Erfaringer søges til maling af lampekasse

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
moep
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: 7700 Thisted

Erfaringer søges til maling af lampekasse

Indlæg af moep »

Hej SF

Er i gang med et mindre akvarieprojekt, hvor jeg skal bygge en lampekasse af træ. Mit spørgsmål er, om nogen har erfaringer med hvilken maling der kan bruges til sådan en? Min tanke er, først at male den med en hvid træmaling, og derefter male den igen med enten en gulvlak eller skibslak. Jeg vil desuden fuge alle hjørner og samlinger med silikone, efter at den er malet. Lampe kassen bliver fuldstændig tæt, og der bliver ingen ventilation. Det jeg er lidt nervøs for, er om det er vandtæt nok til, at kassen kan holde i mange år.

Jeg vil helst undgå, at skulle i gang med noget to-komponent epoxy maling…
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Re: Erfaringer søges til maling af lampekasse

Indlæg af Monica&Jacob »

se evt min tråd. har malet med alm hæftegrunder og derefter glans 90 lak. kan evt gøres med rulle i steddet for sprøjte som jeg.
moep
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: 7700 Thisted

Indlæg af moep »

jacobfisk skrev:se evt min tråd. har malet med alm hæftegrunder og derefter glans 90 lak. kan evt gøres med rulle i steddet for sprøjte som jeg.
Det er squ håndværk, rigtig flot! :K Er det MDF plade du har brugt? Har du ingen problemer med kondens i lampekasse, eller er der sat ventilator i?
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Monica&Jacob »

Det er lavet i vandfast mdf plader. det koster en lille smule mere, men ville være sikker. akvariet har kørt i ½ år nu, uden det kan ses på lakken eller træværket nogle steder. Har ingen problemer med kondens. der er lavet ventilator i lyskassen, men det er for at holde varmen ude.
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"