Jeg er kommet meget i tvivl omkring hvilken/ hvad LED lampe jeg gerne vil ha over min tank.
Akvarie mål 120X55X60 B.H.D
Jeg har nu 6 x 54 Watt T5 over ATI purple, blue plus og antinic. Er faktisk glad for denne kombination, har fin vækst på mine sps og alt andet gror også fint.

Eneste ting der afholder mig fra at fortsætte med T5 er:
Udskiftning af rør minimum 1. gang pr år = 800-1000,-
Forbrug - 324 watt.
Manglende kontrol af forskellige farver osv.

Jeg har som sådan ikke noget budget over hvad jeg vil bruge. dog bliver det ikke spitzenklasse til 10.000,- +

Jeg kunne vente til Maxspect Razor R420R kommer i 200 Watt udgaven, det har jeg tænkt på flere gange. (er der nogen der ved hvornår osv.?) den burde kunne dække et 120 cm, de skriver (48")
eller vælge den i øjeblikket meget omtalte Zetlight ZT6600 Qmaven der også skulle kunne dække 120cm og smide 200 watt ud. jeg har dog ingen erfaring med denne lampe ud over at den er meget oppe og vende lige pt

Eller som sidste idé, lave noget DIY lampe. ( jeg har 2 stk. alu profiler fra 2 strippede JBL forstærkere der måler 432x312x66 pr stk) så kunne bygge 2 stk. efteregetønske lamper, til en ok penge..? mangler bare et sted og hjælp til at bestille lige netop de drivere og dioder der skal bruges hertil. (kom gerne på banen med forslag)
Håber en enkelt eller ti kan komme med deres input i min tankegang omkring førstegangs LED køber helvede.
Fortsat rigtig god aften.