"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvilket søpindsvin egner sig bedst?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Hvilket søpindsvin egner sig bedst?

Indlæg af Moente »

Overvejer et søpindsvin til baljen, men hvilket egner sig bedst til akvariehold? Jeg ved, der er nogen, der skulle være forholdsvis nemme, men også nogen som skulle være meget svære at have med at gøre.

Hvad er jeres erfaringer?
Mvh Tobias
Brugeravatar
KimS
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 260
Tilmeldt: tors 14. feb 2008 16:03
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 1997
Kontakt:

Re: Hvilket søpindsvin egner sig bedst?

Indlæg af KimS »

Jeg havde en multicolor søpindsvin (kender ikke latinsk navn for den) - den væltede koralsten (der ikke var limet fast) og gjorde stenene hvide (åd alger - også kalkalger desværre) - så solgte det igen. Synd, for så flot er den. Første (og sidste) søpindsvin jeg prøver ;-)
Heaven on earth is in the seas
Min hjemmeside om dykning i Rødehavet og Maldiverne: http://www.kimstokholm.dk
Brugeravatar
Simon Lillebrohus
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 272
Tilmeldt: søn 29. jul 2012 10:37
11
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilket søpindsvin egner sig bedst?

Indlæg af Simon Lillebrohus »

Jeg har en Diadema setosum. Fantastisk flot søpindsvin :) Men det er en mindre kampvogn og den tromler hen over stenene, uden pardon! Og alt hvad der så eller står i vejen bliver væltet eller "irriteret". Den spiser alle slags alger! Desværre også kalkalger. Den er reefsafe, men kan som sagt sagtens vælte og irritere koraller.

Men jeg har valgt at acceptere dens brutale facon, da det er et overordentligt smukt dyr! :)
Brugeravatar
Playbabe
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 5. feb 2013 12:45
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Hvilket søpindsvin egner sig bedst?

Indlæg af Playbabe »

Jeg har et søpindsvin som jeg ikk ander hva hedder Hehe. Kan li tage et billede af den imorgen. Det er forholdsvis stort men ikk så voldsomt lange pigge. Indtil videre har den ikk væltet noget eller irriteret noget:) den er meget stille og rolig og er faktisk kun på bag væggen af mit akvarie. Ingen andeles om den er nem at holde, men jeg er nybegynder og jeg har sagtens kunne holde liv i den:)
[center]Lev ikk med den du kan, men med den du ikke kan leve uden[/center]
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilket søpindsvin egner sig bedst?

Indlæg af PoulD »

Playbabe skrev:Jeg har et søpindsvin som jeg ikk ander hva hedder Hehe. Kan li tage et billede af den imorgen. Det er forholdsvis stort men ikk så voldsomt lange pigge. Indtil videre har den ikk væltet noget eller irriteret noget:) den er meget stille og rolig og er faktisk kun på bag væggen af mit akvarie. Ingen andeles om den er nem at holde, men jeg er nybegynder og jeg har sagtens kunne holde liv i den:)
Var ellers ved at skrive noget i retning af: Hvad hjertet er fuldt af. . . men pludselig var fejlen rettet :hehe:
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Hvilket søpindsvin egner sig bedst?

Indlæg af Moente »

Haha, ja hun var hurtig til at rette fejlen, Poul ;)
Mvh Tobias
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"