Cyano
-
- Rev haj
- Reactions: 2
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
- Saltvand siden?: 2009
Re: Cyano
Cyanoen er ikke dit problem, men et afled af dit egentlige problem. Du har for meget næring i vandet! Hvor det stammer fra er dit egentlige problem.
Kører du med fosfatfjerner?
Hvor ofte, hvor meget og med hvad fodrer du ?
Hvor tit skifter du vand?
Hvor gammelt er dit akvarium?
Hvor stort er det, og hvor mange fisk har du i? Hvilke fisk har du i?
Hvilken skummer har du i?
Hvor mange LS har du i?
Hvor mange LS har du i?
-
- Picasso aftrækker
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2002
- Geografisk sted: Vestsjælland
Hvad er din blodtype?Schwensen skrev:Cyanoen er ikke dit problem, men et afled af dit egentlige problem. Du har for meget næring i vandet! Hvor det stammer fra er dit egentlige problem.
Hvor mange LS har du i?
Hvor er du født?
Har du nogen søskende?
Hvordan var din barndom?
Hehe

Lav et par vandskift og sæt lidt mere cirkultation i baljen hvis det er muligt. Og så hold lidt igen med foderet, så skal du bare se så forsvinder det stille og roligt. Du har sikkert noget møg der har samlet sig et sted bag nogle sten eller i dit bundlag osv. Så hvis du kan spule/suge en masse møg ud af akvariet så vil det med garanti også hjælpe. Jeg skal ikke bestemme om du skal vælge at smide alt muligt kemisk i vandet for at udrydde det, men jeg kan ihvertfald fortælle dig at det slet ikke er nødvendigt.
-
- Foxface
- 13
- Postnummer: 6823 Ansager
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 6823 ansager
Havde en filfisk der var røget i en pumpe så har lige skiftet en massevand fordi det var helt mælkehvidt, og det har hjulpet rigtig meget men nu er det lorte cyano kommetkanstrup skrev:Hvad er din blodtype?Schwensen skrev:Cyanoen er ikke dit problem, men et afled af dit egentlige problem. Du har for meget næring i vandet! Hvor det stammer fra er dit egentlige problem.
Hvor mange LS har du i?
Hvor er du født?
Har du nogen søskende?
Hvordan var din barndom?
Hehe![]()
Lav et par vandskift og sæt lidt mere cirkultation i baljen hvis det er muligt. Og så hold lidt igen med foderet, så skal du bare se så forsvinder det stille og roligt. Du har sikkert noget møg der har samlet sig et sted bag nogle sten eller i dit bundlag osv. Så hvis du kan spule/suge en masse møg ud af akvariet så vil det med garanti også hjælpe. Jeg skal ikke bestemme om du skal vælge at smide alt muligt kemisk i vandet for at udrydde det, men jeg kan ihvertfald fortælle dig at det slet ikke er nødvendigt.
Ferskvand??? Nej så hellere have en klask af en våd berlinger
- Jones
- Rev haj
- Reactions: 1
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Hehe
Lav et par vandskift og sæt lidt mere cirkultation i baljen hvis det er muligt. Og så hold lidt igen med foderet, så skal du bare se så forsvinder det stille og roligt. Du har sikkert noget møg der har samlet sig et sted bag nogle sten eller i dit bundlag osv. Så hvis du kan spule/suge en masse møg ud af akvariet så vil det med garanti også hjælpe. Jeg skal ikke bestemme om du skal vælge at smide alt muligt kemisk i vandet for at udrydde det, men jeg kan ihvertfald fortælle dig at det slet ikke er nødvendigt.[/quote]
Jeg følger pt disse råd og det virker stille og roligt. Jeg har overfodret i en periode og samtidig haft for lidt cirkulation, hvilket resulterede i en meget grim sandbund

Lav et par vandskift og sæt lidt mere cirkultation i baljen hvis det er muligt. Og så hold lidt igen med foderet, så skal du bare se så forsvinder det stille og roligt. Du har sikkert noget møg der har samlet sig et sted bag nogle sten eller i dit bundlag osv. Så hvis du kan spule/suge en masse møg ud af akvariet så vil det med garanti også hjælpe. Jeg skal ikke bestemme om du skal vælge at smide alt muligt kemisk i vandet for at udrydde det, men jeg kan ihvertfald fortælle dig at det slet ikke er nødvendigt.[/quote]
Jeg følger pt disse råd og det virker stille og roligt. Jeg har overfodret i en periode og samtidig haft for lidt cirkulation, hvilket resulterede i en meget grim sandbund

o_O
-
- Foxface
- 13
Mit sidder desværre ikke på bunden men på samtlige sten men der har heller ikke været lys over i 2 dage;0( kæft en lortedag lige nu synes jeg har lige opdaget at min porcelænssnegl har spist halvdelen af skiverne på en sten plus jeg lige har smadret vores keramiske kogeplade med en gryde og fået varm suppe udover tæerne;0(
Tror jeg slukker lyset i akvariet lader konen tage børnene og tager hunden med på værtshus;0)
Tror jeg slukker lyset i akvariet lader konen tage børnene og tager hunden med på værtshus;0)
-
- Foxface
- 13
Nej slet ikke.... Har aldrig hørt om man skalPederP skrev:Spuler du af og til dine sten, med håndholdt pumpe eller pipette eller lign.?
- MoG
- Rev haj
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Det skal du sgu nok begynde på... For din egen hygiejnes skyld!Drelige skrev:Nej slet ikke.... Har aldrig hørt om man skalPederP skrev:Spuler du af og til dine sten, med håndholdt pumpe eller pipette eller lign.?

Spøg til side.. Prøv at suge op, lav et par vandskifte og måske ændre lidt på cirkulationen .. Og som der ellers bliver skrevet..
Morten
- PederP
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
He he -skal og skal..
Jeg syntes at uanset hvor meget man skruer op for pumperne, så er der altid steder hvor der kan ligge lidt snavs i læ-siden af sten og søjler. Selvom jeg gør det hver uge kan jeg sagtens lave en lille snestorm i akvariet ud af det der når at samle sig i mellemtiden. -Og det er jo bare fiskekompost som cyano elsker hvis det får lov at ligge.
Spuler selv først stenene, støvsuger bundlaget og skifter vand for at få mest snavs med ud.
Hvis du har et lag cyano du skal have suget op, så kan det hjælpe hvis man limer lidt stumper af tyk fiskesnøre i enden af et pvc rør som en suge-kost.
Jeg syntes at uanset hvor meget man skruer op for pumperne, så er der altid steder hvor der kan ligge lidt snavs i læ-siden af sten og søjler. Selvom jeg gør det hver uge kan jeg sagtens lave en lille snestorm i akvariet ud af det der når at samle sig i mellemtiden. -Og det er jo bare fiskekompost som cyano elsker hvis det får lov at ligge.
Spuler selv først stenene, støvsuger bundlaget og skifter vand for at få mest snavs med ud.
Hvis du har et lag cyano du skal have suget op, så kan det hjælpe hvis man limer lidt stumper af tyk fiskesnøre i enden af et pvc rør som en suge-kost.

Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand