ville lige vise min far`s akvarie.... der kun køre med bundifler og har kørt i 35 år... der er en 250w hqi vist nok den der kommer nermest dagslys. der er kun softkoraler i..
Vedhæftede filer
fars salt 001 (Small) (2).jpg (80.14 KiB) Vist 568 gange
fars salt 002 (Small).jpg (76.3 KiB) Vist 568 gange
fars salt 004 (Small).jpg (65.61 KiB) Vist 568 gange
fars salt 011 (Small).jpg (71.2 KiB) Vist 568 gange
de her klovn har han haft i 29 år....
fars salt 014 (Small).jpg (51.81 KiB) Vist 568 gange
fars salt 020 (Small).jpg (68 KiB) Vist 568 gange
fars salt 026 (Small).jpg (80.07 KiB) Vist 568 gange
fiskearne skrev:han har ikke udstyret til at holde stenkoraller. han tilsætter ikke noget i vandet han har heller ikke blå lys over.
Stenkoraller behøver jo heller ikke at være et succeskriterie. Hvis det, man kaster tid og resourcer efter lykkes og man selv er tilfreds med resultatet, så mangler der vel som sådan intet?
det i han´s akv er lavet af mælkekasser hvor der er ca 10 cm luft under... der oven på ligger er sådan noget lidt finmasket gumminet man burger til at afskerme for solen i drivhuse... bundlaget er hønseskaller ca 6-7 cm fås hos land og fritid.. så går der 2 stk pvc rør der bliver sat ned i mælkekasserne og ført ca 40 cm ind under.. 2 stk powerheads der bliver sat på pvc rørerne.. og et pvc rør hvor der er en luft sten .. billige at lave...
der er ikke andet i ... dejligt nemt... sådan køre jeg os mit og det har kørt i små 4 år der er os flere af mine kammier der er opstartet på den måde....
Super med anderledes opbygning. Masser af inspiration i sådan et akvarie - og så er det strømbesvarende i forhold til de fleste saltvandsbaljer. Keep it simpel.
Og man behøver absolut ikke stenkoraller, personligt er jeg også mest til blødkoraller. Især efter at have set Henriks oppe i Viborg..
mastou skrev:Ja det er godt nok imponerende, jeg vidste ikke klovnefisk kunne blive så gamle.
/Magnus
Ja det tror jeg heller ikke du skal regne med. Fordi akvariet har kørt i 35 år behøver det jo ikke betyde at det er de samme fisk der har været der hele tiden.
De skulle jo kunne blive 30 år. da jeg startede fik jeg klovn med de sten jeg købte, som han sage var hans første fiks og hans akv havede kørt i 20 år.
Men er det nu ikke letter bare at sætte en skummer på, så slipper man også for det grove bundlag.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!