flot forhandlerservice - ikke ironisk

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions: 43
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

flot forhandlerservice - ikke ironisk

Indlæg af Jerslev »

Vil lige dele denne oplevelse

Bestiller i går kl. 14.30 nogle reservedele hos Mrutzek og får ikke, som jeg plejer, en ordrebekræftelse, men kan se den på min konto på hans hjemmeside.
Efter en time fremgår det af min konto på hans hjemmeside, at varerne er "versendet", men har stadig ikke modtaget nogen email

Skriver til dem her i morges kl. 6.30 for at høre, om alt er ok og modtager 7.30 svar - at alt er i orden, og varerne er afsendt. :K

Skal vi lave en konkurrence om "bedste serviceoplevelse"?
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions: 0
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: flot forhandlerservice - ikke ironisk

Indlæg af henrikp »

syns jeg modtager fin service fra de danske forhandler.
men sådan er det jo generelt med flot service, det bliver sjældent rost da det er noget vi forventer at få.
jeg handler både hos deep ocean, decocean, reeffarmer,ultra led og nordic reef.
alle yder en god service.
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
15
Postnummer: 9750 Østervrå
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Gizze »

Har fået KLART den bedste service ved reeffarmer!
Kan ikke rose dem nok! Og spørg nogen mig om, hvor de skal købe noget, bliver reeffarmers side nævnt som den første, de skal besøge!

Decocean yder også super service og er lige så klart nr 2 på min liste.

I bunden har jeg koiimport! Handler der ALDRIG igen! Lang levering, elendig service! 3 ordre i træk, hvor antallet af fittings ikke stemte overens med det som stod på ordre sedlen.. Ja og så lader de bare være med at svare på ens klager!

Og nu jeg er ved det negative ;-) Er jeg nød til at sende en bredside afsted mod de få nordjyske forhandlere som er tilbage! Elendigt udvalg og halv tomme akvarier! Hvorfor mon folk bestiller hjem fra dejong ?! Tag her sammen!
Brugeravatar
Cido
Palet kirurg
Palet kirurg
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Cido »

Kan kun give Gizze ret, super service hos Troels og Lotte.

Da jeg for nylig gik på jagt efter led lamper til vores opgradering skrev jeg til et par danske forhandlere for at forhøre om pris og levering på 2 stk 160w og 1 stk 60w Maxspect. Den ene vendte aldrig tilbage, den anden lovede svar indenfor 2-3 dage og dette er nu godt 3 uger siden, stadig intet hørt.

Snakkede med Reeffarmer ang. andre ting og snakken faldt så på led. Fik en god pris på 2 stk zp3600 og de blev bestilt. Et par dage efter fik jeg en opringning fra Troels at han lige havde fået besked fra Zetlight at der var kommet en ny model og han tilbød at opgradere til denne til en særdeles fordelagtigt pris, god service :) Lamperne blev hentet i Lørdags, og søndag var store legedag, efter lidt tid ville jeg forsøge at parre dem sammen, men kunne ikke rigtig finde ud af hvordan, kontaktede Troels og han og Lotte kunne umiddelbart heller ikke finde ud af hvordan, men lovede at kontakte leverandøren. Mandag var der svar, der skulle bruges en controller til dette og Troels oplyste denne var bestilt og på ved med posten til mig, UB. Se det er da service, i hvert fald i mine øjne. :)

Som nævnt er der mangel på seriøse forhandlere her i det nordjyske :( derfor er Reeffarmers Dejong ture en perfekt løsning for mig, stort udvalg, gode priser og levering i Aalborg omkring kl. 22 :) en service der for mig er super ;)
Mvh Lars
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Gizze skrev:I bunden har jeg koiimport! Handler der ALDRIG igen! Lang levering, elendig service! 3 ordre i træk, hvor antallet af fittings ikke stemte overens med det som stod på ordre sedlen.. Ja og så lader de bare være med at svare på ens klager!

Og nu jeg er ved det negative ;-) Er jeg nød til at sende en bredside afsted mod de få nordjyske forhandlere som er tilbage! Elendigt udvalg og halv tomme akvarier! Hvorfor mon folk bestiller hjem fra dejong ?! Tag her sammen!
Hos mig rammer Koiimport også bunden. Har samme oplevelse med dem. Første gang var det blot en vinkel der manglede og jeg havde bestilt nok.
2 gang var en kuglehane som manglede, og heller ingen respons på min henvendelse.

Kan manglen på udvalg hos de lokale "pushere" ikke også skyldes at netop fordi I handler hos Dejong, at der ikke er noget incitament for forhandleren i at have et udvalg hjemme.
Brugeravatar
Cido
Palet kirurg
Palet kirurg
13

Indlæg af Cido »

Carsten skrev:Kan manglen på udvalg hos de lokale "pushere" ikke også skyldes at netop fordi I handler hos Dejong, at der ikke er noget incitament for forhandleren i at have et udvalg hjemme.
Startede først med at købe ved Dejong da Akvarius lukkede og gentagne besøg i Aalborg var skuffende oplevelser :(
Da jeg er fra Hjørring syntes jeg at Skanderborg og Horsens er lidt udenfor lokalområdet, men de får da stadig et besøg indimellem :)
Mvh Lars
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
15
Postnummer: 9750 Østervrå
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Gizze »

Carsten skrev:
Gizze skrev:I bunden har jeg koiimport! Handler der ALDRIG igen! Lang levering, elendig service! 3 ordre i træk, hvor antallet af fittings ikke stemte overens med det som stod på ordre sedlen.. Ja og så lader de bare være med at svare på ens klager!

Hos mig rammer Koiimport også bunden. Har samme oplevelse med dem. Første gang var det blot en vinkel der manglede og jeg havde bestilt nok.
2 gang var en kuglehane som manglede, og heller ingen respons på min henvendelse.

Kan manglen på udvalg hos de lokale "pushere" ikke også skyldes at netop fordi I handler hos Dejong, at der ikke er noget incitament for forhandleren i at have et udvalg hjemme.
Jeg synes desværre at manglen på udvalg heroppe har været udbredt ved alle (minus akvarius, som desværre er lukket)
Længe inden dejong turene kørte som de gør nu.
Jeg vil 10 gange hellere købe ved en forhandler end ved Dejong (Når vi snakker fisk og koraller) da man kan se dem live.
Men når man 25 gange i træk er kommet ind til et par forhandlere i Aalborg området, og akvarierne er lige så kedelige som jeg ved ikke hvad.
Så gider man ikke fortsætte med at køre derud!
Det kan ikke passe at farvestrålende koraller kun kan leveres udenfor Aalborg området ? (Akvarius kunne sagtens få dem hjem OG sælge dem)
Jeg tror det handler om at en forhandler heroppe sige at de vil gå 100% ind i det (Som han gjorde i Horsens)
Det ser desværre ikke ud til at ske :BA
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
12
Postnummer: 6760 Ribe

Indlæg af Petercw »

Jeg synes generelt at jeg oplever god service hos de fleste.

Jeg oplever altid at blive mødt godt og positivt og for det meste får jeg også mine leveringer hurtigt.

Det sker dog også ret ofte, at der kan gå 14 dage eller en måned, men det tror jeg har noget at gøre med at der er så mange forskellige produkter på markedet nu, at det kan være svært for en butik at have alle mærker hjemme og de har jo også en leverandør, som hvis han ikke overholder deres aftale, så kan forhandler jo heller ikke overholde min.

Det sker desværre lidt for ofte, men ikke noget som jeg tror at vi kan gøre noget ved alligevel.

Det eneste jeg synes er trist, det er (som andre skriver) udvalget vi har herhjemme. Hertil kan jeg også "beklage" mig lidt over udvalget af koraler og fisk i vest jylland. Det er altid hos forhandlerne, men det er ofte de samme ting de får hjem.
Jeg synes absolut også vi være en del af ansvaret, men vi kan jo heller ikke købe noget, hvis det ikke er der.
Hvis jeg vil have en bestemt fisk, men ikke kan få den i butikkerne, så er jeg jo tvunget til at skaffe den fra et andet sted.
Det samme gælder for koraler.

Hvor mange forhandlere har vi fx som sælger koraler som Whitecorals.de eller hvad siden nu hedder?
Det er mit store "jule-ønske" at sådan en forhander bliver leveret af santa claus (og helst i Jylland, tak!) :h
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 1
14
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Indlæg af bima »

Jeg er fuldstændig enig i det Cido skriver.
De første 2 år af mit salteventyr,handlede jeg kun hos Akvarius.

1 ud af 10 gange kunne der findes noget bare lidt spændende,hos
De Ålborgensesiske forhandlere.

Efter Akvarius lukkede har jeg handlet i Horsens.
Men det er jo en hel dagsrejse,plus 4-500kr i benzin.
Dog har vi samlet en tre gutter en enkelt gang.
Så kan benzinpengene deles.

Jeg har for første gang bestilt hos Dejong.
Og som Gizze skriver....
Er det af nød og ikke af lyst
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Jeg har for længst fundet ud af at man IKKE bare køre hen til en butik, når man lyster, man køre når der er kommet en ny sending hjem...

Det meste sælges alligevel inden for 1-2 dage...

Ville dog gene have at alle dyr kom 1-2uger i karantæne før de blev sat til salg - så kunne det jo bare oplyses på deres hjemmeside hvornår de var til salg...

Så ville man være lidt mere sikker på kvalitet af fisk der osse spiser og har haft en pause i deres stres, inden vi køber dem og derved burde vi kunne få bedre levedygtighed de første dage...
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"