Ingen flow i WP-25?!

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
13
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Ingen flow i WP-25?!

Indlæg af Michael_F »

Hej,

Jeg havde lagt mærke til, at der ikke er så meget fut i min WP-25 pumpe længere. Den er vel 3-4 måneder gammel, og har ikke haft problemer med den, har faktisk været rigtig glad for den.
Men nu er der stort set INGEN flow fra output. Jeg har netop haft den ude, for at vaske og skylle den, og rense den. Jeg tænkte det måske var derfor. Men der sker ikke en skid når jeg tænder den. Jeg har prøvet alle niveauer, med og uden bølgefunktion. Fiskene kan stort set ikke mærke det, når de svømmer hen forbi den, når den kører på fuld skrue.
Hvad pokker kan der være galt?! Jeg har haft den skilt ad, og samlet den igen. Den ser fin nok ud, ser næsten stadig ny ud. Jeg har prøvet at sætte den der adapter på, som jeg købte med, for at være sikker på den får fuld strøm, men gør ingen forskel.

Øv altså. Nogen som har oplevet noget lignende? Jeg har købt den fra Fishstreet siden

Help! :BA :G
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Ingen flow i WP-25?!

Indlæg af MoG »

Hhmmm.. Lyder da mystisk! Har du samlet det hele korrekt ? Ved ikke hvor meget de kan splittes ad, da jeg ikke har prøvet at skille mine wp40'ere ad endnu..
Morten
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
13
Kontakt:

Indlæg af Michael_F »

Den er helt sikkert samlet korrekt...den klikkes bare fra hinanden...men den er begyndt at have mega lavt flow, mens den sad i akvariet. Jeg lagde mærke til det, da jeg havde armen i baljen...
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Jeg er på ingen måde ekspert hvad angår strøm osv... Men mon så ikke at problemet ligger i strømforsyningen..? Det eneste jeg Komme på når det er Manglende flow, er enten at den trænger til afkalkning/renses, eller strømforsyningen måske ..
Morten
Brugeravatar
kodyl
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2017

Indlæg af kodyl »

Er det den nye eller gamle controller du har? på den nye kan du jo stille hastigheden på den. Hvis S3 lyser på controlleren så kører den jo langsomt.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jones »

Jeg havde engang en hydor koralia, der blev besøgt af en snegl. Sneglehuset filede propellen lidt på kanterne og dette gjorde at pumpen nærmest ikke skød noget vand ud. Kan der have været noget i din pumpe?
o_O
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
13
Kontakt:

Indlæg af Michael_F »

Jeg har haft pumpen skilt ad, renset det hele. Ingen snegl eller andet. Der sad lidt tråde af filtervat i, som blev fjernet. Har ikke gjort nogen som helst forskel. Men kan høre på den, at den kører på lavere omdrejninger.

Controlleren er den med hastigheds-muligheder. Jeg har prøvet ALLE muligheder på controller. Ingen forskel.

Den ser ikke tilkalket ud, men det kan da være det er det der er galt. Det kan da godt være det er strømforsyningen. Den kan jeg bare ikke gøre så meget ved...blot en lille boks som der ikke umiddelbart kan skilles ad, medmindre man ikke ønsker at samle den igen :(
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Uden at kende en brik til pumpen, så så jeg på fish-street at de har en replacement controller, og det til ikke ret mange penge.
Men jeg ville da tage kontakt til fish-street og høre hvad der kan være galt og hvad de vil gøre ved det.
http://www.fish-street.com/jebao_wp-40_ ... gory_id=35" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
13
Kontakt:

Indlæg af Michael_F »

Hej carsten,

Det er netop den controller jeg har ... jeg har skrevet en del med Fishstreet, men det er totalt håbløst, da de skriver på et tilfældigt sprog, og bruger så Google Translate til at oversætte, og sender mig det. De skriver, at de kan sende mig en replacement som jeg kan prøve med, til 25 Euro. Men det virker lidt suspect da jeg blot har fået en mail om at betale dem 25 Euro til Paypal...jeg er lidt i tvivl om hvad jeg lige skal gøre her.

Jeg har nu prøvet at skille den ad igen, og alt ser fint ud. Controlleren ser også helt fin ud inden i. Ingen rust eller lign...det er som om den bare kører konstant på 10% kraft. Aner ikke hvorfor.

Eksempel på mail fra Fishstreet:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Michael

We have same issue in here, even my tank is same on it for the wp25, after setting it again, it have fixed the problem
But if you want to try, only can send a replacement pump to confirm without return, price is EU25
If you can return back the pump to us, that it can void the shipping fee for the pump, just pay for EU8 shipping fee

Thanks
Eric
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
On Sat, Sep 21, 2013 at 7:41 PM,
Hi again,

I dont want to pay 25€ EURO for something that might not fix the problem. I can see on the propeller in the pump, that it is running with much lower speed now than before. Im not sure I understand what you mean, that after some setting it can be fixed? The pump is set for FULL SPEED now. When it was set to FULL SPEED the first time I put it in, the flow was great. Now it is very low.

Im sorry im being difficult, I’m just really sad to see my pump not working

/Michael

From: rainfile@gmail.com On Behalf Of Fish Street Store Support
Sent: 21. september 2013 01:43

To: Michael Falkenberg
Subject: Re: Support Request :: WP-25 VERY low flow

Dear Michael

We cannot ensure is the pump problem on it or the controller or the power supply. Mostly after some of the customer setting it can fixed on it. If you require a new pump to test on it, it require pay for shipping fee EU25 on UK for the replacement pump(But if you got the replacement pump still cannot solve on it, that mean is for your setting problem)

Thanks
Eric
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
13
Kontakt:

Indlæg af Michael_F »

Nogen som har flere gode idéer? Jeg ved ikke hvordan ejg skal komme videre herfra. Vil tro kraften på WP-25 pumpen, svarer til den mindste nano pumpe man kan få...
Jeg har sat en gammel tunze i istedet lige nu... :(
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Er der ikke her i landet som har den pumpe eller nummeret større som kan teste din pumpe?
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"