Vil gerne have maksimal plads til sumpen, så vis hjørne stolpen bliver flyttet ind kan sumpen ikke komme ind uden at den skal gøres smallere, det vil jeg jo gerne undgå...omt skrev:Flyt metalprofilen lidt tilbage, så der bliver plads til at montere låbebeslag på indersiden af skabet.
Vil en jernramme inden i skabet ikke ruste hvis der er placeret en sump deri?
Syntes det er nemmere at få et godt overblik med billeder, derfor jeg søger et billed af folks løsninger, der må være andre end mig der har stået i det her "dilemma"den_ skrev:Hvad mener du med hjørnerne er optaget,?? Beslagene sider jo ikke helt ude i hjørnerne,.
Der er også nogle der har sat snap/ magnet låse på til at holde lågerne.
Hvis det kun er en låge så kunne du evt. På de lodrette ben sætte en ''pinde'' i hver side også 2 kroge/ bøjler på lågen så man nærmest hænger låge på de 2 pinde
Kanon, tak for tippetCarsten skrev:Lin en lille liste på indersiden af lågen. Således at den holdes 3-4-5 mm over gulvet. I tilfælde af at der skulle komme vand på gulvet.
Det er dette magnettape jeg brugte.
http://www.ebay.de/itm/271032401651?ssP ... 1439.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
De har det i andre bredder og længder
Jeg har ingen tal for trækkraften, men det er stærkt.dyne skrev:Lidt smart må jeg sige hvor stærkt er det
Ud med linket, takCarsten skrev:Er det et must at lågerne sættes på med hængsler?
Jeg har fundet noget meget kraftig magnet tape til en forholdsbillig pris på ebay i Tyskland
jesper/aarhus skrev:Ud med linket, takCarsten skrev:Er det et must at lågerne sættes på med hængsler?
Jeg har fundet noget meget kraftig magnet tape til en forholdsbillig pris på ebay i Tyskland
- Ups..... så ikke at det kom længere nede
Du skal være velkommenttkthomsen skrev:Endnu bedre jeg kommer forbi til en kop kaffe når du har lavet det for jeg tror det skal ses live
Det er nøjagtig samme metode man bruger i hjemmelavede terrarier med glas foran. Det er utrolig simpelt, og det virker.charlie saltvand skrev:Man kan også bruge en anden elegant løsning. Svær at beskrive, men jeg prøver.
2 stk alulister i u profil, en i top og en i bund fx 5 mm over gulv højde. Den øverste alu liste limes på baljen i bunden, eller øverst på den plade baljen står på, med åbningen ned af så den ligner et n ..... den nederste liste limes på så den hænger de 5 mm ( eller hvad der nu passer en) med åbningen op ad, som et u.
Den øverste liste er højre en den nederste, således man kan løfte pladen op, mens den er inde i begge profiler og derved løftes ud af bund listen, wupti.... når den skal på plads igen stikkes den først op i den øverste skinne og kan løftes op og ind i den nederste liste....
Princippet er som skydedøre i skabe. Det virker, støjdæmper og ser pænt ud. Jeg skal selv til at lave det til mit nye shallow reef bord. Skal nok smide fotos op når jeg kommer dertil, ellers tjek Bima's profil.
Bare endnu en måde at lave det på![]()
Charlie