Balling hjælp
-
- Foxface
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2013
Balling hjælp
Nu har akvariet kørt i halvanden måned og alt ser fint ud.
Værdierne er:
Nitrite 0
nitrat 0
Ca 465
P04 0,04
Salt: 1.026
Ammonia: 0
Kh 10,8
Mit spørgsmål er hvordan får jeg nemmest muligt fundet ud af hvor meget der skal doseres af hvad?
Jeg har købt en Ghl. 4 udgangs doserings maskine.
Hvor køber jeg slagerne til at nå ned i flaskerne?
Ved godt jeg kan læse mig til noget af det , men har jeg os gjort. Kunne bare godt tænke mig at få et spar specifikke råd af nogle garvede eksperter her på siden!
Værdierne er:
Nitrite 0
nitrat 0
Ca 465
P04 0,04
Kh 10,8
Mit spørgsmål er hvordan får jeg nemmest muligt fundet ud af hvor meget der skal doseres af hvad?
Ved godt jeg kan læse mig til noget af det , men har jeg os gjort. Kunne bare godt tænke mig at få et spar specifikke råd af nogle garvede eksperter her på siden!
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
Re: Balling hjælp
Slangerne er bare luftslange og nærmeste måde at finde ud af doseringen er at se hvor meget den falder fra dag til dag uden du tilsætter noget for at se hvor højt dit forbrug er i akvariet og så starte et sted og arbejde dig videre derfra. Det er umuligt at sige hvor meget du skal bruge da det er meget individuelt så det er bare at måle hyppigt i starten til du har fundet dit forbrug.
1000 l fra den 6/1-2019
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Mål hver eller hver anden dag og juster ganske få ml op eller ned afhængig af værdierne.
Tror du uden risiko kan nedjustere din tilsætnnig med e et par ml. Og så vente et par dage og se, hvordan værdierne så ser ud.
Når du så har målt stabile værdier over en uges tid er du nok ved at være det
Tror du uden risiko kan nedjustere din tilsætnnig med e et par ml. Og så vente et par dage og se, hvordan værdierne så ser ud.
Når du så har målt stabile værdier over en uges tid er du nok ved at være det
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
- bima
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 9800 Hjørring
Det er bedst at bruge,et plastic rør nede i dine flasker.Akvarie begynder skrev:Nu har akvariet kørt i halvanden måned og alt ser fint ud.
Værdierne er:
Nitrite 0
nitrat 0
Ca 465
P04 0,04
Kh 10,8
Så undgår du at slangen bøjer,og at den derved ikke kan suge det sidste væske op.
Mine 6 skefulde Tropic Marin Calcium,er erstattet med 480ml Decocean Balling dagligt
Kh doseringen er det samme 480 ml dagligt
Mg 14ml dagligt
Min Dp er på 518 liter
Og hovedparten er sps
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9382 Tylstrup
- Saltvand siden?: 2007
Billigeste måde at få fat på plast rør er at købe nogle fødselsdags flag med plast pind, pinden er et rør der passer perfekt i luftslange
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Lad være at læne dig alt for meget op ad Hennings tal. Hans balje er nok lidt mere end 325L og han har en hulens masse koraller. Du vil nok snarere skulle ligge < 100 mL Ca og KH - i al fald som udgangspunkt.
Jeg ved ikke hvor stor betydning det har, men jeg ville vælge nogle plastrør med en større indvendig diamater. og så samle dem med luftslangerne med et lille stykke gummislange eller krympeflex. Bare så rørene ikke klogger til.
Jeg ved ikke hvor stor betydning det har, men jeg ville vælge nogle plastrør med en større indvendig diamater. og så samle dem med luftslangerne med et lille stykke gummislange eller krympeflex. Bare så rørene ikke klogger til.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Foxface
- Reactions:
- 12
okay hvor kan jeg købe luftslange til at tilkoble på doserings maskinen?.
Altså jeg skal vel egentlig bare lave 3 blandinger efter fx dette http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=23519" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Og så selv indstille på maskinen hvor meget den skal dosere og så prøve mig frem for at ramme de rigtige værdier? her snakker vi MG , kh og ca ikke?
Det skal lige siges jeg ingen koraller eller noget har endnu, skal det først sættes igang når jeg har forbrug eller hvad?
Altså jeg skal vel egentlig bare lave 3 blandinger efter fx dette http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=23519" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Og så selv indstille på maskinen hvor meget den skal dosere og så prøve mig frem for at ramme de rigtige værdier? her snakker vi MG , kh og ca ikke?
Det skal lige siges jeg ingen koraller eller noget har endnu, skal det først sættes igang når jeg har forbrug eller hvad?
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
- Saltvand siden?: 2012
Ja det er først relevant når du ikke kan holde værdierne oppe med vandskift.
Du kan evt. kigge forbi en dag, så skal jeg gennemgå det med dig
Du kan evt. kigge forbi en dag, så skal jeg gennemgå det med dig

-
- Foxface
- Reactions:
- 12