skive har spist min ene klovne fisk
-
- Dværg kejser
- Reactions: 0
- 12
- Postnummer: 5591 Gelsted
- Saltvand siden?: 2009
skive har spist min ene klovne fisk
Ved ikke om dette er placeret rigtigt, men har lige brug for et par råd.
Jeg har en dannebrogs reje som de sidste to aftener har stået og stukket sine arme og klør ned i en af mine skive annemoners mund, og det ser lidt voldsomt ud. Det ser ud som om den står og spiser den inde fra. Og når man så jager Rejen væk ser skive ikke særlig rar ud inde i munden. Den ser helt ødelagt ud. Vi har haft rejen i et halvt års tid og har ikke set den opføre sig sådan før
Så jeg ville lige høre om hvad i synes om det? Om det er helt normalt og skiven nok skal klare den eller hvordan?
Har taget et billede af skiven men lidt ringe kvalitet da det er taget med en mobil
Jeg har en dannebrogs reje som de sidste to aftener har stået og stukket sine arme og klør ned i en af mine skive annemoners mund, og det ser lidt voldsomt ud. Det ser ud som om den står og spiser den inde fra. Og når man så jager Rejen væk ser skive ikke særlig rar ud inde i munden. Den ser helt ødelagt ud. Vi har haft rejen i et halvt års tid og har ikke set den opføre sig sådan før
Så jeg ville lige høre om hvad i synes om det? Om det er helt normalt og skiven nok skal klare den eller hvordan?
Har taget et billede af skiven men lidt ringe kvalitet da det er taget med en mobil
Senest rettet af hartmann731 tors 7. feb 2013 21:31, rettet i alt 1 gang.
-
- Dværg kejser
- 12
Re: Reje spiser skive
Skiven har lige åbnet munden noget mere og det orange man kan se faktisk er mine ene klovne fisk?
Fisken har brugt den skive til at bade i det sidste længe stykke tid, men troede da ikke at skiven ville spise den
Fisken har brugt den skive til at bade i det sidste længe stykke tid, men troede da ikke at skiven ville spise den
- Birkefeldt
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Silkeborg
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
-
- Dværg kejser
- 12
- Bingocaller
- Rev haj
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Jeg ville sætte mine penge på det er en mini maxi - altså en anemone
De er nogen skarpe fætre så pas på den ikke også snupper din reje
De er nogen skarpe fætre så pas på den ikke også snupper din reje
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- hellfish
- Rev haj
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Det ligner nu ellers mest bare en almindelig discosoma eller rhodactis af de lidt mere "behårede" slags .. Spiser den indvoldene, eller selve kødet ?
-
- Rev haj
- Reactions: 56
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Rejen prøver nok at spise lidt af den klovnfisk, som den har inde i sig... Jeg prøv at tage et bedre billede af selv "skiven", så vi kan se om det er en mini anemone. Hvis det er muligt. Jeg har selv problemer med at tage gode skarpe billeder...
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
- Dværg kejser
- 12
Efter at rejen havde stået og stukket benene ned i den spyttede den fisken ud så har fanget den og smidt den ud. Så skiven har ikke nået at spise af fisken så ved ikke om den ville have spist det hele eller indvoldene.
Jeg prøver lige at tage et bedre billede af skiven senere i dag så i bedre kan se den
Jeg prøver lige at tage et bedre billede af skiven senere i dag så i bedre kan se den
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions: 19
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Det ligner Rhodactis i mine øjne, mini maxi ser slet ikke sådan ud, og deler sig slet heller ikke så meget, og har aldrig set man køber en hel sten med mini maxier på 
Tror rejen har ville have fat i kødet fra den døde fisk, mine gamle rejer stjal også helt vildt, det blev deres død, hos mig i en mini maxi.

Tror rejen har ville have fat i kødet fra den døde fisk, mine gamle rejer stjal også helt vildt, det blev deres død, hos mig i en mini maxi.
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
-
- Dværg kejser
- 12
Her er der lige et par billeder mere af skiven. Men de er taget med mobilen så bær lige over med kvaliteten 
Håber der er nogen der kan se hvad det er for nogen

Håber der er nogen der kan se hvad det er for nogen

-
- Dværg kejser
- 12
-
- Dværg kejser
- 12
Re: skive har spist min ene klovne fisk
Hvad det er for en skive? Og ja hvorfor den har spist min klovnefisk? På det øverste billede kan man se noget orange inde i skiven. Og det er min ene klovnefisk, den har spist/slugt den aftenen før dette indlæg lagde godt mærke til den havde munden åben om morgenen men der kunne jeg ikke se klovnefisken. Det kunne jeg først da rejen gik amok med sine ben i den om aftenen og den begyndte at åbne munden (skiven) så meget at den gav slip på klovnefisken. Så har været henne og fiske den døde fisk op
- hellfish
- Rev haj
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense c
Hvis fisken har været svag kan rhodactis godt spise din fisk, men det altså ikke hvis fisken ikke først har været meget svag..
-
- Dværg kejser
- 12
Fisken har ikke været svag, men den har overnattet i/ved skiven de sidste par måneder. Havde bare ikke forventet at en skive i denne størrelse kunne spise spise en klovnefisk på 4-5 cm