Søndag købte jeg mig en fin annemone.
Jeg fik den i baljen, slukket cirkulation, og sat den "på plads"
Den satte sig godt til rette og krøb lidt ind mellem stenene i en mindre revne. Super tænker jeg

Næste morgen har den bevæget sig fra pladsen, på den øverste side af stenen, til at sætte nedenunder stenen. Stadig fint... Annemoner har jo deres egen vilje og gør som det passer dem.
I nat da jeg sad nøgen foran baljen.. Eller øhh

Når men så sad den altså i min Tunze 6065 og var ikke til at få ud! Det har jeg prøvet én gang med en lille "red rose" annemone. Pis og papir!
Når jeg slukkede pumpen og lagde den ned i sumpen, i håb om at min Annemone ville slippe i løbet af natten.
Det gjorde den. Den sad i sumpen og var 3 gange så stor, som da jeg havde den oppe i baljen. Fin "lille" sag

Spørgsmålet er så... Hvad fa'en gør jeg nu?
Jeg har sat den nogenlunde samme sted, som jeg satte den første gang.
Den blev siddende, indtil om natten.
Så den flytter sig altså om natten, uanset hvor den er.
Den sidder i et område, hvor to stk pudserejer husere. Jeg frygter at de er på spil om natten og "driller" annemonen, så den flytter sig.
Jeg observerede lidt at de sad og pillede lidt i den, da jeg satte den i baljen her for et øjeblik siden.
De små sataner (altså rejerne) har det jo med at pille ting ihjel. Kan det være tilfældet her, at det er dem som får annemonen til at "flygte"?
Den flytter sig jo kun når lyset er slukket.
Annemonen står i et område med cirkulation lidt under middel.
Hvad tænker i der er bedst?
Jeg frygter jo lidt at den "flyver" i pumpen en gang mere. Det skader den jo en smule at sidde der, så det skal jeg helst undgå

Mvh Peter