Han nusser sku med en Muræne ?!?!

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Casper1990
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
12
Postnummer: 6270 Tønder
Saltvand siden?: 2013
Geografisk sted: 6270 Tønder

Han nusser sku med en Muræne ?!?!

Indlæg af Casper1990 »

" onclick="window.open(this.href);return false;

:h
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=60941" onclick="window.open(this.href);return false;

Mir første saltvandsakvarie.
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
15
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Re: Han nusser sku med en Muræne ?!?!

Indlæg af Benny »

Ja - det kan godt være at han nusser med den, men det gør han kun til den bliver irriteret, sur eller forskrækket, så sætter den tænderne i ham, og så er det slut med det, så må man håbe at han (idioten) bliver lidt klogere.
Hilsen
Benny
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12
Postnummer: 6541 Bevtoft
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MarkBruhn »

Det er åbenbart meget normalt blandt dumdristige dykkere: " onclick="window.open(this.href);return false;
Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Postnummer: 9750 Østervrå

Indlæg af Gizze »

Benny skrev:Ja - det kan godt være at han nusser med den, men det gør han kun til den bliver irriteret, sur eller forskrækket, så sætter den tænderne i ham, og så er det slut med det, så må man håbe at han (idioten) bliver lidt klogere.
Hvorfor er han en idiot ??
Kunne forstå det, hvis han gjorde noget, som skader dyret, men det gør han vel ikke ?!
Dumdristig ja.. Men ligefrem en idiot ?!?
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af MarkBruhn »

Vil nu heller ikke kalde det for idioti. Må være en fed oplevelse.
Det at dykke tæt med store hajer er jo også dumdristig. Men må sgu være fedt at prøve. :-)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
omt
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hillerød, Danmark

Indlæg af omt »

Det er sådan noget man bliver fristet til når man dykker - har selv gjort det. Muræner er meget nysgerrige og kommer selv frem og undersøger dykkere, som kommer tæt på. Jeg har aldrig hørt om dykkere, som er blevet bidt.
Men selvfølgelig skal man helst lade dyrene være i fred....enig, men kan være svært når man er i siturationen.

Mvh. Ole...
Ole M. Thomsen, Hillerød.
Diamantakvarium 250 liter. Blandet koraller og fisk.
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Mikki »

Mon ikke det er en del af et show, da det ikke er i åben hav ;) det har nok taget mange år at få den dertil i tam stand, ville elske en lille nusser, dykkede i nama bay sharm el sheik hvor der kom en basse under mig der får den der til at ligne en glas ål :y Men den var vild og skulle bestemt ikke tættere på den end jeg var
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af MarkBruhn »

Har lige været ude at dykke ved Sharm el sheik. Så flere store muræner der. Skulle lige prøve at komme helt tæt på en, som lå i sin hule. Den lå og var helt uforstyrret selvom jeg var max 50 cm fra den. Rigtig fed oplevelse.
Vil mene de ikke gør noget medmindre de bliver kraftigt provokeret.
Skulle lige prøve det samme ved en stor Titan trigger som rodede rundt på bunden. Men det var ingen god ide, da de er temmelig hidsige fandt jeg hurtig ud af... he he
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

jep titan trigger skal man ikke spøge med, jeg har en finne der er bidt i stykker af en
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
15
Postnummer: 2700 Brønshøj

Indlæg af Benny »

Jeg dykker også, men kunne aldrig finde på at stikke fingerne ud til en muræne, der har jeg for meget respekt overfor et dyr, med sådan et tandsæt og styrke, og hvis man et sekund tror at et dyr er "tamt" fordi man har omgået det i lang tid, kan man godt tro om, de naturlige instinkter er meget stærkere.
Hilsen
Benny
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlæg af Alexcpdk »

synes muræner er fantastiske dyr, ville ønske jeg havde et system der kunne huse en kæmpe en.

de er rat kendt for at kunne blive utrolig tamme, men tror man skal vide hvad man gør, ellers går det sku galt, vis de får fat , så afmontere de det de har fat i !

" onclick="window.open(this.href);return false; det jo helt vildt man kan gøre det med sådan et dyr
Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

MarkBruhn skrev:Har lige været ude at dykke ved Sharm el sheik. Så flere store muræner der. Skulle lige prøve at komme helt tæt på en, som lå i sin hule. Den lå og var helt uforstyrret selvom jeg var max 50 cm fra den. Rigtig fed oplevelse.
Vil mene de ikke gør noget medmindre de bliver kraftigt provokeret.
Skulle lige prøve det samme ved en stor Titan trigger som rodede rundt på bunden. Men det var ingen god ide, da de er temmelig hidsige fandt jeg hurtig ud af... he he
Klovnfisk har større cojones end trigger fisk og tiger hajer :biggrin:
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Mikki »

Det er ikke alle dyr der frygter murænen ;)
Brugeravatar
kodyl
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2017

Indlæg af kodyl »

Syntes lidt den her video mangler i samlingen.... http://www.liveleak.com/view?i=dd2_1173161514" onclick="window.open(this.href);return false;

Men hvis i ikke kan tåle at se en person miste en finger så lad være med at se den.
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Mikki »

kodyl skrev:Syntes lidt den her video mangler i samlingen.... http://www.liveleak.com/view?i=dd2_1173161514" onclick="window.open(this.href);return false;

Men hvis i ikke kan tåle at se en person miste en finger så lad være med at se den.
Jamen han får da ihvertfald en sur finger at lugte til resten af livet, :y
de er som alle andre dyr ikke for sjov når det bliver alvorligt
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
12
Postnummer: 7500 Holstebro

Indlæg af Henrikorg1 »

Den film gjorde mig ekstra interreseret i en grøn muræne og alt hvad jeg har læst og set om den så er den imellem de fredeligste og mest omgængelige muræner i modsætning til de små aggressive snow flakes og lignende som de fleste holder,og jeg kan knap vente på at mit akvarium er kørt ind så jeg kan få en selv,faktisk glæder jeg mig som et lille barn til at leve de næste 30-40 år sammen med en grøn muræne i min stue.
Men at kalde dykkeren for en idiot bare fordi han ikke lever hele livet i læ bag en kones skørter er måske lidt i overkanten ?

Link til tråden om mit nano akvarium. http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=60433" onclick="window.open(this.href);return false;
Senest rettet af Henrikorg1 ons 31. jul 2013 00:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlæg af Alexcpdk »

Henrikorg1 skrev:Lige den film gjorde mig interreseret i en grøn muræne og alt hvad jeg har læst om den så er den imellem de fredeligste muræner selvom dens endelige størrelse gør den kan tilføre en nogle skader,jeg vil helt sikkert (nusse) min når jeg får akvariet op og køre men vil have den fra helt lille så vi kan lære hinanden og kende,og igen dem der har set min begynder tråd herinde ved at mit akvarie har en størrelse hvor jeg ikke kan undgå at hoppe i baljen engang imellem af hensyn til service mm og jeg kan/vil altså ikke fange alle fiskene over i et andet mens det står på.
Jeg glæder mig som et lille barn til at leve de næste 30-40 år sammen med en grøn muræne i min stue.
Link til tråden om mit nano akvarium hvor der også er billeder af oscar cichlider som studerer mine fødder. http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=60433" onclick="window.open(this.href);return false;

Men rart at se jeg ikke er den eneste nybegynder herinde som ikke ved at moderator ikke tillader negativ omtale af andre mennesker,for når han logger på bliver tråden da et par indlæg kortere medmindre han går ind for forskel behandling ?
Jeg har holdt en del muræne arter, og den grønne skulle efter alle de sider jeg har været inde på være den mest aggrasive sammen med leoparden (og største) jeg vil også sige at det er nogle særtilfælde de videoer der er blevet postet af dem, har set mange hvor de optræder aldeles aggrasivt. men kan udmærket forstå dig, og have helt sikkert også sådan en i baljen, vis den var stor nok :y
de er desværre rat svære at opdrive, har prøvet flere gange. akvarieudstyr havde en gående engang til den sølle sum af 600kr! ellers er dejong nok det bedste bud, men de har aldrig nogle hjemme.
men held og lykke, glæder mig meget til at se hvad du når frem til :) og mon ikke den kan nå at blive "artig" vis du får den som small ? ;)
Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
12

Indlæg af Henrikorg1 »

Alexcpdk
Jeg har talt med 3 forhandlere som alle siger det ikke er noget problem at skaffe en grøn ?
Men jeg håber da på at jeg får et roligt eksemplar ellers er jeg blevet bidt af mink hunde firben fisk osv uden at tage skade af det så et muræne nap overlever jeg nok også.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Henrikorg1 skrev:Men jeg håber da på at jeg får et roligt eksemplar ellers er jeg blevet bidt af mink hunde firben fisk osv uden at tage skade af det så et muræne nap overlever jeg nok også.
Ja denne art opføre sig gangske roligt, vi har i Tivoli 3 stykker gående på omkring 2 meter. Vi røre ikke ved dem da vi ganske udemærket ved hvor galt det kan gå, og vi ser ej heller ikke nogen grund til at skulle forøge ricikoen for at miste en finger eller for dens sags skyld et stykke af en arm eller hvor de nu kan få fat. Den er meget typisk at den drejer rundt om sig selv når den bider, præcis som krokodiller også gør.

Jeg vil på ingen måde anbefale denne muræne med mindre man har minimum 4-5000 liter vand tilrådighed og gerne mere. Den bliver meget hurtig over 1 meter, vores herinde i Tivoli er omkring 5-6 år og den ene af de tre er faktisk over 2 meter i længden og vil umiddelbart skyde den til at være omkring 30-35cm over ryggen. De er helt klart dem blandt akvariets beboere som vores gæster er mest facineret af, og det giver nærmest et sug igennem gæsterne når de kommer ud fra deres huler.
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Indlæg af bima »

Mikki skrev:Det er ikke alle dyr der frygter murænen ;)
Så kan man da snakke om,at blive taget i røven :(
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Mikki »

bima skrev:
Mikki skrev:Det er ikke alle dyr der frygter murænen ;)
Så kan man da snakke om,at blive taget i røven :(
Jeps :y
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
12

Indlæg af Henrikorg1 »

Alexcpdk kan se i din tråd du udskiftede din muræne med en mindre,nogen speciel grund til dette eller ville du bare prøve en anden ?

Lord Mike min dt er på 3150 liter vand = 4,2 m2 svømme areal og så kommer filter anlæggets liter oveni,desuden har jeg aftale om at aflevere til den blå planet hvis nogen af de fisk jeg køber vokser fra mine forhold eller bliver for uhåndterlige.
Mht til at håndtere dem med frygt for skader så er der jo også mange som håndterer hunde med bare hænder selv om de også har instinkter og potentiale for at lave småskader på en.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Henrikorg1 skrev: Lord Mike min dt er på 3150 liter vand = 4,2 m2 svømme areal og så kommer filter anlæggets liter oveni,desuden har jeg aftale om at aflevere til den blå planet hvis nogen af de fisk jeg køber vokser fra mine forhold eller bliver for uhåndterlige.
Mht til at håndtere dem med frygt for skader så er der jo også mange som håndterer hunde med bare hænder selv om de også har instinkter og potentiale for at lave småskader på en.
Undskyld mig, men at du samlinger hunde med muræner vedr. håndtering er i min verden fuldstændig ude i hampen. Men det er da muligt du kender et sted hvor der fremavles Muræner på en sådan måde som gøres ved hunde som kæledyr...

Nu var det jo også kun lidt råd, efter jeg har dykket med vores 3 store muræner i Tivoli mange gange. Det er meget muligt at dine 3150 liters akvarium er stort når det kommer til hold af alm. akvariefisk indenfor saltvand, men til muræner i denne størrelse er det bare ikke særlig stort. Og det er ganske enkelt fakta :wink:

Som jeg efterhånden også har skrevet masse af gange på dette forum, så går det ud over min fatte-evne at folk skaffer sig dyr de ved på forhånd vokser hurtigt ud af deres akvarier og derved også på forhånd prøver at skaffe sig af med dem. Hvis din fremgang med disse dyr, vil blive som du håndtere hunde så skal du vide at det ret hurtig vil gå galt, med ret alvorlige skader til følge :sneaky2:
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
12

Indlæg af Henrikorg1 »

Nu var det ikke for at sammenligne hunde direkte med muræner,men en sammenligning mellem potetionelt farlige dyr som mennesker holder i årevis uden der sker noget,jeg er godt klar over der er en risiko ved muræner,men det er der også med andre hobbyer som bjergbestigning faldskærms udspring motorløb skiløb riverrafting osv men det afholder dem heller ikke fra at tage chancen,jeg tror på at har man en drøm skal man forfølge den og så være villig til at tage eventuelle knubs undervejs.
Læste en tråd herinde den anden dag angående overfølsomhed mod koraller så selv de er potentionelt farlige men mange har dem alligevel.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Et godt råd vil være at du skal huske at ligge nogle vægtlodder eller andet tungt som kan holde dit dæks-glas på plads. Den er stærk og med meget stor sandsynlighed vil prøve at komme ud af akvariet den vej.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Henrikorg1 skrev:Nu var det ikke for at sammenligne hunde direkte med muræner,men en sammenligning mellem potetionelt farlige dyr som mennesker holder i årevis uden der sker noget,jeg er godt klar over der er en risiko ved muræner,men det er der også med andre hobbyer som bjergbestigning faldskærms udspring motorløb skiløb riverrafting osv men det afholder dem heller ikke fra at tage chancen,jeg tror på at har man en drøm skal man forfølge den og så være villig til at tage eventuelle knubs undervejs.
Læste en tråd herinde den anden dag angående overfølsomhed mod koraller så selv de er potentionelt farlige men mange har dem alligevel.
At sammenligne en koral farlighed og en muræne synes jeg er forkert.
Har endnu ikke hørt om nogen som er blevet angrebet af en koral, hvorimod det fra tid til anden sker med muræner.
Vi er nogle som desværre er blevet overfølsomme overfor korallernes nældegifte, men vi kan blot tage en handske på.
Hvorimod for at modstå et angreb fra en muræne skal man have en brynde på.
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

jep det er pisse farligt at ha saltvands akvarie specielt hvis mand holder hovedet under vandet for langtid af gangen..

fortsat go dag :-)
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 5690 Tommerup

Indlæg af Morten1990 »

henrikp skrev:jep det er pisse farligt at ha saltvands akvarie specielt hvis mand holder hovedet under vandet for langtid af gangen..

fortsat go dag :-)
Haha klasse citat ;)
Vh Morten
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af kanstrup »

Om to år Henrik så smider du lige en video op hvor du nusser med din muræne.
Så må folk jo bare krybe til korset og erkende at et dyr der er i stand til at tænke selv. Det er også i stand til at lære at det ikke er alt der er farligt eller bare skal dræbes. Der er mange folk som nægter og tro på at et "farligt" dyr kan vise omsorg og lære at det er i trygge hænder som man siger. Lige et par eksempler folk kan tygge lidt på. Den første er ik specielt farlig kaliber, men facinerende og også en ting folk ik rigtig vil tro er muligt.

" onclick="window.open(this.href);return false; catfish

" onclick="window.open(this.href);return false; isbjørn

" onclick="window.open(this.href);return false; flodhest

" onclick="window.open(this.href);return false; løver

" onclick="window.open(this.href);return false; krokodille

" onclick="window.open(this.href);return false; hvidhaj

Og jeg kunne blive ved hele natten, selvfølgelig hænger omfanget af skaderne selvfølgelig også sammen med antallet af bisser HVIS noget går galt.!
Men jeg er 100% på Henriks holdning, for livet er sgu for kort til bare at ha den samme mening og gøre det samme som alle andre. Bare fordi man har lært i skolen at alle de dyr man ik kan købe i den lokale dyreforretning, de er farlige og kan ikke trænes. Come on mand bryd dog ud og oplev livet.! Jeg har kørt på motorcykel i ca 12 år, og det løfter folk ikke på øjenbrynet af, men jeg vil da vove den påstand at jeg har været udsat mange flere gange end henrik bliver hvis han på en fornuftig måde prøver at træne med en grøn muræne. Bare min mening :-)
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af kanstrup »

Ps. De fleste papegøjer kan bide en finger af så let som at klø sig i r.... Men er der nogen som tænker at folk er helt galt på den fordi at de har sådan en som kæledyr.? Hehe :-)
Besvar

Tilbage til "Billeder"