Erfaringer med Ctenochaetus flavicauda
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Erfaringer med Ctenochaetus flavicauda
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Re: Erfaringer med Ctenochaetus flavicauda
https://www.google.dk/search?q=Ctenocha ... 00&bih=785" onclick="window.open(this.href);return false;
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hey Mark
Mega fed fisk, den er meget overset.
Blandt de mindste kirurgfisk og efter min mening ikke særlig agressiv, sys jeg generalt ikke Ctenochatus arterne er.
De har dem dog ikke særlig ofte hos Dejong, tag en lille og følg dens farveskift som er meget interesant
Husk billeder hvis du får den hjem
Mvh Nicki
Mega fed fisk, den er meget overset.
Blandt de mindste kirurgfisk og efter min mening ikke særlig agressiv, sys jeg generalt ikke Ctenochatus arterne er.
De har dem dog ikke særlig ofte hos Dejong, tag en lille og følg dens farveskift som er meget interesant

Husk billeder hvis du får den hjem

Mvh Nicki
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg har haft både den og flere andre af den familie og hos mig har de næsten alle været skrupskøre.
Men hvis den kommer i som en af de sidste, så kan det måske lægge en dæmper på dens aggresive gemyt.
Da jeg havde den sidste i, dominerede den alt der kom i af kirurger og den slog en A. fowleri større end den selv ihjel.
Erik
Men hvis den kommer i som en af de sidste, så kan det måske lægge en dæmper på dens aggresive gemyt.
Da jeg havde den sidste i, dominerede den alt der kom i af kirurger og den slog en A. fowleri større end den selv ihjel.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Jeg har jo to af familien og de opfører sig eksemplarisk, det er simpelthen de fedeste kiruger jeg har haft, og jeg har da' haft et par stykker;-)
de går og græsser dagen lang og har ikke tendens til stress og jag + at de jo hører til de absolut mindste kiruger og derfor er særdeles egnet til vores "slatvandsbaljer", så jeg siger go!!
de går og græsser dagen lang og har ikke tendens til stress og jag + at de jo hører til de absolut mindste kiruger og derfor er særdeles egnet til vores "slatvandsbaljer", så jeg siger go!!
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Jamen så skal jeg sgu bare finde en! Nogen gode ideer hvor den kan støves op ?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Peder har du billeder?
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Hvis du kikker godt efter i månedens akvarium Juli 

Mvh. Peder
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Hmmm jeg kan da kun se en Ctenochaetus strigosus?
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Kontakt:
Jeg har en C. strigusus meget meget fredelig kirurg, klart en overset slægt som egner sig godt til de lidt mindre akvarier grundet deres størrelse.
Jeg kan slet ikke genkende Eriks oplevelser med agressivitet/generel galskab? Og jeg har endda tilføjet flere kirurger mens jeg har haft den.
Jeg kan slet ikke genkende Eriks oplevelser med agressivitet/generel galskab? Og jeg har endda tilføjet flere kirurger mens jeg har haft den.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Det var lige præcis en C.strigusus jeg havde (den var for øvrigt 12 - 13 cm, så helt lille var den ikke) og den var mør i bøtten. Den opfyldte til fulde kriterierne for et støttemedlem i en rocker/bande gruppering.AndersGS skrev:Jeg har en C. strigusus meget meget fredelig kirurg, klart en overset slægt som egner sig godt til de lidt mindre akvarier grundet deres størrelse.
Den var ubetinget kongen i akvariet og betragtede alt der kom i som fjender, der skulle ombringes hurtigst muligt.
Lidt pudsigt kan jeg nævne, at den næsten var blevet Lord Mike´s problem. Thomas (DSC) tog den med herfra og ville sende den videre til Tivoli.
Den fik desværre en eller anden sygdom hos ham, så den døde til sidst. Men ellers kunne den have forsat sit terrorregime inde hos Michael.
Jeg har haft Cola kiruger af både den ene og den anden type. Den med ringen om øjet blev slået ihjel af C.strigusus´en. De kunne heller ikke enes.
Min nuværende C.tominiensis jagtede også alt der kom i, indtil der kom en 18cm A.mata, en A. guttatus (den løber simpelthen for stærkt for den) og en stor A.coeruleus i. Det lagde en dæmper på den. Siden har den faktisk opført sig eksemplarisk. Men det krævede tre "pædagoger" til at tøjle den.
Men det er rigtigt, at de er fremragende "græssere", som hele tiden rasper sten og ruder. Jeg er enig i at det er flotte fisk, men jeg vil stadig fastholde at de efter min erfaring er for ustabile mht ufordragelighed.
Men det er jo ikke det samme som at sige, at det ikke kan lykkes hos andre.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Mange gode historier drenge - men nu spørger jeg direkte ind til
Ctenochaetus flavicauda

som så åbenbart er umuligt at opdrive nogen steder!
I WANT!
Ctenochaetus flavicauda

I WANT!
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Årh du er da også så kedelig..Bingocaller skrev:Mange gode historier drenge - men nu spørger jeg direkte ind til
Ctenochaetus flavicauda
I WANT!

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Interessant! Det er første gang jeg hører, at de er sådan nogle hidsige banditter.. Men det er jo det der gør det hele sjovt - at man ikke bare kan forvente nogetcrazy seahorse skrev:Det var lige præcis en C.strigusus jeg havde (den var for øvrigt 12 - 13 cm, så helt lille var den ikke) og den var mør i bøtten. Den opfyldte til fulde kriterierne for et støttemedlem i en rocker/bande gruppering.AndersGS skrev:Jeg har en C. strigusus meget meget fredelig kirurg, klart en overset slægt som egner sig godt til de lidt mindre akvarier grundet deres størrelse.
Den var ubetinget kongen i akvariet og betragtede alt der kom i som fjender, der skulle ombringes hurtigst muligt.
Lidt pudsigt kan jeg nævne, at den næsten var blevet Lord Mike´s problem. Thomas (DSC) tog den med herfra og ville sende den videre til Tivoli.
Den fik desværre en eller anden sygdom hos ham, så den døde til sidst. Men ellers kunne den have forsat sit terrorregime inde hos Michael.
Jeg har haft Cola kiruger af både den ene og den anden type. Den med ringen om øjet blev slået ihjel af C.strigusus´en. De kunne heller ikke enes.
Min nuværende C.tominiensis jagtede også alt der kom i, indtil der kom en 18cm A.mata, en A. guttatus (den løber simpelthen for stærkt for den) og en stor A.coeruleus i. Det lagde en dæmper på den. Siden har den faktisk opført sig eksemplarisk. Men det krævede tre "pædagoger" til at tøjle den.
Men det er rigtigt, at de er fremragende "græssere", som hele tiden rasper sten og ruder. Jeg er enig i at det er flotte fisk, men jeg vil stadig fastholde at de efter min erfaring er for ustabile mht ufordragelighed.
Men det er jo ikke det samme som at sige, at det ikke kan lykkes hos andre.
Erik

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Hm Erik du skriver citat: Den med ringen om øjet blev slået ihjel af C.strigusus´en,
der forstår jeg ikke da det jo netop er strigosus der har ring om øjet??
der forstår jeg ikke da det jo netop er strigosus der har ring om øjet??
Mvh. Peder