Er der nogen her der har erfaringer med at sætte en pvc kuglehane på mundingen af en colaflaske så det holder tæt?
Det jeg er på jagt efter er hvilken størrelse kuglehane (25mm?) der skal bruges og hvilke metoder der kan anvendes til at fastgøre hanen, gerne på en måde så den ikke skal saves af igen
Jeg har selv en 1½ liter colaflaske hvorpå jeg har sat noget silikoneslange på gevinddelen. Kuglehanen har derefter fået en studs pvc rør i hver ende, og er blevet monteret midt på slangestykket.
-Håber du forstår, ellers må jeg komme i mit kreative hjørne, og lave en illustration
mads-fisk skrev:Jeg har selv en 1½ liter colaflaske hvorpå jeg har sat noget silikoneslange på gevinddelen. Kuglehanen har derefter fået en studs pvc rør i hver ende, og er blevet monteret midt på slangestykket.
-Håber du forstår, ellers må jeg komme i mit kreative hjørne, og lave en illustration
hmmm, det lyder som en udemærket løsning.
Jeg havde overvejet at lime en stykke pvc rør på og så bruge det til at sætte kuglehanen på.
jeg havde også overvejet at dreje gevindet på flasken væk og så bruge flanksen på flasken til at spænde kuglehanen fast på. problemet med det sidste er at jeg aner ikke om det vil passe i nogen af størrelserne.
Godt nok ikke en light-reaktor men det er vel bare at tilføje et rør ?
En EBBA er en indretning, der typisk kan indeholde en ret stor mængde alkohol - den påmonterede slange anbringes nede i halsen og en hane åbnes, hvorved den førnævnte alkohol indtages over et, for den givne mængde, forholdsvis kort tidsrum. Derved opnås et, på anden vis uopnåeligt, højt beruselsesstadie på meget kort tid.
Godt nok ikke en light-reaktor men det er vel bare at tilføje et rør ?
En EBBA er en indretning, der typisk kan indeholde en ret stor mængde alkohol - den påmonterede slange anbringes nede i halsen og en hane åbnes, hvorved den førnævnte alkohol indtages over et, for den givne mængde, forholdsvis kort tidsrum. Derved opnås et, på anden vis uopnåeligt, højt beruselsesstadie på meget kort tid.
Ja, jeg havde ikke lige set, at akvarieudstyr faktisk havde den samme til en lavere pris - det er aldrig sket før, så hvorfor denne gang ?
Men du har ret - den colaflaske er billigere.
Nå, men mht. alder, så er jeg faktisk lidt ældre end du - jeg kan bare huske den EBBA-ting fra mine "unge" dage, hvor den var flittigt brugt inden vi skulle i byen for at slippe for ekstraordinært store udgifter til sprut på byens diskoteker.
Nolan skrev:Ja, jeg havde ikke lige set, at akvarieudstyr faktisk havde den samme til en lavere pris - det er aldrig sket før, så hvorfor denne gang ?
Men du har ret - den colaflaske er billigere.
Nå, men mht. alder, så er jeg faktisk lidt ældre end du - jeg kan bare huske den EBBA-ting fra mine "unge" dage, hvor den var flittigt brugt inden vi skulle i byen for at slippe for ekstraordinært store udgifter til sprut på byens diskoteker.
/Kim
Du har ret, det er første gang jeg har oplevet det selv
Tak for at du fandt det link i øvrigt, det er rart at vide at jeg kan hoppe i min bil og køre hen og købe en hvis lortet ikke vil som jeg vil.
Nolan skrev:
/Kim
Hvad tror du den anordning, jeg tidligere beskrev i tråden, bliver brugt til
hedder det ikke en bela? altså den man bruger til druk. et styk haveslange+et styk ventil+ et styk trakt. god fornøjelse. kan også laves ved at save bunden af en 1½ liters sodavands flaske.
Minder mig om da vi forsøgte med et pneumatisk cylinder(med et syltetøjslåg ned oven i flasken) og min fars kompressor - det giver altså mere øl på garage gulvet end i maven !
Nå men tilbage til tråden
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
LOL, det lyder somom I har haft det sjovt dog, Brian!
Mine kammerater havde det med bare at købe dåseøl fra Tyskland, og så banke hul i bunden mens de drak, så røg de også hurtig ned, hvis man kunne finde ud af det. Jeg lærte det sgu aldrig. Men man kan også blive fuld ved at drikke vodka eller rom direkte fra flasken, så jeg klarede mig.
Vi havde en udgave med en kæmpe plastiktragt og en 3/4" slange - den virkede fortræffeligt og den var med hver gang vi festede. En af makkerne tog en 70cl vodka i den engang - vi så ham ikke i halvandet døgn efter. Han tilbragte natten og den næste dag på en enestue på hospitalet med elektroder over det hele - vi var lidt rystede dengang men historien er nu ret sjov idag, når der går lidt øl i den.