Skrabe maling og silikone af? (KBH/omegn)

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
KimHulk
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2011

Skrabe maling og silikone af? (KBH/omegn)

Indlæg af KimHulk »

Hey gutter! Har købt mig et akvarie herinde, hvor tidligere ejer har haft lavet indvendig sump, så her er blevet malet noget sort udenpå det bagerste af akvariet, og der er noget silikone og sådan indvendigt, bagerst. Nogen herinde som har mod og erfaring på at fjerne det for mig? Skal gerne betale for det, vil jeg betydeligt hellere, end at forsøge selv, og risikere ridser eller lign. :(
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Skrabe maling og silikone af? (KBH/omegn)

Indlæg af crazy seahorse »

Det er ikke så kompliceret.
Men der er selvfølgelig nogle ting du skal være obs på.
Gylden regel:
ALDRIG køre baglæns med skraberen. Ikke noget med at køre frem og tilbage, for så risikerer du at ridse.
Nye klinger til at starte med, vende det når det begynder at virke lidt sløvt (ligesom når du barberer dig, samme princip).
Skifte klinger når de er slidt.

Nu bor du ikke så langt fra mig. Jeg skal gerne give dig et kvikt kursus - det er ikke raketvidenskab og når man først har fået taget på det går det som regel snildt.
Jeg kan hjælpe dig med det rigtige grej hvis ikke du har, men du kan sagtens bruge den almindelige blå skraber.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Skrabe maling og silikone af? (KBH/omegn)

Indlæg af mipe »

Malingen kan sidde så godt fast at det bliver meget svært at skrabe af, så kan man smøre det ind i brun sæbe og lægge noget husholdningsfilm over, så det bliver lufttæt. Lad det stå et døgn tid og så vil malingen være helt opløst!

Silikonen skrabes af med en hobbykniv og ønskes der fjernet mere, bruges der silikone fjerner!
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"