Akut hjælp til hvidbrystet! Et sidste redningsforsøg..?
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Akut hjælp til hvidbrystet! Et sidste redningsforsøg..?
Som nævnt i en anden tråd er mit akvarie og fisk ramt af parasitter!
Den ellers meget fine og akvarie-vante hvidbrystede er meget hårdt ramt nu og jeg gætter på den er død i aften eller senest i morgen... hold da k.. hvor gik det stærkt!
Hvad kan jeg prøve som sidste redning? (det er nok for sent)
Ferskvandsdyp? (den bliver vel bare ramt igen så snart den kommer i vandet igen?)
Sættet den i sumpen? der er intet bundlag og jeg ville umiddelbart gætte på at koncentrationen af parasitter måske er mindre i sumpen da der intet bundlag er OG det at UV'en jo suger og spytter ud i sumpen... er det ren ønsketænkning at det skulle forbedre noget at sætte den i sumpen?
Jeg er godt klar over at det er begrænset hvad der kan gøres nu... men jeg prøver alligevel at høre om nogen skulle have et forslag?
Den ellers meget fine og akvarie-vante hvidbrystede er meget hårdt ramt nu og jeg gætter på den er død i aften eller senest i morgen... hold da k.. hvor gik det stærkt!
Hvad kan jeg prøve som sidste redning? (det er nok for sent)
Ferskvandsdyp? (den bliver vel bare ramt igen så snart den kommer i vandet igen?)
Sættet den i sumpen? der er intet bundlag og jeg ville umiddelbart gætte på at koncentrationen af parasitter måske er mindre i sumpen da der intet bundlag er OG det at UV'en jo suger og spytter ud i sumpen... er det ren ønsketænkning at det skulle forbedre noget at sætte den i sumpen?
Jeg er godt klar over at det er begrænset hvad der kan gøres nu... men jeg prøver alligevel at høre om nogen skulle have et forslag?
Senest rettet af MoG tirs 7. jan 2014 22:54, rettet i alt 1 gang.
Morten
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Re: Akut hjælp til hvidbrystede! Et sidste redningsforsøg..?
prøv at fodre maks med foder med hvidløg - bland salat og rejer og masser af hvidløg og frys det - jeg har haft helt med det - selvom noget siger det er en wifetale
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Tak for svar Mark.. Der er (allerede ) lige netop fyret tang med hvidløg og salat i , en masse!:-)
Gav dem også tang med Hvidløg imorges .. Men den står bare og ikke gider æde.. Prøvede at fodre den i nettet og tilbyde den blir og salat... Men nej..
Gav dem også tang med Hvidløg imorges .. Men den står bare og ikke gider æde.. Prøvede at fodre den i nettet og tilbyde den blir og salat... Men nej..
Morten
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4640 Fakse
- Geografisk sted: Faxe
Hvad med frost?
Min gamle balje
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Desværre Michael .. Hverken Artemia, mysis, 2 forskellige flage, nori og salat
Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
Hej Morten, sikke noget møj tilbyd den masser af div. foder og ellers ikke stresse den yderligere. 

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2002
- Geografisk sted: Vestsjælland
Kog den i 10min så skal du bare se, så dør parasitterne.....
Sorry jeg kunne ikke lade være, du har fanme ikke haft heldet med dig min ven. Vi må da håbe at det snart vender.

Sorry jeg kunne ikke lade være, du har fanme ikke haft heldet med dig min ven. Vi må da håbe at det snart vender.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Hej Michael..
Ja det er sgu surt ..
Der ligger både nori som den er svært glad for og salat i lige nu.. Den rørte heller ikke frost og flage igår..!
Hej Michael den tredje! (Kanstrup)
Nej jeg er sgu noget ramt ... Og så får jeg oven i hatten taget livet af din fine hvidbrystede! Jeg begriber det ikke... Den vendte sig hurtigt til livet i min balje .. Var frisk og spiste og så pludselig efter 2-3 uger , så er den ved at kradse!
Ja det er sgu surt ..
Der ligger både nori som den er svært glad for og salat i lige nu.. Den rørte heller ikke frost og flage igår..!

Hej Michael den tredje! (Kanstrup)
Nej jeg er sgu noget ramt ... Og så får jeg oven i hatten taget livet af din fine hvidbrystede! Jeg begriber det ikke... Den vendte sig hurtigt til livet i min balje .. Var frisk og spiste og så pludselig efter 2-3 uger , så er den ved at kradse!
Morten
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2002
- Geografisk sted: Vestsjælland
Nej jeg syntes også det lyder mystisk, jeg ville ha svoret på at den ville være den sidste til at kradse af i tilfælde af uheld da den gik i min balje.
Men jeg håber den overlever, for den er sgu en flot dreng.!
Men jeg håber den overlever, for den er sgu en flot dreng.!
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Ja det er også derfor det er ekstra ærgerligt ...
Var det med sumpen og uv'en helt i skoven ?
Var det med sumpen og uv'en helt i skoven ?
Morten
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4640 Fakse
- Geografisk sted: Faxe
men vil det ikke stresse den mere end den er nu
Min gamle balje