Efter at have målt alle værdier i søndags og set at de stemmer helt overens med de værdier der er i mit kørende 275liters, så flyttede jeg lidt koraller og mit Klovn-par over og De ser alle ud til at trives!
Nu til selve spørgsmålet:
Algefasen startede og gik fint, dog meget moderat. Der hvor jeg undrer mig lidt er, at de grønne blussede en del op (der er en del totter i 3-4cm højde). Det er jo selvfølgelig pga. lyset, men er processen blevet forstyrret? altså så der pludselig kan ske ændringer i værdierne så det går ud over fisk og koraller? I søndags målte jeg min No3 (nitrat) til mellem 2 og 5. Jeg har netop målt igen og jeg kan se at den er faldet. Jeg får den til et sted mellem 0.5 og 2. se vedhæftede billede. Det som jeg i grove træk fisker efter er, om processen er forbi og det blot er lyset der er skyld i det?
Er bare lidt nervøs for at flytte fisk og koraller over , når de grønne er blusset meget op og de brune en lille smule. Men er det kun visuelt det betyder noget? min No3 er jo faldet siden sidst og fisk og koraller ser fine ud....... Havde planlagt at skulle flytte resten over i weekenden...
Ville I gøre det...?