Nu blev det endelig min tur til at starte min egen tråd og vise mit stykke rev.
Som i kan se er det et smukt Red Sea Max 250. Akvariet er købt for godt og vel et halvt år siden, og har kørt lige siden, men ikke uden problemer!
OMBYGNINGEN
Jeg fandt hurtigt ud af, at når vandet fordampede satte det sig i armaturet, og hver gang man så åbnede det ville alt det fordampede vandet rende ned om bag akvariet. Det resulterede så i at laminatet var smask råddent. faktisk så meget, at bunden måtte saves af, og der blev lavet en ny. Efter at den nye bund var på plads, fik min far laver en ramme, som kunne opfange det fordampede vand.
Akvariet havde en del varmeproblemer i indkøringsfasen og jeg måtte udskifte de 2 returpumper, som både var en stor kilde til varmen og de lavede en masse resonans. .
blæserne larmede a´helve til og de blev udskiftet med 4 stk. fractal design "silent" series

Mit næste problem var, at der faktisk ikke var plads nok på mit værelse til, at jeg kunne åbne lågerne

Akvariet og beboerne
I akvariet er der ca. 20 kg. LS. Min stenopsætning, som er blevet ændret en lille smule på, men jeg har bibeholdt ideen om de to "klipper#.
Min første fisk var en smuk Oxycirrhites typus, som spiste flage og frostfoder.. Meen den hoppede på gulvet da jeg havde glemt at lukke lågen en nat.

Nu er jeg kommet op på de 8 fisk, som jeg har ønsket mig i akvariet. Alle klare det super og spiser rigeligt.
-royal dottyback
-Signigobius biocellatus
-Chelmon rostratus
-Labroides dimidiatus
-Paracanthurus hepatus
-Zebrasoma flavescens
-Pterosynchiropus splendidus
-Salarias fasciatus Udpluk af korallerne de to klipper. Et update af koraller vil selvfølgelig komme

Fortsat goddag Mvh. Daniel