Frag tank...
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2013
Frag tank...
Nu kommer der er hurtigt spørgsmål
Kan man lave et akvarie
Med en tunze en skummer og lys og varmelegme
Uden levende sten
KUN TIL KORALLER
Imens mit søjle akvarie køre ind? Eller hvordan
Kan man lave et akvarie
Uden levende sten
KUN TIL KORALLER
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
Re: Frag tank...
Har du nogensinde set en saltvands butik og deres koral Ø. .? 

- bima
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 9800 Hjørring
Det kan du sagtens.Hugo190691 skrev:Nu kommer der er hurtigt spørgsmål
Kan man lave et akvarie
Uden levende sten
KUN TIL KORALLER
Der vil jo ikke være den store belastning deri..
Men husk cirkulation.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
fragging er virkelig ikke vejen frem det er opdræt
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg ville nu vente med at indkøbe koraller indtil akvariet var klar.
Hvis du har en indkørsel Face på din hovede tank har du det os på den fragment tank du sætter op, så du skal nok også regne med alge Face i det
- Lennart
- Rev Rokke
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 6200 Aabenraa
Blir lidt nysgerrig. Er koraller planter eller dyr, jeg mener grisser de som dyr med udledning af urinstof eksempelvis, eller opfører de sig mere som planter med udledning af ilt ?
Eller de er måske neutrale, eller noget helt tredje ?
Eller de er måske neutrale, eller noget helt tredje ?
Never say oops, allways say ahhh interesting
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 7700 Thisted
- Saltvand siden?: 2012
Du kan se om du kan købe en pose tålmodighed nogle steder vent med koraller ind til din balje er indkørt det bliver billiger i længden
- Petercw
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2012
Hvor lave det her?
Er det kun fordi du vil ud og købe en masse koraler, før dit system er klar?
Koraler skal jo også have næring, som de ikke får ret meget af, hvis det kun er vand og koraler.
Er det kun fordi du vil ud og købe en masse koraler, før dit system er klar?
Koraler skal jo også have næring, som de ikke får ret meget af, hvis det kun er vand og koraler.
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2670 Greve
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
For at sige det rent ud har du lavet alle de fejl der kan laves med hensyn til dit display.
En fragtank er i mine øjnene spild af penge end til du ved mere om saltvand.
Sorry de hårde ord. Men trist at se du ikke ved bedre og ikke gider bruge tid på at sætte dig mere ind i tingene.
En fragtank er i mine øjnene spild af penge end til du ved mere om saltvand.
Sorry de hårde ord. Men trist at se du ikke ved bedre og ikke gider bruge tid på at sætte dig mere ind i tingene.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Jeg har kun købt dem hos flemming de andre har jeg fået .
Og jeg skal jo sætte det til en dag i fremtiden men lige nu kan jeg ikke.
Og jeg har lavet en akryl frag tank idag som faktisk godt kunne blive sat til
Og med hensyn til at jeg ikke ved "noget" om saltvand så er det basic i orden og hvis nogen af jer kan komme og fortælle mig at i vidste alt før i havde prøvet det. Så tror jeg bare i skal lade være med at kommentere mere her da jeg er her inde for at lære ikke at få ting af vide som jeg ude mærket godt ved. Men jeg er ikke den bedste til at smide ord ned . Så tak for hjælpen?
Og jeg skal jo sætte det til en dag i fremtiden men lige nu kan jeg ikke.
Og jeg har lavet en akryl frag tank idag som faktisk godt kunne blive sat til
Og med hensyn til at jeg ikke ved "noget" om saltvand så er det basic i orden og hvis nogen af jer kan komme og fortælle mig at i vidste alt før i havde prøvet det. Så tror jeg bare i skal lade være med at kommentere mere her da jeg er her inde for at lære ikke at få ting af vide som jeg ude mærket godt ved. Men jeg er ikke den bedste til at smide ord ned . Så tak for hjælpen?
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Kontakt:
Selv tak.
Men du lære åbenbart ikke noget og forsætter i samme tempo som hidtil.
Det bedste du kan gøre er at levere alt tilbage hvad du har købt og lade tingene gå sin gang med hensyn til alge fasen og indkøring. Du behøver ikke smide både levene sten og koraler, fisk i samme dag som du hidtil har gjort.
Jeg tror hvis du har gidet at læse bare en lille smugle her inde så havde du nok opdaget at det ikke var den bedste løsning.
Grunden til at jeg vælger at skrive det direkte er at det åbenbart er den eneste måde at råbe dig op på.
De dyr og koraler er levene væsner og skulle jeg, som du passer dyr. Var du spæret inde i et bur fyldt med lort.
Så kunne du jo selv prøve en indkøring.
Men du lære åbenbart ikke noget og forsætter i samme tempo som hidtil.
Det bedste du kan gøre er at levere alt tilbage hvad du har købt og lade tingene gå sin gang med hensyn til alge fasen og indkøring. Du behøver ikke smide både levene sten og koraler, fisk i samme dag som du hidtil har gjort.
Jeg tror hvis du har gidet at læse bare en lille smugle her inde så havde du nok opdaget at det ikke var den bedste løsning.
Grunden til at jeg vælger at skrive det direkte er at det åbenbart er den eneste måde at råbe dig op på.
De dyr og koraler er levene væsner og skulle jeg, som du passer dyr. Var du spæret inde i et bur fyldt med lort.
Så kunne du jo selv prøve en indkøring.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Har siddet inde det var rigeligt tak...
Men pointen er at min klovne fisk lå i mit gamle som der var gået hul på så hvad i alverden ville du have jeg skulle gører med den?? ??
Nogen af de koraller som er i er fra det gamle oss? Hva skulle jeg gøre med dem?
Og ja der er kommet 2 nye i fordi jeg ville prøve? Sjovt nok står de helt fint begge 2 som de eneste
Og jeg ville have en "frag" tank
Ikke fordi jeg ville fragge men fordi jeg ville sætte tingene over i det mens det andet kørte ind? Hvad fuck er det lige problemet er her? Gør det måske mere ondt på de levende ting ved at jeg fjerner dem fra er akvarie med sten som er i grønalge fasen og putter dem i et sprit nyt akvarie med skummer og alt det lys de kunne drømme om? Hvad fuck er problemet i det? Sig mig det lige?
Og ja det fint du syntes det er iorden at "råbe op om det" men lad nu lige os som ikke har heledagen til at sidde og læse om det være med i kampen!?!
Intet er nogensinde kradset af i mit akvarie?
Der bliver lave vandskifte konstant de grønne alger bliver hevet op ? Alt sammen kun fordi jeg prøver at holde liv i min fuck første saltvands fisk?!? Og den ser ikke ud til at have det skidt? Den kommer endda fucking op og spiser af hånden altså? Den glider rundt i min hammerkoral og ser ikke ud til at lide overlast på nogen måde overhoved!
Vandet står som bølger i overfladen og bliver skudt ned i bunden???!! Ilt mangler den heller ikke???!
Varmen ligger på 26 altid !
Der er røde kalk alger på næsten alle stenene og det var der efter kun en uge ? Og nu snakker vi ikke om at de er dækket men pletter?
Jeg har en dannebro reje som åbentbart godt kan lide grøn alger så den æder bare løs om natten og om dagen er den bag stensætningen hvor der er bygget en tunze ind i?? Så der kan komme en slange ned og tage ALT bund fald???
Sig mig lige engang
Er der et problem med det ellers hvad?
Og du lære ikke nye folk om tingene ved at sige de skal sende tingene tilbage
Du lære folk ting ved at forklare dem hvorfor??
Hvorfor kan man ikke det og hvorfor kan man?
I usa har du alle tingene i baljen efter 2 timer og de har nok 50gange mere styr på det end vi har her hjemme.
Så prøv at forklare hvorfor at man ikke kan det ene og det andet.
Jeg har lige haft en lang samtale med min kollega som sagde sådan her.
Hvis dit akvarie får for lidt lys får du brun alger
Får det for meget for du rød kalk alger " eller det han kaldte rødgrønne alger.
Og hvis det køre helt perfekt med alle værdier så har du masser af grønalger??
Sig mig lige engang er det rigtigt eller forkert? Manden var formand for dansk saltvands union for 25år siden... Det siger han er rigtigt og lige meget hvad jeg sagde var det forkert.
Nu siger du alt jeg gør er forkert men du har ikke givet nogen forklaring på hvorfor?
Han kom med en rigtigt klog forklaring men som bare ikke passer på virkeligheden?
Og min forklaring på hvorfor at jeg gør som jeg gør
Er fordi jeg gerne vil lære og få min egen erfaring!
Men jeg spørger folk til råds fordi jeg gerne selv som person vil have nogle ting at vælge mellem!
Fx med eller uden skummer
Med sump eller uden sump
Led eller t5 eller hqi?
Skal jeg have den salt balance eller ej
Det er forskellige for hvert akvarie
Og det er en måned eller 3 år om at køre ind det er jeg pisse ligeglad med! Jeg kan sku da først vide det når jeg kan se der ikke sker mere grønt !
Og ja kom bare med endnu en dum kommentar
Du vil jo gerne.
Og til andre som læser den her
Så tænk over hvor i selv har stået og hvis i ikke bare engang imellem har taget lidt chancer . Så lære i ikke en skid
God weekend
Men pointen er at min klovne fisk lå i mit gamle som der var gået hul på så hvad i alverden ville du have jeg skulle gører med den?? ??
Nogen af de koraller som er i er fra det gamle oss? Hva skulle jeg gøre med dem?
Og ja der er kommet 2 nye i fordi jeg ville prøve? Sjovt nok står de helt fint begge 2 som de eneste
Og jeg ville have en "frag" tank
Ikke fordi jeg ville fragge men fordi jeg ville sætte tingene over i det mens det andet kørte ind? Hvad fuck er det lige problemet er her? Gør det måske mere ondt på de levende ting ved at jeg fjerner dem fra er akvarie med sten som er i grønalge fasen og putter dem i et sprit nyt akvarie med skummer og alt det lys de kunne drømme om? Hvad fuck er problemet i det? Sig mig det lige?
Og ja det fint du syntes det er iorden at "råbe op om det" men lad nu lige os som ikke har heledagen til at sidde og læse om det være med i kampen!?!
Intet er nogensinde kradset af i mit akvarie?
Der bliver lave vandskifte konstant de grønne alger bliver hevet op ? Alt sammen kun fordi jeg prøver at holde liv i min fuck første saltvands fisk?!? Og den ser ikke ud til at have det skidt? Den kommer endda fucking op og spiser af hånden altså? Den glider rundt i min hammerkoral og ser ikke ud til at lide overlast på nogen måde overhoved!
Vandet står som bølger i overfladen og bliver skudt ned i bunden???!! Ilt mangler den heller ikke???!
Varmen ligger på 26 altid !
Der er røde kalk alger på næsten alle stenene og det var der efter kun en uge ? Og nu snakker vi ikke om at de er dækket men pletter?
Jeg har en dannebro reje som åbentbart godt kan lide grøn alger så den æder bare løs om natten og om dagen er den bag stensætningen hvor der er bygget en tunze ind i?? Så der kan komme en slange ned og tage ALT bund fald???
Sig mig lige engang
Er der et problem med det ellers hvad?
Og du lære ikke nye folk om tingene ved at sige de skal sende tingene tilbage
Du lære folk ting ved at forklare dem hvorfor??
Hvorfor kan man ikke det og hvorfor kan man?
I usa har du alle tingene i baljen efter 2 timer og de har nok 50gange mere styr på det end vi har her hjemme.
Så prøv at forklare hvorfor at man ikke kan det ene og det andet.
Jeg har lige haft en lang samtale med min kollega som sagde sådan her.
Sig mig lige engang er det rigtigt eller forkert? Manden var formand for dansk saltvands union for 25år siden... Det siger han er rigtigt og lige meget hvad jeg sagde var det forkert.
Nu siger du alt jeg gør er forkert men du har ikke givet nogen forklaring på hvorfor?
Han kom med en rigtigt klog forklaring men som bare ikke passer på virkeligheden?
Og min forklaring på hvorfor at jeg gør som jeg gør
Er fordi jeg gerne vil lære og få min egen erfaring!
Men jeg spørger folk til råds fordi jeg gerne selv som person vil have nogle ting at vælge mellem!
Fx med eller uden skummer
Med sump eller uden sump
Led eller t5 eller hqi?
Skal jeg have den salt balance eller ej
Det er forskellige for hvert akvarie
Og det er en måned eller 3 år om at køre ind det er jeg pisse ligeglad med! Jeg kan sku da først vide det når jeg kan se der ikke sker mere grønt !
Og ja kom bare med endnu en dum kommentar
Du vil jo gerne.
Og til andre som læser den her
Så tænk over hvor i selv har stået og hvis i ikke bare engang imellem har taget lidt chancer . Så lære i ikke en skid
God weekend
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Polycabonat akvarie
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Tak fordi det bare var en der forstod mit indlæg....bima skrev:Det kan du sagtens.Hugo190691 skrev:Nu kommer der er hurtigt spørgsmål
Kan man lave et akvarie
Uden levende sten
KUN TIL KORALLER
Der vil jo ikke være den store belastning deri..
Men husk cirkulation.
Og nej jeg skal ikke ud og køre koraller jeg har nok
Præver endda at sælge nogen af dem som jeg ikke tror overlever...
- bima
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 9800 Hjørring
Dit projekt med polycarbonat ser spændende ud...
Hvordan limer du det??
Hvordan limer du det??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
bob bob. Det er nu ikke korrekt det du skriver. Du ser kun de tilfælde hvor det går godt. Alle dem der vælter hører du ikke omHugo190691 skrev: I usa har du alle tingene i baljen efter 2 timer og de har nok 50gange mere styr på det end vi har her hjemme.
Der har aldrig været noget som hedder dansk saltvandunion!Hugo190691 skrev: Jeg har lige haft en lang samtale med min kollega som sagde sådan her.
Dansk akvarie union er der noget som hedder.
Men du kan ikke overføre erfaringer fra ferskvand til saltvand
Det som du beskriver som rødgrønne alger er der ikke noget som hedder, men blågrønne alger findes.
Er det Benny du har snakket med??
Drag selv dine erfaringer, men kom ikke igen og beklag dig over at vi ikke advarede dig. Vi har alle været nybegyndere. Og nogle af os havde ikke internettet at læne sig op ad. Den gang var det "learning by doing" Derfor var vi nødt til at tage nogle chancer som ikke er nødvendige i dag. Hvor der både er uendelig meget mere information tilgængelig og meget bedre produkter end der var tidligere.Hugo190691 skrev: Så tænk over hvor i selv har stået og hvis i ikke bare engang imellem har taget lidt chancer . Så lære i ikke en skid
God weekend
Og der er ingen grund til at hidse sig op
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Tak for svaret!
Og nej han hedder willy...
Men ja jeg syntes os selv det lyder som en røver i mine øjne!:)
Meen jeg prøver at lime det med almindelig glas silicone og så lader det stå med en tunze i en uge får at se om der går hul eller andet uventet skulle ske.
Jeg har bukker alle hjørner på nær det sidste som der så er en overlab på som er 3,5cm at smide silicone så det har større hæfte flade men ja det er et forsøg med siliconen
Ellers skal man forbi roskilde og hente det hos en butik der oppe:) men ja der skal prøves noget
Ellers må man se om det kan smeltes sammen forsigtigt
Og nej han hedder willy...
Men ja jeg syntes os selv det lyder som en røver i mine øjne!:)
Meen jeg prøver at lime det med almindelig glas silicone og så lader det stå med en tunze i en uge får at se om der går hul eller andet uventet skulle ske.
Jeg har bukker alle hjørner på nær det sidste som der så er en overlab på som er 3,5cm at smide silicone så det har større hæfte flade men ja det er et forsøg med siliconen
Ellers skal man forbi roskilde og hente det hos en butik der oppe:) men ja der skal prøves noget

Ellers må man se om det kan smeltes sammen forsigtigt
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Kontakt:
Undersøger du aldrig nået enden du går igang ?
Der findes sgu lim til det du har gang i. Sillicone det holder måske et par mdr. Men en ting er sikker det slipper
Der findes sgu lim til det du har gang i. Sillicone det holder måske et par mdr. Men en ting er sikker det slipper
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
100% enig med Steen. Det akvarie projekt er dømt til at mislykkes.
Silicone kan hæfte på acryl i en kort periode, men slipper med garanti.
Og det går stærkt når der kommer tryk på.
Den Willy, er det ham der arbejder i Silvan Frederikssund??
Silicone kan hæfte på acryl i en kort periode, men slipper med garanti.
Og det går stærkt når der kommer tryk på.
Den Willy, er det ham der arbejder i Silvan Frederikssund??
- Gizze
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9750 Østervrå
- Saltvand siden?: 2010
Måske jeg misforstår noget her ?!Hugo190691 skrev:Min frag tank skal være for sig selv den bliver lavet med overløb sump osv:) det er kun til mit søjle er kørt ind som opbevaring for mine koraller så de ikke dør ?:)
Men du får da en indkøring i din fragtank også.
Mit 40 Liters TV
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=62804

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Ja det er det.
Og det er muligt det slipper men det skal jo smeltes sammen hvis muligt med det lim til det. Men skal først se om det fungere som jeg vil bygge det så det er kun et projekt ikke noget som skal køre før der er de rigtige ting
Og det er muligt det slipper men det skal jo smeltes sammen hvis muligt med det lim til det. Men skal først se om det fungere som jeg vil bygge det så det er kun et projekt ikke noget som skal køre før der er de rigtige ting
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Der skal ikke være sten iGizze skrev:Måske jeg misforstår noget her ?!Hugo190691 skrev:Min frag tank skal være for sig selv den bliver lavet med overløb sump osv:) det er kun til mit søjle er kørt ind som opbevaring for mine koraller så de ikke dør ?:)
Men du får da en indkøring i din fragtank også.
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Kontakt:
Skal du kun opbevare koraler i baljen du laver.
Så husk at koraler de sviner endel og du får brug for en skummer.
Husk også at vandværdierne til korallerne de bliver svære at holde hvis ikke du tilsætter der også eller kan klare det med vandskifte.
At man kan køre uden skummer på et lille akvarie er en ting. Men det er IKKE for begyndere du SKAL kunne se på korallerne at de ikke trives enden det bliver synligt og du kan skride ind.
Det er hele kunsten samt tålmodighed da der ingen ting skal til før det hele vælter.
Det samme vil ske i et fragtment akvarie
Så husk at koraler de sviner endel og du får brug for en skummer.
Husk også at vandværdierne til korallerne de bliver svære at holde hvis ikke du tilsætter der også eller kan klare det med vandskifte.
At man kan køre uden skummer på et lille akvarie er en ting. Men det er IKKE for begyndere du SKAL kunne se på korallerne at de ikke trives enden det bliver synligt og du kan skride ind.
Det er hele kunsten samt tålmodighed da der ingen ting skal til før det hele vælter.
Det samme vil ske i et fragtment akvarie
Senest rettet af Steen lør 18. jan 2014 23:15, rettet i alt 1 gang.
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Kontakt:
Et tip.
Har du ikke råd til akryl lim så smid et stykke af pladen i acetone det bliver opløst i løbet af nogle timer.
Derefter kan du bruge det som lim og det holder længere end silikone
Har du ikke råd til akryl lim så smid et stykke af pladen i acetone det bliver opløst i løbet af nogle timer.
Derefter kan du bruge det som lim og det holder længere end silikone
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2009
Det er nu en lidt vild tråd den her! Kære hr Hugo, vil du ikke nok lytte til de gamle drenge? Jeg ber dig, altså for din egen skyld. Du skriver bla, kom bare med endnu en dum kommentar, du vil jo gerne. Det er jo kommentarer som hjælper dig, hvis du altså har evnen til at modtage hjælp. Lige pt ser det nu ikke sådan ud. Du spørger, og de svare, men svarene var ikke som du håbede på, også fyre du om dig med neandertaler sprog. Jeg håber du lige synker det hele engang og gør som der bliver foreslået. Mvh Dan
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
Jeg ved godt den med acetone og akryl men er de 2 ting de samme? Altså polycabanot og akryl.. Igen jeg vil gerne lytte til de gamle men de har forskellige meninger så den er svært st lytte til?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2009
Ja så er den jo ikke længere. God fornøjelse.