Hej alle,
Jeg har en Jebao wp-25, som generelt er en ret fed pumpe. Flowet er bare ret smalt, og jeg ville derfor gerne se om det er muligt at modde pumpehuset en smule, som vi bl.a. gør ved Tunze 6015/25/45 osv.
Jeg har et par pumpehuse til 6025 og 6095 liggende, som jeg gerne ville se om passede på wp-25. Mit spørgsmål er derfor om nogen har prøvet at afmontere det eksisterende pumpehus og montere et nyt på? Umiddelbart passer målene meget godt, og jeg har da også prøvet at pille huset af min wp-25, men jeg synes den sidder rigtig godt fast, og ville nødig knække det i forsøget på at få huset af.
Nogen erfaringer eller tanker?
Jebao wp-25/40 mod af pumpehus
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
Jebao wp-25/40 mod af pumpehus
Mvh Tobias
- kodyl
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2017
Re: Jebao wp-25/40 mod af pumpehus
Det skal drejes af. Ikke hives af ligesom tunze.Moente skrev:og jeg har da også prøvet at pille huset af min wp-25, men jeg synes den sidder rigtig godt fast, og ville nødig knække det i forsøget på at få huset af.
Og når du så har gjort det, så kan du nemt se at det ikke kan lade sig gøre. For det første har tunze pumper en fast aksel hvor rotor drejer omkring den. I Jebao sidder den fast på rotoren og drejer rundt med den. Akslen skal støttes både for oven og for neden. I tunze's pumper er der ikke noget støtte for oven. Og for det andet så har tunze pumperne ikke rotoren i centrum ligesom jebao. Så rotor vil sidde forskudt i forhold til udstrømmer hullet.
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
Re: Jebao wp-25/40 mod af pumpehus
Jamen så vil jeg ikke lege med skruetrækkeren mere!kodyl skrev:Det skal drejes af. Ikke hives af ligesom tunze.Moente skrev:og jeg har da også prøvet at pille huset af min wp-25, men jeg synes den sidder rigtig godt fast, og ville nødig knække det i forsøget på at få huset af.
Og når du så har gjort det, så kan du nemt se at det ikke kan lade sig gøre. For det første har tunze pumper en fast aksel hvor rotor drejer omkring den. I Jebao sidder den fast på rotoren og drejer rundt med den. Akslen skal støttes både for oven og for neden. I tunze's pumper er der ikke noget støtte for oven. Og for det andet så har tunze pumperne ikke rotoren i centrum ligesom jebao. Så rotor vil sidde forskudt i forhold til udstrømmer hullet.

Nej, jeg så godt at et Tunze pumpehus ikke ville sidde helt centreret over rotoren, men vidste ikke den krævede støtte foroven også. Der bliver svært med et Tunze pumpehus, da de bl.a. er åbne foroven med hul til ledningen.
Mvh Tobias