Er den her hammerkoralen død?
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2820 Gentofte
- Saltvand siden?: 2011
Er den her hammerkoralen død?
Hej allesammen. Er denne her hammerkoral død? For to dage side. Var den helt trukket ind, men nu er der begyndt at komme ud nogle steder, skal den bare ha tid? 

- Benny
- Dragefisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
Re: Er den her hammerkoralen død?
Ja, den er sten død.....næsten, det er kun et spørgsmål om tid
Hilsen
Benny
Benny
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
Okay. Skal man så lave så omtalte frags? Der er jo nogle hoved på den som lever?
- Benny
- Dragefisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
Hvis du kan finde nogle hele hoveder, men det ser ikke ud til at der er det.
Hilsen
Benny
Benny
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Det nytter ikke noget at klippe de døde hoveder af.
Hovederne lever nærmest uafhængigt af hinanden, så hvis du vil redde de to som ikke har sluppet skelettet endnu, så skal du ændre på årsagen til at den er kommet til at se sådan ud.
Jeg er dog enig med Benny, den er næsten død og jeg tvivler på at den kan reddes.
Har den smidt alt vævet på to dage? I så fald ville jeg nok måle på vandet, det tyder på at du har alt for meget næring i dit vand.
Hovederne lever nærmest uafhængigt af hinanden, så hvis du vil redde de to som ikke har sluppet skelettet endnu, så skal du ændre på årsagen til at den er kommet til at se sådan ud.
Jeg er dog enig med Benny, den er næsten død og jeg tvivler på at den kan reddes.
Har den smidt alt vævet på to dage? I så fald ville jeg nok måle på vandet, det tyder på at du har alt for meget næring i dit vand.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
Det skete efter at min kæreste smed akvarie salt direkte ned i baljen, hvor efter det har ramt min hammerkoral og det har så slået den ihjel
H
Hun har fået skideballe !
Det er kun en uge siden akvariet er startet op , så værdierne er nok helt i skoven

Det er kun en uge siden akvariet er startet op , så værdierne er nok helt i skoven
- dekoin
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9520 Skørping
- Geografisk sted: Rebild
Hvis det kun har kørt en uge så er du sgu selv ude om det.Andreasj skrev:Det skete efter at min kæreste smed akvarie salt direkte ned i baljen, hvor efter det har ramt min hammerkoral og det har så slået den ihjelH
Jeg kan ikke skrive mere som ikke vil blive slettet af admin

VH dekoin alias Claus
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Hun har sikkert gjort det i en god meningAndreasj skrev:Det skete efter at min kæreste smed akvarie salt direkte ned i baljen, hvor efter det har ramt min hammerkoral og det har så slået den ihjelH

Og trøst dig, vi har alle lavet ting i starten som vi senere har fundet ud af, ikke var så smarte.
Det er bare op på hesten igen.
Og så spørg dig frem herinde på forum og gerne inden du gør noget. Det kan spare dig for mange dyre lærepenge.
Hvis du er tidligere ferskvandsakvarist skal du nok indstille dig på, at der er mange ting du skal revurdere.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- dekoin
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9520 Skørping
- Geografisk sted: Rebild
Fair nok, der var jeg vist lige hurtig nok på aftrækkeren.
VH dekoin alias Claus
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Lad den hellere være en uges tid, et eller flere af hovederne skal nok overleve og så kan du altid lave frags af dem. Hvis du begynder at rode med den så dør de sidste hoveder helt sikkert.
Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
Tak for jeres svar og råd.. Det er pænt er jeg. sætter pris på der nogle der vil hjælpe en begynder
Så tak