"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Vedr salg annonce kommentar.

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
Hartman
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 453
Tilmeldt: søn 18. mar 2007 14:22
17
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: viborg

Vedr salg annonce kommentar.

Indlæg af Hartman »

Er det kun mig der syntes det mega træls når man har sat noget tilsalg så er der nogen der skriver på ens annonce at det kan findes billigere på Ebay eller andre udlandske web sider.
Syntes at folk selv må finde udaf om det kan findes billigere. Dem der køber i Danmark betale jo noget mere for varen og derved er brugt prisen nok også lidt højere.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Vedr salg annonce kommentar.

Indlæg af MoG »

Jeg vil give dig delvis ret... Hvis en ting er sat til fx 1500kr og er fx 1-1.5 år gammelt og varen fra ny kostede eksempelvis 17-1800kr fra ny, så kan man da godt lige nævne det. To årsager:
1) jeg ville selv blive ret irriteret over at finde ud af bagefter, at man kunne have købt helt samme vare med garanti, for få kroner mere! Ville nok føle Mig snydt!
2) det kunne jo være at sælger ikke var klar over ovenstående, så det blot er en oplysning der kan føre til et hurtigere salg .
3) hvis nu sælger har prissat helt forkert! Skrev på et tidspunkt til en der havde sit rsm130 tilsalg. Det blev sat til 6000kr så vidt jeg husker, men der var stort set intet med til det.. Skrev Til ham og han kunne godt se det selv, at det var i overkanten. Så synes nu godt at man kan tillade sig at nævne det, hvis det er helt skævt sat!
Morten
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Vedr salg annonce kommentar.

Indlæg af Hougaard »

Folk prutter om prisen på mange forskellige måder, ikke alle er lige smarte eller effektive - Men se det som interesse :)
Brugeravatar
Elliott
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 114
Tilmeldt: lør 24. nov 2012 09:12
11
Postnummer: 4532 Gislinge
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: Holbæk

Re: Vedr salg annonce kommentar.

Indlæg af Elliott »

I forummer af alle slags vil der altid være nogle der kommer med træls kommentarer, det være sig nedsættende kommentarer såvel som skambud, urigtige oplysninger m.m. Det er desværre nok bare det som følger med!

Jeg syntes både "degraderende" og kritiske kommentarer bør holdes i privat beskeder alene for at opretholde god tone. Hvis man som køber ikke tjekker om prisen på produktet er fair så er man skisme selv ude om det ;-)
Elliott

720 balje/ 140 bundkar / Under construktion
Min balje: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p544044
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Vedr salg annonce kommentar.

Indlæg af huttelihut »

Det er charmen ved at sælge brugt :)

selvfølgelig er det OK at skrive at man kan få varen billigere et andet sted. Vi lever i en globaliseret verden og selvom varen er dyrere i DK, er det stadig den samme vare


jeg har heller aldrig forstået udtrykket "skambud" som bliver så flittigt brugt herinde. Hvis man har noget til salg må man acceptere at der kommer et bud. selvfølgelig vil der komme bud som er alt for lave, men så siger man bare nej og så er den prut slået. Det er vel ikke noget man dvæler ved i flere dage.
det virker bare som om at der er flere der bliver oprigtigt gale i skralden hvis der kommer et bud der i deres øjne er for lavt.
Brugeravatar
Bobbe88
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 725
Tilmeldt: tirs 24. jul 2012 10:02
11
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2012

Re: Vedr salg annonce kommentar.

Indlæg af Bobbe88 »

Man kan jo også sige, at salg er en debat i sig selv. Problemstillingen er om prisen er rigtigt, hvor sælger argumenterer højst mulig pris og køber argumenterer for modsatte :)
Jeg synes det er i orden, at vi kommenterer og bidrager med forskellig information, så længe det er seriøst og relevant.
Min byggetråd - 430 liters højt akvarie:
viewtopic.php?f=93&t=85178
Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 15:59
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012
Kontakt:

Re: Vedr salg annonce kommentar.

Indlæg af Dyhr »

Du kan lige så godt lære det først som sidst.
Alt for mange akvarister er nogle nærrige gniere der helst vil have alt foræret.
Har selv før andetsteds haft et akvarie til salg med beskeden om at ville man have det billigere, måtte man finde et tilsvarende på lossepladsen, for prisen var ikke til forhandling.
Blev kimet ned af folk der underbød......
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Brugeravatar
Hartman
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 453
Tilmeldt: søn 18. mar 2007 14:22
17
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: viborg

Re: Vedr salg annonce kommentar.

Indlæg af Hartman »

Et andet problem er når folk sige de vil købe og man aftaler pris og de får konto oplysninger også sker der ikke mere.Har lige oplevet det herinde det er squ for dårligt.
Brugeravatar
Bobbe88
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 725
Tilmeldt: tirs 24. jul 2012 10:02
11
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2012

Re: Vedr salg annonce kommentar.

Indlæg af Bobbe88 »

Hartman skrev:Et andet problem er når folk sige de vil købe og man aftaler pris og de får konto oplysninger også sker der ikke mere.Har lige oplevet det herinde det er squ for dårligt.
Det giver jeg dig til gengæld helt ret i :)
Min byggetråd - 430 liters højt akvarie:
viewtopic.php?f=93&t=85178
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"