Sagen er den at jeg har haft to klovne i mit lille akvarie i noget der nærmer sig et år. De har overordnet set haft det rigtig fint. Dog har de ikke hostet noget - før nu. For ikke så frygtelig længe siden, begyndte de nemlig at vise interesse for mine euphyllia'er der står tæt sammen, og er begyndt at hoste dem. Det vil sige, hunnen hoster dem, hannen har lagt sig over i hjørnet. Der ligger han det meste af tiden, og virker ret apatisk. Når der bliver fodret svømmer han gerne over til maden og tager lidt i munden, men det meste bliver spyttet ud igen. Dette betyder jo at han er blevet temmelig tynd, i hvert fald i forhold til hunnen, der virkelig er begyndt at trække fra ham i størrelsen. Hun giver ham lidt bank en gang imellem, men ikke mere end de hele tiden har gjort, og han underkaster sig, som man må forvente.
Nå, men mit spørgsmål er så om jeg bare skal give det tid, og se hvad der sker? Det er det jeg har gjort indtil videre, og hannen ser ikke ud til at være blevet hverken værre eller dårligere. Så med mindre der er nogen der har forslag, er det jo nok den tilgang jeg holder fast i.
Men jeg tænkte at det jo kunne være der var nogen af jer der havde oplevet noget lignende, eller havde en idé til at få mundret ham den slatne klovn lidt op igen?

ps. Jeg må nok også lige nævne at jeg fodrer med både frost (blendet sea food mix, og forskellige fodertyper) pellets og flager, og det er det samme med alt foderet, undtagen måske pellet, som han virker marginalt mere interesseret i end resten.
Mine værdier er i øvrigt i orden, så jeg er 99,9% sikker på at det ikke er årsagen.
pps. Jeg har overvejet med ethjulede cykler og røde næser, men er bange for at det bare vil gøre det hele meget værre