Mvh.
er helt enig men konkluderede bare at han ønskede en sump da han skrev der var et underskab og at han ønskede teknikken deriJerslev skrev:man kan altså godt undvære en sump og nøjes med et overløb, hvori man sætter sin returpumpe samt skummer, varmer og eventuelt en lille pumpe til Rowa phos - det fungerer udmærket at køre lidt "low tech" - man skal blot arbejde lidt selv: vandpåfyldning, lidt sporelementer osv til at fastholde Ca og kH, men det er i mine øjne det, der gør det sjovt - high tech = dyrt udstyr ville jeg vente med, til man har fundet ud af, hvor meget man vil investere i hobbyen - der er , synes jeg, rigtig mange nørder herinde, hvor kun det nyeste, dyreste og mest avancerede udstyr dur og er et must for at holde saltvand - og det er det altså ikke.
Så kom I nu bare frem og diskuter min holdning - så får vi da lidt sjov debat på forummet.
Med reglær sump begynder udgiften at løbe op. selvom jeg sagtens kan se fordelen, og jeg skal da også selv med tiden have en sump, men som begynder nej.
Jerslev