Fik mig en Ctenochaetus truncatus med hjem fra Moby i small
Skide sød fisk der gerne vil være venner med alle i tanken - eller også skal de bare sættes på plads - det ved jeg ikke men som det ser ud nu er der ro på.
Nå men den har gladleigt svømmet rundt de sidste par dage og set tanken af - lige pludseligt nu har den besluttet at lave roskildering rundt om den ene pumpe - op og ned - op og ned.
Så svømmer den tilbage ud i det fri og mellem stenene og græsser lidt - for så at vende tilbage med sit væddeløbsprojekt.
Jeg ved kirurger kan finde på dumme ting (paleten er jo bla kendt for dette) - men har min fisk slået hoved eller er der andre der har oplevet lign adfærd?
Kirurg på Coke?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Kirurg på Coke?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Kirurg på Coke?
Jeg har haft flere af din fisks familiemedlemmer i mit akvarie.
De er nogle rødder der ukritisk banker alle de kan komme afsted med.
Men den er sikkert som de fleste andre Kirurger svømmeglad og vil gerne svømme lange stræk.
Måske er det racerprojekt den har gang i, en slags kompensationshandling, en erstatning for manglende lange stræk.
Blot et bud.
Erik
De er nogle rødder der ukritisk banker alle de kan komme afsted med.
Men den er sikkert som de fleste andre Kirurger svømmeglad og vil gerne svømme lange stræk.
Måske er det racerprojekt den har gang i, en slags kompensationshandling, en erstatning for manglende lange stræk.
Blot et bud.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Den er nu blevet venner med alle i tanken - og ræser frem og tilbage så den er sund og tilfreds.
Ville det være hjernedød at putte en anden kirurg i også? Ville den tæske den til stress døde eller ville de have det ok sammen? Gul eller palet i small?
Ville det være hjernedød at putte en anden kirurg i også? Ville den tæske den til stress døde eller ville de have det ok sammen? Gul eller palet i small?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Både min C. tominiensis og den tidligere C. striatus har ingen persons(fiske)anseelse. Ingen diskrimination her. Alle får bank. Mange bank.Bingocaller skrev:Den er nu blevet venner med alle i tanken - og ræser frem og tilbage så den er sund og tilfreds.
Men det galdt kun for alvor for andre Kirurger og Hugoer. Andre fisk fik/får kun lidt småflade.
De stikker dog piben ind hvis der kommer store Kiruger i. Men det skal være robuste typer og helst mindst 50% større.
Jeg kom en A,fowleri som var en del større end min C.tominiensis i mit. Den endte med at stå ind i den ene revsøjle og kom kun ud om natten.
Jeg måtte specialfodre den nede bag søjlen. Den endte desværre med at dø.
I dag holdes min C.tominiensis i skak af fire andre store Kirurger, alle med både springknive og knojern fremme. Men så går det også fint.
Og det er jo smukke fisk.
Men blot fordi jeg har de erfaringer, behøver det jo ikke at gå sådan hos dig. Hos dig kan det jo ende i fryd og gammen.
Men du skal være forberedt på, at der kan komme skærmysler i en eller anden grad.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: København NV
Købte en i marts måned og efter at den havde vænnet sig til de nye omgivelser, begyndte den og så denne denne besynderlige adfærd rundt om en pumpe. Det stod på i ca 14 dage og jeg overvejede meget at finde et nyt hjem til den. men så pludselig holdt den op og har ikke gjort det siden. jeg har 2 andre kirurger + diverse andre og de trives alle fint sammen
Håber også din lægger denne dårlige vane fra sig - i det lange løb er det ikke sjovt at se på, da handlingen vel skyldes manglende trivsel.
Håber også din lægger denne dårlige vane fra sig - i det lange løb er det ikke sjovt at se på, da handlingen vel skyldes manglende trivsel.
Opstart (igen igen :-)pinse 2017: 460L Decocean ( L110 D70 H60 ), Pacific Sun Hyperion R2 , ATI Power Cone 200I, Maxspect Gyre 150, skimz returpumpe, Deltec osmolator.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Tak for alle svar drenge - vi ser om den går på nedtrapning fra de hårde varer!