Lider anemonen en stille død?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
TNielsen
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 6500 Vojens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Vojens

Lider anemonen en stille død?

Indlæg af TNielsen »

Min anemone opfører sig mærkeligt, det startede ud med at den slap sit fæste i forgårs hvor den ellers havde sat et godt stykke tid, da jeg så får kigget nærmere på den kan man se at munden ligesom er opsvumlet og den nærmest ser ud som om den er ved at dele sig...

De sidste 2 dage har den så opført sig mærkeligt, den skiftede størrelse konstant og flyttede sig, og det kulminerede så i nat med at den tog en tur i pumpen og blev godt skamferet, hvad så nu? Skal den ud og skylles ud i det store hav gennem porcelæns karusellen, eller skal jeg vente og se tiden an? Har flyttet den over i et glas nede i akvariet så den ikke blæser med strømmen rundt, og den tager stadig lidt fat vis man stikker noget ned til den...

Billede

Billede

Billede

Billede
Jimze89
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2012

Re: Lider anemonen en stille død?

Indlæg af Jimze89 »

Jeg ville lade den prøve at få det bedre...man er ikke i tvivl om når en anemone er død...så er det nærmest bare en snotklat...held og lykke :)
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
13
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af toni »

Hejsa

Du vil lyn hurtig se om den er ved at dø med at den spytter indvoldene ud af munden hvis det er. På billederne du har smidt her ind ser den jo ok ud.

Vi har haft 2 tomatanemoner som nogle forhandlere kalder dem med rød base/fod. De var desværre nogle irriterende sataner i det de aldrig sidder stille ret længe af gangen, sommetider ikke en gang i 24 timer.... og dermed laver store ødelæggelser på sin vej omkring i akvariumet :(

Vi har været så heldig å få byttet dem begge gange til lidt mindre besværlige anemoner

Men prøv at give den lidt tid eller find en mindre aktiv anemone.
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
TNielsen
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 6500 Vojens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Vojens

Indlæg af TNielsen »

Her til aften er der kommet store brune ting ud af munden på den og troede den var døden nær, men nu ser de ud til at være i bedring... Den er meget oppustet og strækker sig langt for at komme ud af glasset igen...

Den er ikke køn efter turen i pumpen men har læst de sagtens kan fixe sig selv?
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
13
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af toni »

Jo det vil jeg mene selv om nogle af tentaklerne er revet af.

Men jeg ville stadig revurdere at skifte til en anemone der er lidt mere doven i det. Vor heractis malu har ikke rykket sig siden den den kom i for 2.5 år siden :biggrin:
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"