Vifte koraller.
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 2010
Vifte koraller.
fruen og jeg selv var ud og hent lidt fisk ved carsten idag, og få et kik i hans lille koraltank.... og her til aften kom vi så til at snakke lidt om viftekoraller, hvordan er de at holde ? enste jeg kunne finde er helt tilbage i 2008 hvor der har vært snakket om det, hvilket gav os et indtryk af den er fysisk umulig at holde liv i, men som sagt der sker jo en del i denne verden her så tænkte at der måske var sket noget der gør det nemmer at holde dem i dag. så er der er nogen der har dem og har nogen erfaringer med dem.
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
Re: Vifte koraller.
Mener de går under gorgonia..(ret mig hvis jeg tager fejl ) Mange af dem er ultra svære at holde i live.. Dog har jeg selv to de vokser dog ikke som en vifte, men er til gengæld rigtig nemme, og flotte når de svinger frem og tilbage med polypperne helt ude
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Enig, det er skønne koraller.Kirling skrev:Mener de går under gorgonia..(ret mig hvis jeg tager fejl ) Mange af dem er ultra svære at holde i live.. Dog har jeg selv to de vokser dog ikke som en vifte, men er til gengæld rigtig nemme, og flotte når de svinger frem og tilbage med polypperne helt ude
De rigtig smukke, dem som minedykker henviser til, er vanskelige.
De skal fodres dagligt, sandsynligvis flere gange dagligt for at trives.
Så vidt jeg ved lever de i områder, hvor der skylles meget næringsrigt vand forbi dem hele tiden.
Det er svært at kombinere med sps akvarier, tror jeg.
Jeg mener jeg har set nogle meget flotte eksemplarer i amerikanske specialakvarier.
Jeg har selv flere Gorgoniaer, alle fotosyntetiske. og de vokser godt og er nemme at have med at gøre.
Jeg har også den Kirling henviser til, Eunicea succinea (Candelabrun - Gorgonie).
Den er meget dekorativ, min har dog lidt problemer af ukendte årsager. Har haft den tidligere med samme resultat som Kirling.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
minedykker skrev:. . . . .og få et kik i hans lille koraltank.....

Gorgonia er bare vildt smukke

Jeg har ikke lang erfaring, for jeg har kun haft den lille gorgonia i godt og vel 2 måneder, men indtil videre trives den da fint. Den bliver da også target fodret hver dag. Af og til 2-3 gange om dagen. Tror man skal være indstillet på det sviner.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 2010
holda op den er smuk, men fuck det er en der stiller krav til en, og tror ikke vi skal prøve at kaste os ud i den type, har ikke tid til at foder den så ofte. ;O( men fuck hvor den er smuk
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: Nordsjælland
Hmm.. Jeg har også sådan en lille fætter, som desværre ikke rigtig er tilfreds. Og det er jo forståeligt nok når man læser jeres indlæg !.PoulD skrev:minedykker skrev:. . . . .og få et kik i hans lille koraltank.....![]()
Gorgonia er bare vildt smukke. Jeg ved ikke om den bliver til en vifte, men jeg har sådan en lille rød en her: Jeg har en kedelig brist i roen som gør, at når nogen siger man ikke kan, får jeg en sygelig trang til at forsøge (det slutter nok i en iset couloir en dag
).
Jeg har ikke lang erfaring, for jeg har kun haft den lille gorgonia i godt og vel 2 måneder, men indtil videre trives den da fint. Den bliver da også target fodret hver dag. Af og til 2-3 gange om dagen. Tror man skal være indstillet på det sviner.
HVAD FODRE I DEM MED ?
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Jeg target fodrer mine NPS med 5-200 μm reefpearls (en del af det spreder sig naturligvis ud over hele akvariet)
Deudover fodrer jeg dagligt med varieret frost og giver baljen 3 dråber KZ AAHC
Deudover fodrer jeg dagligt med varieret frost og giver baljen 3 dråber KZ AAHC
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.