ID af koral

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
13
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2010

ID af koral

Indlæg af toni »

Fant denne "bonus" koral bagpå stenen til en mycedium. Den har ikke fået meget lys, så den er helt hvid i det og er kun 1 cm i diameter

Troede først det var en monti type, men efter dette billede med makro (undskyld kvaliteten) kunne jeg se at polypperne ikke er de samme som på monti..

Så hvad kan det være??

Nogen der måske ved hvilken art det drejer sig om?
SAM_0912.JPG
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Michael87dk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2012

Re: ID af koral

Indlæg af Michael87dk »

Er rigtig svært at se. Men ligner noget Xenia men alligevej ikke. Noget zoa noget. Kan du ikke få et bedre nærbillede?
Har haft ferskvand SÅ LAD DA VÆR. Er gået tilbage til saltvand det er jo stærkt vanedannende og smukt.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Blød koral er det nok ikke!
Har du mulighed for at dreje stenen en smule så billedet tages ovenfra??
Hvordan føles strukturen? Hård eller blød?
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
13

Indlæg af toni »

Det er lidt svært da baljen er gået i seng, så dette er hvad jeg kan få til med lommelygt og dårlig plassering :)

Men det er ikke xenia, den er encrusting med små små polypper :)
SAM_0917.JPG
Polypperne minder om dem på en montiplade, men disse er længere i spidserne og på tipperne er kugleformet, hvis i forstår hvad jeg siger :)

Den er hård lige som montiplade, derfor blev den limet ved siden af en pokerstar. Men da brillerne kom på og makrobilledet blev taget kunne jeg se at der var en forskel.

Minder faktisk lidt om denne vi har i forvejen. men den ved jeg faktisk heller ikke hvad er. Forhandleren sagde den var i monti familien, Har Googlet i øst og vest, men er stadig svar skyldig på begge to :smart:
SAM_0804 (2).JPG
SAM_0804 (2).JPG (121.24 KiB) Vist 1141 gange
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Har du nogle Goniopora i akvariet??

Ellers er der nok ikke så meget andet at gøre end at vente tl den har fået noget størrelse.
Synes den ser meget regelmæssig rund ud i faconen, men det er måske blot et tilfælde
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
13

Indlæg af toni »

Har ingen goniopora lige pt. Om mycediumen som den var groet på, var i tanken på det tidspunkt vi havde en, kan jeg desværre ikke huske.

Men kan give dig ret i at det minder meget om goniopora med korte tentakler. Men tentaklerne er jo mikro mikro. Må lige have i mente at jeg har taget billederne med en 60 mm makrolinse. Den som den minder om på billede 2, var ovenikøbet skriggrøn da vi fik den, men den faldt ned bagved stensætningen i vores forrige akvarium og afbleget pga det manglende lys. Den er ved at danne farve igen, så forhåbentligvis er der kommet nogle zooxantheller i den igen.

Kunne forestille mig at det måske er en afstikker fra den andre hvis det var. Men jeg ved fortsatt ikke hvad den ene eller andre er :smart:
Billede
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"