Red dragon pumpe stopper
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Red dragon pumpe stopper
Red dragon pumpe til min Bubble King 250 skummer stoppede i dag. Har prøvet at skille den ad for at rense rotor, nålhjul osv. og så at o-ring og det der "dims" der skal sidde inde i o-ringen havde rykket sig, så det har jeg sat fast igen.
MEN den kan ikke starte. Den kører 1-2 sek og så stopper den hver gang. Har lagt den i eddikesyre+vand natten over, men havde ikke nok til at dække den helt. Håber det det hjælper.
Nogen der har oplevet noget lignende eller ved hvad der er galt?
Hvor længe kan akvariet overleve uden skummer for den ilter jo vandet rigtig meget? (det er 1000 liter vand)
MEN den kan ikke starte. Den kører 1-2 sek og så stopper den hver gang. Har lagt den i eddikesyre+vand natten over, men havde ikke nok til at dække den helt. Håber det det hjælper.
Nogen der har oplevet noget lignende eller ved hvad der er galt?
Hvor længe kan akvariet overleve uden skummer for den ilter jo vandet rigtig meget? (det er 1000 liter vand)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Red dragon pumpe stopper
Jeg oplevede det samme med min. Det var desværre enden for den pumpe.
Jeg ville ikke ofre de ca. 250 kroner det kostede at sende den til fabrikken for at få at vide at den var defekt og ikke kunne repareres.
Hvad det der er galt med pumpen her jeg ingen ide om
Jeg ville ikke ofre de ca. 250 kroner det kostede at sende den til fabrikken for at få at vide at den var defekt og ikke kunne repareres.
Hvad det der er galt med pumpen her jeg ingen ide om
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
frygter at det er sidste stop for pumpen, men håber den kan vækkes til live for har lige set på Royal Exclusivs hjemmeside at en ny pumpe koster ca. 4200 kr !!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Ud over at det koster jeg formue at sende den til fabrikken, så var min pumpe af den gamle type, hvor rotoren var lidt anderledes. Magneten var lidt tyndere end de nyere typer.
Og da jeg lige havde smadret en rotor af den gamle type, og fået en ny, ville jeg ikke en gang kunne nøjes med et nyt pumpe hus. Hos mig ville det med sikkerhed være en ny pumpe.
Og den jeg havde var alt for kraftig, den var droslet meget ned, men brugte stadig en hel masse strøm. Så jeg investerede i et par mindre Aquabee til at trække returen til fragmentet og det store akvarie
Og da jeg lige havde smadret en rotor af den gamle type, og fået en ny, ville jeg ikke en gang kunne nøjes med et nyt pumpe hus. Hos mig ville det med sikkerhed være en ny pumpe.
Og den jeg havde var alt for kraftig, den var droslet meget ned, men brugte stadig en hel masse strøm. Så jeg investerede i et par mindre Aquabee til at trække returen til fragmentet og det store akvarie
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Det plejer og betyde at pumpen er færdig, desværre. Men du kan også være heldig at det er fordi der sidder for meget kalk inde ved roteren så den ikke kan slæbe den rundt. Men tror det ikke. Kan du ikke nøjes med og købe en ny motor block til den, hvis de andre stumper ikke fejer noget.
alternativt kunne du evt finde ud af hva str laguna pumpe der passer på og så købe en have dams pumpe, og så bruge motor blokken fra den
alternativt kunne du evt finde ud af hva str laguna pumpe der passer på og så købe en have dams pumpe, og så bruge motor blokken fra den

-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Ballerup
Ja, men så får du også en lækker DC pumpe ;o) http://bit.ly/12BbebI" onclick="window.open(this.href);return false;Olsen skrev:frygter at det er sidste stop for pumpen, men håber den kan vækkes til live for har lige set på Royal Exclusivs hjemmeside at en ny pumpe koster ca. 4200 kr !!
Alternativt kunne du kigge på dette alternativ: http://www.decocean.dk/shop/p/1963" onclick="window.open(this.href);return false;
Så lige at din skummer "kun" laver 1500l luft, så den her passer måske bedre, http://www.decocean.dk/shop/p/1962" onclick="window.open(this.href);return false; men igen, så kan de justeres ned så vil lidt overskud vel ikke skade.
Senest rettet af DennisJ man 1. jul 2013 11:55, rettet i alt 1 gang.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Der er jo også denne her.
Den koster ikke mere end at man kan have en ny stående som reserve.
http://www.fish-street.com/jebao_km_eco ... ory_id=126" onclick="window.open(this.href);return false;
eller denne her:
http://www.fish-street.com/boyu_gxb_eco ... ory_id=146" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fish-street.com/jebao_km_eco ... ory_id=126" onclick="window.open(this.href);return false;
eller denne her:
http://www.fish-street.com/boyu_gxb_eco ... ory_id=146" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
Er det skummer pumper? Der skulle jo gerne være venturi og nålehjul i hvis den skal skumme noget.Carsten skrev:Der er jo også denne her.
eller denne her:
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det tror jeg ikke. Havde ikke lige set at det var til en skummer. Troede det var en returpumpe.DennisJ skrev:Er det skummer pumper? Der skulle jo gerne være venturi og nålehjul i hvis den skal skumme noget.Carsten skrev:Der er jo også denne her.
eller denne her:
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Det er pumpen der er stået af til skummeren: Bubble King 250 internal Deluxe.
Har lige prøvet at sætte den til strøm her til aften efter den har været et døgn i æddiekesyre og vand og desværre er der no response. Nu er den helt død.
Rotor, nålhjul osv ser fint ud og der var ikke kalk inde ved magneten.
Hvad er den billigste løsning? Kan man få en pumpe magen til bare uden rotor skruer osv, men hvor det bare er "elektronikken" = altså selve huset med kobberspolen inden i?
Har lige prøvet at sætte den til strøm her til aften efter den har været et døgn i æddiekesyre og vand og desværre er der no response. Nu er den helt død.
Hvad er den billigste løsning? Kan man få en pumpe magen til bare uden rotor skruer osv, men hvor det bare er "elektronikken" = altså selve huset med kobberspolen inden i?
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
Du kan eftersøge en alm brugt returpumpe i samme størrelse også bare montere dit nålehjul og underdel på motorhuset. Måske kan du støve en billig brugt op.
Jeg tror det er en 6500 som svarer til
Jeg tror det er en 6500 som svarer til
SPS : Stability provides succes
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Du kan sagtens få en ny moter block alene uden nåle hjul og hva der eller sidder på, bare skrive til royal exclusive hva for en pumpe der er så kan de nok give dig en pris. Hvor gammel er den ?Olsen skrev:Det er pumpen der er stået af til skummeren: Bubble King 250 internal Deluxe.
Prøv og smid et billed af motor blokken så man kan se den forfra uden nåle hjul i. For så er vi lidt tættere på hva for en du evt skal lede efter. Jeg tror også niels har ret i at du evt kunne lede efter en brugt rd retur pumpe på 6,5 m2 det er højst sandsynligt samme motor block der er brugt det, ellers er der laguna maxflo 6000 som igen er samme motor block.
Men smid et billed så kommer vi tættere på, personligt ville jeg prøve og skrive til royal om det kan passe den ter sig som den gør
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Giver de ikke 5 eller er det 10 års garanti på deres pumper ?
Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Jeg har kigget deres side igennem, og kan ikke finde noget om det.Kasper j. skrev:Giver de ikke 5 eller er det 10 års garanti på deres pumper ?
Vil mene at det er et væsentligt salgsargument, så jeg forvente det var skrevet ret tydeligt, hvis de havde det.
Der er vist godt nok noget om at Laguna pumperne har en lang garanti periode
Nye motorblokke:
http://royalexclusiv.net/Ersatzteile/Mi ... 80_26.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
Hej Olsen,Olsen skrev:Det er pumpen der er stået af til skummeren: Bubble King 250 internal Deluxe.
Jeg har midlertidigt lukket mit akvarie ned, jeg har en 6500 retur red dragon og en Super Marin 250 med en 2000l/t luft pumpe på. jeg har også en Laguna 6 eller 7000l/t liggende. Du er velkommen til at kigge forbi så kan vi se om noget af det passer. Laguna er til salg, det andet skal jeg bruge igen.
Alternativt ville jeg overveje de Skimz DC pumper der fåes for omkr. 2000.-
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8961 Allingåbro
- Saltvand siden?: 2005
jeg har samme poblem jeg skal os have fat i et nyt pumpe motor men det er så til en 300 extern bobel king skimmer.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Her er red dragon pumpen. Tror den vejer omkring 4,5 kg. Kan I se hvad for en det er og er der bud på hvilken anden pumpe der passer til?

Tror man kan skrue det hvide af på bagsiden af pumpens front... (se billede 3)

Tror man kan skrue det hvide af på bagsiden af pumpens front... (se billede 3)
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Her er pumpen uden nål-hjul og forfra.

Hvad siger I til det, kan nogen finde ud af hvad der passer sammen?

Hvad siger I til det, kan nogen finde ud af hvad der passer sammen?
-
- Reactions:
- 19
http://www.sewatec.de/royal-exclusiv-sp ... ntern.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Her har jeg tidligere købt en ekstra pumpe fra. Du kan da prøve at maile til dem og høre om du kan købe et ekstra pumpehus alene til lidt billigere pris.
Men istedet for at lave for meget hovsa løsning med noget så vigtigt så overvej om de 4K ikke kan findes et sted. Selvom det er sure penge er det vigtigt at kunne stole på sin skummer
Her har jeg tidligere købt en ekstra pumpe fra. Du kan da prøve at maile til dem og høre om du kan købe et ekstra pumpehus alene til lidt billigere pris.
Men istedet for at lave for meget hovsa løsning med noget så vigtigt så overvej om de 4K ikke kan findes et sted. Selvom det er sure penge er det vigtigt at kunne stole på sin skummer
-
- Reactions:
- 19
alternativt er der lige kommet en 4500 L RD til salg herinde til 1500. Det burde være samme motorhus
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Hvor tyk er magneten 20mm eller 28mm
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Nielsk - Tror du har ret i at det svarer til en RD 4500. Har lige sendt tyskerne en mail ang. motorblokken alene.
Thue - den er 28 mm. og selve metal-akslen måler 5 mm.
Thue - den er 28 mm. og selve metal-akslen måler 5 mm.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Så er mit bud ikke en rd 4500, tror heller ikke på en rd 6000. Mit bud er en rd 8000 eller en laguna max flo 7500. Men kan sagtens tage fejl jo
Lige gyldig hva så er nummer 1 jo og få den fra Royal e

Lige gyldig hva så er nummer 1 jo og få den fra Royal e
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Olsen skrev: Thue - den er 28 mm. og selve metal-akslen måler 5 mm.
Metal aksel?? Akslen skal da være keramisk.
Har du skiftet akslen? Laguna pumperne har metal aksler.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Laguna pumperne kører med keramisk aksel, rd har skiftet denne keramiske ud med en af titaniumCarsten skrev:Olsen skrev: Thue - den er 28 mm. og selve metal-akslen måler 5 mm.
Metal aksel?? Akslen skal da være keramisk.
Har du skiftet akslen? Laguna pumperne har metal aksler.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Ok, den Rd 8000 jeg havde nemlig keramisk aksel, som jeg fik knækket og den nye som jeg købte for en større formue 1200,- havde også keramisk aksel.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
Min 6500 har titanium aksel.
-
- Reactions:
- 19
LIge præcis, de knækker for et godt ord. Så derfor kan du betale dig for at opgradere til titanium aksel. Det har deres skummer pumper som standard. Ved løftepumperne er det tilvalg.Carsten skrev:Ok, den Rd 8000 jeg havde nemlig keramisk aksel, som jeg fik knækket og den nye som jeg købte for en større formue 1200,- havde også keramisk aksel.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Tak for alle jeres input til problemstillingen med pumpen. En herinde har meldt sig på banen med en Red Dragon pumpe magen til som ikke har kørt alverden, så den køber jeg.