"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Skummer spørgsmål

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Besvar
OleYdemann
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 12. jan 2014 22:31
10
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2014

Skummer spørgsmål

Indlæg af OleYdemann »

Jeg har erhvervet mig et BoyU 128 L. Ejeren var kørt en smule fast i det. Nu har jeg kørt over 1½ måned og døjer meget med alger (brune og grønne). Mine værdier er fine, Dog er PO4 meget højt. Putter Red Seas PO4 og NO3-x fjerner i. og har gjort det nogle uger. kH er også ret højt. Der var fisk (5 stk) og nogle meget små koraller i. En skive anemone og en anden jeg ikke lige kender navnet på. Derudover gemmer sig også en søanemone sig der i. Den er levende, da den har flyttet sig flere gange:)

Tænkte nu at der skulle ske noget mere, så jeg har købt en ny skummer, da jeg synes originalen er meget lille. Den jeg har købt er en Hydor Slim Skin 250. Men den er for stor til at kunne sidde bag bagvæggen. Nu er mit spørgsmål om jeg kan sætte den ude i akvariet i hjørnet. Over ved indløbet.?

Er der nogen i Randers eller omegn som har BoyU akvarie, som man kunne besøge/få besøg af så man kunne få nogle fif.

Hilsen
Ole Mørch
[/size]
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Bjarke40
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 231
Tilmeldt: søn 29. jul 2007 23:18
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Skummer spørgsmål

Indlæg af Bjarke40 »

Hmm, tænker du har fået en ny opstartfase, hvis du lige har flyttet det for en 1½ månede siden?
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Skummer spørgsmål

Indlæg af amddurin »

En skummer kan side hvor som helst, bare man monterer den så vandstanden passer til den...
Og sørger overløbet for at tage overfladevandet og blande det op i vandet skulle det ikke være noget problem...

Om det så bliver pænt eller om der er plads til lampe mv. er så noget andet...
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"