"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Forum for generel snak omkring saltvand.
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Jerslev »

Det kan godt være, det kun er mig, men hold da fast hvor jeg synes, forummet er blevet uinteressant og kedeligt for ikke at sige direkte uinspirerende her de sidste par år.
En statistik over indlæg vil vise, at ca 90% af alle indlæg i gennemsnit er "køb og salg", og det er ikke, synes jeg , særligt inspirerende for et fagligt forum.

Tidligere var det altid med store forventninger, jeg loggede på, men nu kan der gå flere dage imellem, jeg gider, og så ser man stort set kun køb- og salgsannoncer

Hvor er den omfattende vidensdeling fra før blevet af?
Er de gamle og rutinerede stoppet, eller gider de blot ikke mere svare på spørgsmål?

Måske er det fordi, jeg selv er blevet meget meget klogere i de mange år, jeg har været medlem, men der er altså sket et eller andet, der gør, at forummet er blevet kedeligt. jeg kan også se, at mængden af egne indlæg er skåret drastisk ned.

- og hvordan så få det "gamle forum" til at genopstå?
-f.eks ved at lave undersider for køb og salg, som man skal logge på, for at se, så slipper vi for at se den endeløse række af salgsannoncer på startsiden
-eller ved at lave en side for eventuelt advanced topics, så man fra starten, man logger ind, kan komme til det spændende

Andre der deler min oplevelse og kan bidrage med ideer, så vi kan holde liv i siden?
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af pederrevnørd »

Jeg synes ikke at SF er kedeligt, men jeg er nu enig i hvad du mener. At der ermplads til forbedring.


Dine ideer omkring køb/salg og advanced topics støtter jeg.

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Bingocaller »

Jeg må desværre give dig ret - dog syntes jeg ikke så meget det er køb og salg - men mere de samme "begynder" spørgsmål der kommer op igen og igen.

Jeg har selv startet med saltvand på et tidspunkt - men jeg fandt dog hurtigt ud af at bruge søgefunktionen - det virker som om folk ikke bruger den mere.

Enten er det noget med LED lys byg selv - hvilken lampe - hvorfor er der alger - og alt det der - spørgsmål der er blevet stillet 10000 gange før som der 99 % altid er et svar eller en opskrift på.

Det er helt ok at stille spørgsmål - men det koster ikke noget at bruge søgefunktionen først - oftest er det jo også det intressante at læse indlæg igennem - måske blev man klogere på noget man ikke vidste - som reelt ikke havde noget med ens eget problem at gøre
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Engelquist »

Tror det er fordi spørgsmålene kører lidt i ring, hvilket måske gør at det bliver lidt kedeligt når man har været med nogle år...

Et advanceret forum støtter jeg også op om...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Jesper ØH
Reactions:

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Jesper ØH »

Jeg syntes SF er et godt sted for deling af viden inden for hobbyen :y Tror det er som med alt andet hobby, det er altid sjovest i starten når man selv er ny i faget er alt jo enorm spændende. Tror det er prøvelsen for alle der har haft hobbyen i mange år, og derfor det også brænder ud for nogle.
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1477
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Jerslev »

Kunne man ikke også oprette et forum udelukkende for begyndere, så vi fik lidt mere differentiering på forummet?? Akkurat som på RC? (Reef Central)

"Jeg syntes SF er et godt sted for deling af viden inden for hobbyen :y Tror det er som med alt andet hobby, det er altid sjovest i starten når man selv er ny i faget er alt jo enorm spændende. Tror det er prøvelsen for alle der har haft hobbyen i mange år, og derfor det også brænder ud for nogle."

God pointe
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1797
Tilmeldt: ons 14. mar 2007 11:55
17
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af leifkrarup »

Jeg har det som dig!....kunne vi dog bare slippe for alle disse køb/salg indlæg.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
khl
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 20:25
15
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af khl »

jamen....man KAN da bare undlade at klikke på køb og salg
De bedste hilsener:

Kurt H Larsen

"Those who say it cannot be done - should stop interrupting those that are already doing it"

viewtopic.php?f=94&t=56936
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Jones »

Enig med sidste indlæg !! Jeg har været her siden 2007 og finder det ikke kedeligt. Forstår faktisk slet ikke denne tråd. Læs de tråde du vil og lad de andre passere :)
o_O
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af jonas _sandager »

Hejsa.
Jeg er jo selv ret ny, og har derfor ingen basis for at snakke med om hvordan det var bedre i gamle dage. Men jeg vil da lige byde ind alligevel.
Jeg syntes for det første at det er et meget velfungerende forum, der bliver kørt her. Og som nybegynder er der al den information man kunne ønske sig. Bevares. En gang imellem er der nogen af os, der nok lige skulle have søgt en ekstra gang for at se om ikke vi kunne finde en tråd, der allerede havde svaret, men på den anden side må man også huske på, at det kan være ganske uoverskueligt at skulle begynde sin søgning, når man er helt grøn, og ikke aner hvad der er op og ned.
Så er der det med at det hele var bedre i gamle dage. Er det ikke altid sådan? Saxo Grammaticus skrev det i prologen til sin Gesta Danorum, som han skrev omkring år 1200, så fænomenet er ikke helt nyt, i hvert fald ;)
Om forummet så faktisk har været bedre før i tiden, kan jeg jo ikke udtale mig om, men hvis det skal blive bedre er der nok kun én løsning - at skrive nogle spændende indlæg :)
Det ser ud for mig, som tilfældet også er på så mange andre fora, at der er en elite på forummet, der så at sige, har magten, og det, mere eller mindre, er dem der bliver spurgt om ting, af alle de andre. Det er selvfølgelig lidt firkantet skåret ud. Jeg tror det er helt naturligt at det udvikler sig sådan, da der jo er nogen der har mere erfaring end andre, og at det så naturligt vil være dem der bliver lyttet mest til. Men det gør jo altså, at der er en tendens til at det hele kører lidt i ring - ikke at der er noget galt i det.
Hvis man så have et andet og lidt mere spændende forum, ja så må man jo selv til tasterne, og selv være den der bringer nye emner og tilgange på banen. Det lyder måske lidt som en provokation, men det er det nu egentlig ikke ment som. I et åbent vidensdelingsforum er det jo bare sådan, at det er op til forummets medlemmer at sørge for at den nye information kommer frem på banen.

Og ja, jeg sidder og skriver eksamen om apokalyptik og værdiomkalfatringsstrukturer i 1. korintherbrev, hvilket ærlig talt keder mig, så nu gik mine overspringshandlinger altså ud over jer, i form af en lang smøre. Beklager :wc:
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3815
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af crazy seahorse »

Udmærket tråd Jerslev.

Jeg har megen glæde af forum og synes det er udmærket og det jeg ikke gider at læse - det springer jeg da over.
Men jeg kunne godt bakke op omkring idéen med at få køb og salg skilt fra det øvrige.

Jeg ved godt at nybegyndere stiller de samme spørgsmål, men det er vel også de samme problemer man render ind i som ny.
Og de skal da spørge, endelig. I takt med at der bliver færre forhandlere, er der jo ingen andre steder at spørge.
Det er vel også det der er meningen med et forum.

For mig at se, gælder det om at skabe nogle relationer inden for hobbyen.
At man stiller et spørgsmål og får det besvaret af en, eller flere, som har været stillet over for samme problem, gør jo at man kan se at det kan løses.
Samtidig lærer man dem der svarer at kende, navnene begynder at give mening, hvilket giver en ekstra dimension.
At bruge søgefunktionen kunne måske anvendes oftere, men det skaber ikke de samme relationer. Mig generer det på ingen måde.

Men det har da større interesse, når der kommer et indlæg med "kød" på, det skal indrømmes. Og de er da.
Men hvordan man får flere af dem, har jeg ikke noget svar på umiddelbart.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper ØH
Reactions:

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Jesper ØH »

Jeg syntes også SF er super og ikke mindst da man selv var ny og havde brug for hjælp alle har jo været ny i faget på et tidspunkt :W Jeg kan kun snakke for mig selv og sige at jeg næsten altid har nogle nybegyndere eller andre jeg hjælper, eller prøver at hjælpe og har jo også selv brug for hjælp. Ang køb og salg. Jeg tror der er en del der ville være træt af jeg ikke satte en lille liste med koraller på salgsanoncerne :beer: Kan også se der var en fin BK 200 ny model til 3500kr synd hvis den ikke skulle komme en anden akvarist til gode. Mener ikke det er så svært ikke at læse det man ikke ønsker at læse. Ang SF så er det et fint sted men som andre forums er der også altid nogle der er utilfredse og nogle gange har vi jo så også set det kamme rimelig meget over her inde :y Der er altid nogle der gerne hjælper her inde på SF :y ellers kan folk da skriv til mig, så hjælper jeg gerne hvis jeg kan, ellers kender jeg da et par saltvandsræve :beer:
Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 15:59
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012
Kontakt:

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Dyhr »

Hvor længe er man egentlig ny eller uerfaren?
Start lige allesammen med at tygge lidt på den, for jeg er sikker på, at der er ting jeg som saltmand på 2. år ved mere om end mange andre og lige så meget omvendt, så den er lidt tricky at svare på.

Jeg har selv nydt rigtig godt af forummet og de erfarne svar på konkrete problemstillinger, hvilket jeg ikke ville være foruden og gerne takker for endnu en gang.

Så er der den med spørgsmålene der går i ring.
Jeg bruger selv søgefunktionen meget, men folk er altså ikke søde til at bruge sigende konkrete overskrifter på deres indlæg. Hermed givet som en opfordring til alle.
Andre gange er søgningerne tæt på, men alligevel er der det der lille tvist, der gør at man er i tvivl, om det nu er det samme.

Med hensyn til køb og salg, så bakker jeg op om en særskilt sektion, hvis det er teknisk muligt for admin.

Jeg håber du stadig bliver hængende Jerslev, for måske har du en dag netop det svar jeg søger.
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1614
Tilmeldt: fre 18. jan 2013 18:42
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Meller »

Jerslev et forum udelukket for begynder hjælper ikke nogle? ihvertfald ikke nogle af begynderne?? hvem skulle hjælpe dem på sådan et forum? og hvorfor skulle de ikke søge ind på forumet for erfaren akvarister for at få hjælp, da de andre begynder med stor sandsynlighed ikke kan hjælpe :)

Tjo der er en del salg og køb anoncer, men ikke noget der gør noget efter min mening :)

Jeg tror en kæmpe opdatering af saltvandswiki ville kunne hjælpe, men det kræver dog folk skriver derinde. Så der kommer beskrivelser på alt, og erfaringer inde for det.
Som fx.
- Teknik og Kemi
- lys
så her lave en masse undertitler, hvor der kunne være en der hed LED, derefter lav selv fx. her vil der så blive listet en masse vejledninger som fx heder 30x60x10 cm 85 W (sps+lps+blød) - af ??? så for du lynhurtigt en oversigt over hvilke lamper der måske kunne være interessant for dig at læse. også skal der selvfølgelig ligge en beskrivelse om hvordan personen laver det osv :) på samme måde kan man lave en produkt oversigt, så der er nogle faner med producenter, hvor man kan klikke på dem, også dukker deres produkter op, når man så klikker på dem vil der være kommentar til produktet.
hvis man lavede et stort stykke arbejde her og gjorde det nemt og overskuelig ville det være meget nemt for nybegyndere samt erfarne at finde information om næsten alt og lære af andres erfaringer.

dette kræver dog selvfølgelig at der er mange der er villig til lige at gå ind og hjælpe, og give deres kommentare og dele deres erfaringer, såvel om udstyr, men også alle former for liv.

håber det gir mening det jeg skriver :)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Carsten »

Jeg kan jo kun være enig med I andre, men at forummet måske er lidt kedeligt iøjeblikket, kan måske skyldes det kedelige fakta at der er rigtigt mange som lægger op iøjeblikket.
Angående antal indlæg i køb og salg, så generer det mig egentligt ikke, men det kunne være godt hvis folk som svarede på annoncen, gjorde det i PB og ikke i tråden. Med mindre det var en relevant oplysning om emnet.
Men en ting irriterer mig, og det er folk som i en tråd "svarer du har PB", mon ikke trådstarter har opdaget det?

Og jo man brænder ud med tiden, når man har svaret på det samme spørgsmål en halv million gange. Men jeg forsøger trods det, at svare for nye medlemmer kender ikke de præcise udtryk/navne til at evt selv at søge på det.
Er da også godt klar over at jeg fra tid til anden kan virke lidt brydsk, men det irriterer når man har forsøgt at hjælpe en med et problem, og vedkommende så gør lige modsat.
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 991
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 14:30
14
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Stig Jest »

Saltvandsforum er et sted hvor vi hjælper hinanden. Køb og salg er en del af denne hjælp. Det er stærkt overdrevet at skrive at 90% af indlæg er køb og salg, jeg tror kun det er ca. 30%. Det er dog som om at køb og salg kommer i bølger og når der "bumpes" flittigt, så kan det godt se voldsomt ud og skubbe "spændende" indlæg om på side 3 på kort tid.
Køb og salg på forum, er uundværligt for vores hobby. Om det skal væk fra forsiden, skal jeg ikke kunne svare på, men måske skulle man sætte prisen ned i stedet for at bumpe 20 gange.
De gentagne spørgsmål om samme emner (f.eks.: hvorfor har jeg alger?), kan godt være lidt irriterende, men på den anden side, så kommer der også nye metoder og produkter til.
Faktum er at hvis Forum er kedeligt, så må de rutinerede skrive nogle indlæg og dermed gøre det mere spændende. De nye kan jo ikke gøre det.
Derfor: Bare se at komme til tasterne drenge (dette gælder også mig selv)

Mvh. Stig
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 991
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 14:30
14
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Stig Jest »

Carsten skrev:Jeg kan jo kun være enig med I andre, men at forummet måske er lidt kedeligt iøjeblikket, kan måske skyldes det kedelige fakta at der er rigtigt mange som lægger op iøjeblikket.
Angående antal indlæg i køb og salg, så generer det mig egentligt ikke, men det kunne være godt hvis folk som svarede på annoncen, gjorde det i PB og ikke i tråden. Med mindre det var en relevant oplysning om emnet.
Men en ting irriterer mig, og det er folk som i en tråd "svarer du har PB", mon ikke trådstarter har opdaget det?

Og jo man brænder ud med tiden, når man har svaret på det samme spørgsmål en halv million gange. Men jeg forsøger trods det, at svare for nye medlemmer kender ikke de præcise udtryk/navne til at evt selv at søge på det.
Er da også godt klar over at jeg fra tid til anden kan virke lidt brydsk, men det irriterer når man har forsøgt at hjælpe en med et problem, og vedkommende så gør lige modsat.
Godt indlæg Carsten :GO , jeg er 100% enig

Mvh. Stig
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af KasperT »

Jeg synes overordnet at det er et rigtig fint forum.

Søge funktionen kunne godt være meget bedre, fx ved ikke at give 100 resultater på samme tråd hvis der er 100 svar på den.

Omkring saltvandswiki kunne denne også godt være bedre som det er nævnt tidligere.
Så kunne man undgå mange begynder spørgsmål som mine egne :-)
Jeg skriver gerne der inde når jeg engang føler mig rustet til det eller hvis jeg får lavet en tråd hvor jeg synes der kommer nok svar til at lave en wiki artikel ud af det.

Men jeg synes dog godt det kan være svært at få svar på sine spørgsmål.
Måske er mine spørgsmål kedelige eller også drukner de i mængden. Måske folk tænker "Den er der svaret på, så det behøves jeg ikke".
Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde nogen logik i det, for nogle få gange får jeg mange og gode svar på et simpelt spørgsmål.

Fx lavede jeg en tråd om fodring af Heliofungia som jeg egentlig selv synes var ret relevant og måske endda spændende for erfarne som endnu ikke har haft en sådan. Kunne i hvert fald ikke rigtig finde tidligere tråde om emnet her inde.
Jeg fik tre svar, et om at den var svær at fodre men ikke nogen tips og så to svar som var modstridende.
Der ville det have været rart med et par ekstra svar til at komme nærmere ind på hvad jeg skulle gøre.
Den står heldigvis stor og flot selv om jeg endnu ikke er blevet helt klog på hvad den gerne vil spise.
/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 968
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 20:30
13
Postnummer: 9750 Østervrå
Saltvand siden?: 2010

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Gizze »

Er nød til at høre...
hvad er formålet med et forum ?
Er det ikke netop at hjælpe os, som skal hjælpes eksempelvis ?
Fordi nogen spørg dumt, kan folk da bare springe tråden over!

Er der noget i savner, der skal snakkes om?
Jamen så start da en tråd ?

For meget køb salg ? lad være med at trykke jer derind.

Kan ikke helt se formålet med tråden her ???
Man kan jo gøre PRÆCIS som man vil på et forum som dette (Og hurra for det)

:-D
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Mikki »

Fuldt ud enig med Gizze.
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Jones »

Hvorfor vil I have, at køb og salg skal være et andet sted? Det har da sin egen mappe som de andre emner. Er det fordi det kan ses oppe i "nye indlæg"? Det kan da ikke passe at andres køb og salg annoncer er en kilde til så stor irritation?
o_O
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Moente »

Jones skrev:Hvorfor vil I have, at køb og salg skal være et andet sted? Det har da sin egen mappe som de andre emner. Er det fordi det kan ses oppe i "nye indlæg"? Det kan da ikke passe at andres køb og salg annoncer er en kilde til så stor irritation?
+1
Mvh Tobias
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af toni »

Wow, bliver faktisk lidt ked af at læse denne tråd...

Ked fordi, jeg synes SF er et fantastisk forum, hvor man har lov til at spørge om alt, uanset om man er ny eller gammel i faget. Er bange for at det sidder mange brugere af dette forum nu og læser denne tråd, der ikke er karl smart eller altid fremme i skoene. Og der måske har det svært for at spørge om det mindste i forvejen, fordi man er introvert og en smule usikker. Som nu kan ende med at lade helt vær med at skrive, fordi de får ondt i maven og bange for at træde forkert i det de ikke vil støde nogen eller noget herinde. Hvilket kan resultere i tab af mange nye gode emner!

Og for at citere Dyhr: Hvor længe er man ny og uerfaren?
Hvis der bliver lavet et nybegynder og et advanced forum, hvem skal så give næring til hvem? Nybegyndere vil ikke få den hjælp de måske behøver og i advanced; helt ærlig det ville da blive røvkedeligt til sidst, ved at kun komme til at pille hinandens tråde fra hinanden med fagter og meninger om og om igen... Der skal nyt blod til for at skabe fornyelse og jeg mener der er sket meget i saltvandsverden siden de første tråde blev startet herinde på forum i sin tid. Så søge gamle tråde eller ej, så synes ikke jeg har læst en tråd hvor der står nøjagtigt det samme og det er jo det der er det fantastiske med dette forum.

Så hvis det er noget der irriterer, så spring det dog over.

Og der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar...
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
akemedes
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 664
Tilmeldt: søn 26. feb 2006 19:18
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Græsted

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af akemedes »

Nu har jeg været på dette forum siden 2006, dog med nogle perioder uden saltvand, og kan da godt se lidt hvad trådstarter mener. Dog ser jeg det ikke som noget problem.

Jeg tænker om det ikke kunne være en god idé, at under ens egen profil ville man kunne sætte flueben ud for de kategorier man gerne vil se opdateringer fra, og på den måde udelukke dem man ikke har interesse for.
Skulle man så få lyst senere hen til at købe eller sælge, kan man bare krydse af ud for det i en periode, til et evt salg er sket, og derefter slå det fra igen. ???

Kan i følge mig ??
Intet vand til mig lige pt.

Det er ingen skam at spørge.. :)
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af bima »

akemedes skrev:Nu har jeg været på dette forum siden 2006, dog med nogle perioder uden saltvand, og kan da godt se lidt hvad trådstarter mener. Dog ser jeg det ikke som noget problem.

Jeg tænker om det ikke kunne være en god idé, at under ens egen profil ville man kunne sætte flueben ud for de kategorier man gerne vil se opdateringer fra, og på den måde udelukke dem man ikke har interesse for.
Skulle man så få lyst senere hen til at købe eller sælge, kan man bare krydse af ud for det i en periode, til et evt salg er sket, og derefter slå det fra igen. ???

Kan i følge mig ??
Lyder som en rigtig go ide :GO
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af dyne »

Moente skrev:
Jones skrev:Hvorfor vil I have, at køb og salg skal være et andet sted? Det har da sin egen mappe som de andre emner. Er det fordi det kan ses oppe i "nye indlæg"? Det kan da ikke passe at andres køb og salg annoncer er en kilde til så stor irritation?
+1
+2
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3815
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg kan se ud af indlæggene at flere nye er lidt i tvivl om det med at stille deres spørgsmål.
Jeg mener, som jeg nævnte i det første indlæg jeg lavede, at de selvfølgelig bare skal spørge løs.
At de på RC har opdelt det i nybegyndere og advanced skyldes måske den meget større mængde af brugere.
Jeg er bestemt ikke tilhænger af en opdeling i erfarne og uerfarne, for hvordan bliver de nye så erfarne?

At de nye søger råd hos dem der har flere år på bagen er kun naturligt.
Som Jesper ØH skriver, så har jeg også flere som jeg regelmæssigt skriver sammen med. Nogle spørger ind til noget jeg har skrevet i en tråd eller beder om et råd. Jeg kan godt lide den dialog der opstår på den måde.
Men jeg forsøger altid at være påpasselig med at give råd, både på Pb og i trådene på forum. Jeg vil gerne vidergive mine erfaringer og så må folk bruge det hvis de kan og synes.
Men jeg kunne aldrig finde på at blive sur eller fortørnet over, at man ikke følger det jeg foreslår. Tværtimod vil jeg næsten sige.
For hvem siger at den med den største erfaring altid har ret?
Jeg har været ude for at en havde spurgt efter et råd, som vedkommende ikke valgte at følge. Jeg blev spurgt om det generede mig, men det gjorde det faktisk ikke, for det kunne jo være jeg tog fejl. Det viste sig at jeg ikke tog fejl, men det kunne jo have været tilfældet og så havde jeg måtte revidere min holdning. Nu fik jeg så bekræftet den.
Vi bliver alle klogere og ændrer ofte vores syn på tingene.
Bare tænk på en ting som frostfoder. For et år siden var det noget som man gav fiskene, som man giver børnene lørdags slik - kun lejlighedsvis.
Nu har holdningen ændret sig. Men hvis man søgte på emnet og fandt tråde fra før, ville man ikke få den opdaterede viden/holdning.

Der hvor jeg vil hen med det her er, at alle bare, efter min mening, skal byde ind med hvad de har. Erfarne som uerfarne. Kun på den måde får vi et mere levende forum.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af KasperT »

Super godt indlæg Erik :-)
/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af den_ »

Men det har da større interesse, når der kommer et indlæg med "kød" på, det skal indrømmes. Og de er da.
Men hvordan man får flere af dem, har jeg ikke noget svar på umiddelbart.

Erik[/quote]

:GO
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Diskussionsoplæg: SF er blevet et kedeligt forum

Indlæg af Engelquist »

man kunne måske låse trådene med "kød på", fast øverst i forumet... Så ligger guldkornene let tilgængeligt, uden man skal søge efter dem.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"