Aggressiv/hysterisk paletkirurg

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
johanne86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 8220 Brabrand
Saltvand siden?: 2009

Aggressiv/hysterisk paletkirurg

Indlæg af johanne86 »

Hej

Vi har en sund flot paletkirurg, som har gået i vores akvarie siden sommeren sammen med vores 3 andre kirurger. Dette er gået fint og alle har respekteret hinanden. Alle er lige store.

De sidste par dage har paletten dog indimellem opført sig lidt underligt. Indimellem farer den rundt i akvariet og dens sorte farve på kroppen farves helt gul og rygfinnen er oprejst. De andre kirurger svømmer roligt rundt imens og den angriber dem ikke. De hysteriske anfald er ikke relateret til at vi nærmer os akvariet. Vi har nærmere stået på længere afstand når vi har observeret det. Når vi kommer hen til akvariet svømmer alle kirurger glade hen mod fodderrøret.

Er det andre der har oplevet denne adfærd fra jeres palet og/eller har I en forklaring på, hvad den mon har gang i?

Mvh Johanne
625 liter mixkoralrevsakvarie, 100 liter sump, 3 stk maxspect etheral lamper, maxspect aeraqua duo skummer, 2 stk maxspect gyre 350, GHL profilux 4, kH director og doseringsenheder.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Aggressiv/hysterisk paletkirurg

Indlæg af PoulD »

PMS? :K

Spøg til side, jeg TROR paletter generelt kan opføre sig mærkeligt af og til. Om det bare er sådan noget ved jeg selvfølgelig ikke.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Min er lidt mærkelig i hvert fald, men det er dens ejer jo osse...
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
boner
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 8950 Ørsted
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: 8950 Ørsted

Indlæg af boner »

som ejer så paletkirug ;) de er og blir mystiske væsner :P
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
johanne86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af johanne86 »

Hehe tak for sjove inputs. Det er nok bare mit eksamensstress den immiterer lige nu. Hehe :D Skør fisk...
625 liter mixkoralrevsakvarie, 100 liter sump, 3 stk maxspect etheral lamper, maxspect aeraqua duo skummer, 2 stk maxspect gyre 350, GHL profilux 4, kH director og doseringsenheder.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Det gjorde min yellowbelly(heldigvis) også, for sikke farver!!

Palletter er pr definition mentalt ustabile, lige på det punkt passer Find Nemo nu meget godt :)
johanne86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af johanne86 »

Jeg skal altså ha set den film.... :D
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Jeg kommer til at tænke på en helt anden Johanne, nemlig fru Heiberg, for jeg tror seriøst palet kirurger elsker at spille teater. Det virker også som om de har et ganske alsidigt repertoire. Har hørt de også kan finde på at spille døde.

Min havde i periode, dengang jeg havde mit Boyu akvarie hvor der var ekstremt groft bundlag, en ide med at samle sten op - sten man ikke skulle tro den kunne bære - som den efterfølgende svømmede hen og helt bevidst, dumpede ned i min Tridacna.

Nu har jeg kun fint sand, men den opfører sig stadig en gang imellem som en dilettant det er kammet totalt over for. Og det virker altså klart som om det bogstavelig talt er spil for galleriet.

I det hele taget synes jeg at kirurger virker utroligt kontaktsøgende i forhold til andre fisk. Mine opfører sig i hvert fald næsten som et kuld hundehvalpe så snart jeg nærmer mig baljen
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Her er klippet hvor Nemos Far lige har mødt Dora (Paletten) og vi ser derfra hvor Dora svømmer forrest for at vise Nemos Far vej til båden med dykkeren som "Stjal" Nemo...

" onclick="window.open(this.href);return false;

Tager kun 1½ minut...

:W
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Der kan også være den årsag at den kan se sig selv i glasset. Og som alle andre primadonnaer acepterer den ikke andre på sit domæne
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"