Fiskepriser Gul(d) kirurg
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6200 Aabenraa
- Saltvand siden?: 2013
Fiskepriser Gul(d) kirurg
Var en tur i Avifauna forleden. De havde nogen små gule kiruger gående, de var vel på størrelse med en femkrone måske lidt størrer men ikke meget.
Jeg spørger en ekspedient om prisen. Han fumler lidt rundt med sine papirer bag disken og kommer så med prisen på 850.-
Jeg sagde at jeg jo kun skulle bruge een og ikke alle 10 fisk. Men det var prisen pr stk sagde han. Gisp jeg fik ikke en lille gul kirurg med hjem den dag.
Siden har jeg spekuleret over om den pris kan være rigtig ? Hvad mener i, skal en gul kirurg koste 850.- kroner ?
Jeg spørger en ekspedient om prisen. Han fumler lidt rundt med sine papirer bag disken og kommer så med prisen på 850.-
Jeg sagde at jeg jo kun skulle bruge een og ikke alle 10 fisk. Men det var prisen pr stk sagde han. Gisp jeg fik ikke en lille gul kirurg med hjem den dag.
Siden har jeg spekuleret over om den pris kan være rigtig ? Hvad mener i, skal en gul kirurg koste 850.- kroner ?
Senest rettet af Lennart fre 7. mar 2014 13:59, rettet i alt 1 gang.
Never say oops, allways say ahhh interesting
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Re: Fiskepriser
NEJ! Det er da en fuldstændig sindssyg pris.. De små gule kirurger fåes på tilbud nogle gange til 200 kr og opefter . Normalprisen vil jeg sige ligger på 400-500kr i butik for M/L størrelse ..
Morten
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Fiskepriser Gul(d) kirurg
At prisen er ude i hampen, finder de nok ud af efterhånden som det går op for dem, at de ikke sælger, og at folk siger de er for dyre.
Om de så tager ved lære af det er jo så en anden ting.
Om de så tager ved lære af det er jo så en anden ting.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Hahahaha den er da helt gal!
Tror du ekspedienten var helt sat ind i stoffet?
Tror du ekspedienten var helt sat ind i stoffet?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
Aner det ikke han stod jo bag disken haha
Var i Tyskland her sidst igen for at glo på fisk, de havde en fin flammekejser, den kostede så 100 euro......købte en ugen efter i Horsens for 399.- øhhhhh
Var i Tyskland her sidst igen for at glo på fisk, de havde en fin flammekejser, den kostede så 100 euro......købte en ugen efter i Horsens for 399.- øhhhhh
Senest rettet af Lennart fre 7. mar 2014 14:01, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Yes har jeg da for en mindre formue svømmende rundt i mit akvarium. Min er 20 cm og er købt helt tilbage ved gamle glenn i Esbjerg for 300 kr. det må man da kalde en inflationssikret investering,,,
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
På den anden side, så findes den gule kirurg kun omkring hawaii -og det varer ikke så længe før den eksport stopper..
http://www.forthefishes.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Jeg ville personligt godt give 850kr for en FLOT gul kirug som er sygdomsfri , uden paracitter , og i flot foderstand men dem er der ikke mange af i diverse butikker mere, syntes generelt det halter meget med kvaliteten de fleste fisk er tynde og udsultede og se på , det ligesom om butikkerne mangler samvittighed de skal bare ha fiskene solgt hurtigt og uden karantæne. Ret trist syntes jeg , Men dette er jo bare min personlige mening.
vh. Michael

- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
Sørgelig læsning, især for fiskene. Det er et af de rigtigt svære dilemmaer ved at være akvarist.Hougaard skrev:På den anden side, så findes den gule kirurg kun omkring hawaii -og det varer ikke så længe før den eksport stopper..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Mic4700 skrev:Jeg ville personligt godt give 850kr for en FLOT gul kirug som er sygdomsfri , uden paracitter , og i flot foderstand men dem er der ikke mange af i diverse butikker mere, syntes generelt det halter meget med kvaliteten de fleste fisk er tynde og udsultede og se på , det ligesom om butikkerne mangler samvittighed de skal bare ha fiskene solgt hurtigt og uden karantæne. Ret trist syntes jeg , Men dette er jo bare min personlige mening.vh. Michael
Jeg kan kun give dig ret, og ville også ønske det var sådan hos forhandlerene, men man kan ikke helt give forhandlerene skylden, da de jo også må indfinde sig til markedet som os forbrugere har skabt, og i de sidste par år har der jo nærmest ikke være andet en pris krig, og næsten alle der køber er mere fikseret på prisen end varen, så der er desværre kun et få tal der vil give ekstra for en (mere sund fisk) For det er jo klart at hvis en fisk skal bruge karentæne område og behandling samt lidt til strøm så stiger prisen.
Mvh Thue
- Barner
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2004
Er lige hjemvendte fra Dyrehandleren i Horsens med 2x gule i størrelse M tykke og runde til 250,- stykket. Købte godtnok også en del andet men der er langt op til 850 kr.