Hvad har I brændt jer på?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Simon Lillebrohus
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions: 0
13
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2012

Hvad har I brændt jer på?

Indlæg af Simon Lillebrohus »

Læste lige et par gamle tråde om folks erfaringer med brændende koraller og andet. Spændende læsning!
Dette fik mig til at tænke på hvor mange herinde der har brændt sig, og på hvad?
Der må jo være kommet flere til siden de gamle tråde fra 2009 :)

Selv er jeg blevet brændt på oversiden af hånden, af min fungia.
Vedhæftede filer
IMG_1792.JPG
Meller
Rev haj
Rev haj
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Hvad har I brændt jer på?

Indlæg af Meller »

følger lige med her :) jeg har ikke selv nået at brænde mig på noget endnu, men vil da gerne undgå det i fremtiden :)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
13
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Indlæg af Michael_F »

Jeg fik noget ubehagelig brændende fornemmelse efter jeg havde rodet rundt med min hammerkoral. Synes det slim der er på den, svier når man får det på sig, eller hvis man har en rift på fingrene!
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Michael_F skrev:Jeg fik noget ubehagelig brændende fornemmelse efter jeg havde rodet rundt med min hammerkoral. Synes det slim der er på den, svier når man får det på sig, eller hvis man har en rift på fingrene!
Hvis du kan mærke noget ubehag ved at røre ved korallerne, så bør du ikke gøre det med mindre du har en handske på.

Jeg fik noget trist eksem på de 3 fingere jeg brugte til at håndtere korallerne med.
Uanset hvad lægen have i skabet, fungerede det ikke. Og først da jeg havde nedlagt akvariet og ikke kom i kontakt med korallerne længere begyndte det at hele op
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"