Samling af acrylkasse
Samling af acrylkasse
Hey.
Jeg skal til og samle en kasse af acryl som skal stå inde i mine sump og agrere vand kasse til min skumme således at jeg har en tilstrækkelig høj vandstand til skummeren.
Kassen bliver 16x12x40 cm med udløb i toppen.
Jeg har tænkt at lime kassen sammen med silikone da jeg ikke ligger inde med acryfix lim. Mon ikke den kan holde hvis jeg limer den inde og udevendigt?
Eller vil det evt være bedre at benytte Tangit lim? eller endnu bedre, benytte alm. sekund superlim til at samle delene, og så bruge silikone til at tætte kassen.?
Jeg skal til og samle en kasse af acryl som skal stå inde i mine sump og agrere vand kasse til min skumme således at jeg har en tilstrækkelig høj vandstand til skummeren.
Kassen bliver 16x12x40 cm med udløb i toppen.
Jeg har tænkt at lime kassen sammen med silikone da jeg ikke ligger inde med acryfix lim. Mon ikke den kan holde hvis jeg limer den inde og udevendigt?
Eller vil det evt være bedre at benytte Tangit lim? eller endnu bedre, benytte alm. sekund superlim til at samle delene, og så bruge silikone til at tætte kassen.?
Hvad hvis jeg ordner kanten med fint sandpapir og renser efter med sprit?
I min gamle sump bestod rumdelerne af acryl og var limet fast til glasset med silikone.. jeg aner dog ikke om vedkommende havde brugt primer, men det holdte fint mens jeg havde det.
Men hvis jeg limer pladerne sammen med superlim, således at silikonen kun skal tætte sprækkerne, burde det vel holde?
Eller kender i nogen som sælger acryfix lim i KBH ? Kan man få det i byggemarkeder måske?
I min gamle sump bestod rumdelerne af acryl og var limet fast til glasset med silikone.. jeg aner dog ikke om vedkommende havde brugt primer, men det holdte fint mens jeg havde det.
Men hvis jeg limer pladerne sammen med superlim, således at silikonen kun skal tætte sprækkerne, burde det vel holde?
Eller kender i nogen som sælger acryfix lim i KBH ? Kan man få det i byggemarkeder måske?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
hvad med tagrende lim, burde det ikke holde skidtet sammen? det kan man købe i byggemarkeder...
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
hvad kan man så samle Acryl med? Jeg skal nemlig også igang med at samle lidt acryl til en lille kasse til min lampe!
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Vejle - Downtown
- Kontakt:
vil da også sige, opløs noget acryl i acetone. Virker som sagt fortræffeligt.
Og egetnligt behøver det ikke tage et døgns tid at lave. bare lav små mængder
Og egetnligt behøver det ikke tage et døgns tid at lave. bare lav små mængder

Henrik - Stay positive
Til Salg: viewtopic.php?p=218496#p218496
Til Salg: viewtopic.php?p=218496#p218496
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
ok jeg skal ikke holde vand, så jeg tror bare jeg bruger noget tagrende lim, som jeg har liggende.
Henjon: Undskyld jeg er gået ind over din tråd...
Henjon: Undskyld jeg er gået ind over din tråd...
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Århus
Kan kun bifalde ideen med acryl og acetone! Har selv limet en overflow box med det, og det holder! 8-J
For akvarie setup - se min profil...
Venlig Hilsen
Frederik