Mean Midget Skummer

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
gas
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 9850 Hirtshals

Mean Midget Skummer

Indlæg af gas »

har bygge min skummer om da min luftpump lammer for vildt og har ikke lige råd til en ny har sat en ati pump på og ser ud til den køre godt
Vedhæftede filer
2013-11-11 21.40.06.jpg
2013-11-11 21.41.37.jpg
2013-11-11 21.40.50.jpg
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: Mean Midget Skummer

Indlæg af minedykker »

ser da ganske fornuftig ud
Brugeravatar
gas
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16

Indlæg af gas »

tak ved bare ikke om der køre nok vand i gemme i timen
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af pasex »

gas skrev:tak ved bare ikke om der køre nok vand i gemme i timen
Men definer "nok"..?

Jeg er af den overbevisning at mindre gennemstrømning er bedre end meget eller FOR meget. rent logisk kan skummeren ikke hive flere proteiner ud af vandet end der er proteiner at skumme, så skummer du snask og fortsætter med dette. så vil jeg mene at det er fint vel.? :)
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

pasex skrev:
Men definer "nok"..?

Jeg er af den overbevisning at mindre gennemstrømning er bedre end meget eller FOR meget. rent logisk kan skummeren ikke hive flere proteiner ud af vandet end der er proteiner at skumme, så skummer du snask og fortsætter med dette. så vil jeg mene at det er fint vel.? :)
Men nok kan aldrig blive nok - reelt burde en skummer jo skumme til tanken er tom for protein - ergo hvis man ikke fodre i X tid burde den skumme kun rent skum - det er vel derfor at man siger en skummer aldrig kan blive for stor (afhængigt af hvad for setup (ULNS etc) man ønsker). Hvis man bare ville have en skummer der skummede snask kunne man j bare putte en skummer på 300 liter på et 3000 liters akvarie :)

Men det ser sgu godt ud! Fine bobler!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
gas
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16

Indlæg af gas »

den pump jeg har sat på er fra en ATI BubbleMaster 200 Protein Skimmer og den den skal køre på mit 1000 litres men 300 liter sump
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Hvad er den rated til at liter i timen kontra hvad du kunne få ud af den med luft? Det er vel det nemmeste at sammenligne med? Fine luftbobler er jo fine luftbobler - jo mindre jo bedre
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
gas
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16

Indlæg af gas »

den pump jeg køre med nu laver 1000 liter luft i timen og min luft pump laver 2400 liter i timen så der er forskel min skummer er rated til 2500s akvirum når den køre med luft pump
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af pasex »

Bingocaller skrev:
pasex skrev:
Men definer "nok"..?

Men nok kan aldrig blive nok - reelt burde en skummer jo skumme til tanken er tom for protein - ergo hvis man ikke fodre i X tid burde den skumme kun rent skum - det er vel derfor at man siger en skummer aldrig kan blive for stor (afhængigt af hvad for setup (ULNS etc) man ønsker). Hvis man bare ville have en skummer der skummede snask kunne man j bare putte en skummer på 300 liter på et 3000 liters akvarie :)

Men det ser sgu godt ud! Fine bobler!
Jeg ved det ikke, men det er også svært, for vi er ude efter den brune afskumning der samles i toppen af den fine skum, den brune kommer vel ikke op i koppen hvis der ikke er protein nok til at den forefindes tænker jeg..? altså det fine skum kommer jo ikke højere op en til lige før den bruge afskumning, men mindre men justere skummeren til at skumme tyndt, men så kan alle skummere jo skumme over :)

MEn er enig, det ser ud til der er fint gang i afskumningen og at der er rigtig mange fine bobler :)
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Ser ud til den laver lækket skum - men jeg ville ikke gå ned på luft thats for sure - hellere tynd the end brundt skum i min verden
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af pasex »

Bingocaller skrev:Ser ud til den laver lækket skum - men jeg ville ikke gå ned på luft thats for sure - hellere tynd the end brundt skum i min verden
+1 :GO
Brugeravatar
gas
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16

Indlæg af gas »

prøver at lave en video af den
Besvar