Red sea Foundation ABC+ , colors, reef energy

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Martin F
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
12
Postnummer: 6731 Tjæreborg
Saltvand siden?: 2004

Red sea Foundation ABC+ , colors, reef energy

Indlæg af Martin F »

Er der nogen der kører med tilsætning af disse produkter ???

Red sea Foundation ABC+

Red Sea Coral Colors ABCD

Reef Energy A og B

Ville gerne have et billede af kassernes sider og evt dosserings vejledningen da jeg ikke kan finde noget ang dossering på nettet :( har ikke en dealer i nærheden hvor jeg kan få Info om det

Det lyder som en god serie produkter ???
har enten for mange koraller eller for lidt plads :)
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Red sea Foundation ABC+ , colors, reef energy

Indlæg af charlie saltvand »

Jeg mener det er en SUPER fin serie. Den er lidt dyr i drift hvis man har en STOR balje, men kan se du køre med 128 L, hertil er det perfekt.

Det er TYSK grundighed og der ligger mange gode videoer på youtube og deres hjemmeside der på en grundig pædagogisk måde forklare hvad/hvordan/hvorfor der måles/forbruges og tilsættes. Lige nu køre jeg med deres no-pox produkt da min NO3 er liiiige lidt høj.

Jeg har ikke nogle fotos af siderne af deres produktet men er sikker på du kan finde guides på deres hjemmeside.

Held og lykke.

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Jeg kørte med Reef energy A og B - syntes ikke rigtigt det gav noget. Doseringsvejledningen ligger på red sea hjemmeside.

Deres NOPOX produkt virker til gengæld rigtigt godt - og det kommer fra en der kørte VSV i mange år. Jeg ville til enhver tid vælge NOPOX
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg kører med Red Sea serie. Og synes det virker fint, men billigt er det bestemt ikke. Dog synes jeg at indholdsfortegnelsen på Deres Color D er lidt tynd, og kunne sagens forestille mig at den kunne springes over.
Den doseringsvejledning der er på flaskerne synes jeg er fin da den baserer sig på forbruget i akvariet og ikke blot "tilsæt 10 ml pr. uge"
Jeg bruger også Reef energy, og det gav nogle alger i starten for imodsætning til Reef colors er doseringen noget mere svævende. Jeg stoppede med at tilføre det nogle dage og skiftede noget vand, og er så begyndt igen at tilføre reef energy, men i en noget mere begrænset mængde og nu uden alger. Jeg kan se at korallerne har polypperne langt mere ude nu end tidligere og farverne bliver bedre.
Martin F
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
12

Indlæg af Martin F »

Jeg Kører Balling nu og tænkte om det ville være "nemmere" med red sea ??

Tænker også over om det kunne være godt at køre deres color program sammen med Balling ??

Jeg har 7 kanaler på dosserings maskinen så det kunne kører automatisk
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Martin F skrev:Jeg Kører Balling nu og tænkte om det ville være "nemmere" med red sea ??

Tænker også over om det kunne være godt at køre deres color program sammen med Balling ??

Jeg har 7 kanaler på dosserings maskinen så det kunne kører automatisk
Tilsætter du andet end Kh og ca med den Balling? Normalt kommer der også nogle sporeelementer med.

Og er der sporeelementer i det Balling du tilsætter, er det er "No Go" for så får du alt for meget af visse ting i akvariet, og med stor sandsynlighed
også en del alger.
RedSea reef energy skal rystes før brug, så det kan du ikke tilsætte med en doserings maskine
Martin F
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
12

Indlæg af Martin F »

Ja det er Balling med Ca / Kh / og natrium salt med spore elementer i dunk 1 og 2. ( aquafair )

Tror jeg forsætter med Balling som jeg plejer :) det fungere jo og alt vokser og trives.....
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"