Er der nogle som kan fortælle mig hvad det her er?
- jp
- Eremit krebs
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Frederikssund
Er der nogle som kan fortælle mig hvad det her er?
Hejsa alle sammen, Er der nogel af jer som kan fortælle mig hvad det her er, og om det er en god eller en skidt at havde i mit Akvarie????

- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Prøv at søge her på forummet, enten på glasrose eller majamo (muligvis majano... kan ikke lige huske hvordan det staves... )
Men de skal skydes med en gang saltsyre. Sug en lille smule op i en kanyle og stik så kanylen ned i glasrosen og tryk saltsyren ud i den.. sørg for at skrabe lidt på stenen med kanylen for at få det hele af glasrosen med ellers kommer de igen..
En wurdemanireje kan også tage glasroser, men ikke alle har lige gode erfaringer med dem og det siges at de ikke tager store glasroser, men kun de små. Personligt har jeg selv gode erfaringer med rejen som tog alle mine glasroser store som små...
Men de skal skydes med en gang saltsyre. Sug en lille smule op i en kanyle og stik så kanylen ned i glasrosen og tryk saltsyren ud i den.. sørg for at skrabe lidt på stenen med kanylen for at få det hele af glasrosen med ellers kommer de igen..
En wurdemanireje kan også tage glasroser, men ikke alle har lige gode erfaringer med dem og det siges at de ikke tager store glasroser, men kun de små. Personligt har jeg selv gode erfaringer med rejen som tog alle mine glasroser store som små...
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
At tage dem fra bunden af er bedre. Er der blot den mndste lille bitte smule tilbage af "roden" kommer den igen. Hvis man tager dem fra bunden af er chancen størst for at de bliver helt opløst.snogen skrev:1 sprøjte med kanyle
så er det bare kanylen lige i kronen på rosen og et let tryk på sprøjten
2-4~5 dråber pr rose og væk de er
mvh snogen
Husk et net til at fange fritsvævende dele med.
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
jeg har et par stykke der bliver ved med at komme tilbage, men nok fordi jeg ikk har fået skrabt det resterende godt nok af eller ikk kan komme til det....! det er vel kun ved større roser at der bliver noget fritsvævende carsten ? har i hvert falde kun haft det ved mine de største
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
jo det kan ændre ph´en!
men der skal meget til!
Jeg ville bruge kogende vand og ellers samme fremgangs måde...
men der skal meget til!
Jeg ville bruge kogende vand og ellers samme fremgangs måde...
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905