Jeg har lagt mærke til, at min Acan vist nok ikke har det helt godt...
Jeg har vist haft den i 2-3 uger nu, og den kommed posten. Den var pakket godt ind i 3 poser og "skumfiduser" i en papkasse. Den havde vist været fragget i omkrig 5 dage, da den kom, og det eneste, der var med den var et par steder hvor skelettet var stukket igennem "huden".
Den er ikke altid pustet op om dagen, og det er heller ikke altid, den åbner om aftenen som den plejer.
Og så er der 2-3 af hovederne, der ligesom smelter...
Det første, jeg viser, var skåret halvt over, da jeg fik korallen, og jeg kan se, at der er lavet et hak/revne/rille/kløft i skelettet under den, og den holder ved på den anden side.
Det andet hoved, jeg viser(det helt oppe i spidsen), er bare blevet lidt mindre i kanten.
Og så har jeg et til, der er skrumpet lidt. Det kunne godt se ud som om kanten bare kryber ind, fordi at den ikke hænger sammen med de andre hoveder mere på de to sidste. Og så kom jeg til at tænke på, at jeg ikke ved, hvor meget den skal puste sig op. På de billeder, jeg har set af moderkorallen er de ikke pustet mere op end de er nu, men det kunne jo være, at de kan gøre det. Man ser jo som regel, at de nærmest ligner en tragt ind mod munden, og det gør de ikke. Det er mere en pude, synes jeg...
Jeg fodrede i forgårs, og nu synes jeg ihvertfald at et af hovederne er pustet mere op end det plejer, og det lykkedes mig også at give det halve hoved mad. Jeg har fodret før, men ikke med de samme resultater. Denne gang startede jeg også med at sprøjte lidt rejesmulder ud over dem, så de kunne åbne, og skruede lidt ned for lyset. Det lykkedes også at fodre en Caulastrea, der ikke har villet spise endnu

Den står i meget lidt strøm, og jeg kom til at tænke på, om det kunne være et problem? På wiki står der jo, at den skal stå i minimal strøm, men det er måske lidt for lidt alligevel...
Jeg har rykket et par ting derfra, og de ser ud til at få det bedre, så måske er der for stillestående?
Her er lige en video, så i kan sammenligne. Den Clavularia til højre står lige ved siden af, altså i samme strøm. og til venstre er der også Clavularia, men i to niveauer, så det kan måske være svært at se, hvad der er omme ved Acanthastrea'en og hvad der er længere fremme.
[video][/video]
Beklager lyden...
Jeg kender desværre ikke mine vandværdier, men alle andre LPS har det (måske lidt til min egen overraskelse) rigtig godt

Kan i hjælpe mig?