Jeg er begyndt at gøre klar til at lægge om til salt, og har allerede haft en enkelt tråd i gang herinde. Men nu har jeg et lidt andet spørgsmål, og tænkte at det nok var bedst med en helt ny tråd.
Sagen er at jeg vil lave et 54 liters nano, som udgangspunkt med lidt blødkoraller og et par klovnefisk. Men de levende væsner vil jeg vente med at stille flere spørgsmål om til det bliver aktuelt

Min idé er at indrette stensætningen med LS nogenlunde som på disse skitser (det mørkeblå i hjørnet er overløb/intern sump - hvad hedder det egentlig?);

...og så er mit umiddelbare spørgsmål, hvor mange LS jeg skal regne med at skulle købe.
Dette leder mig så videre til et andet spørgsmål, nemlig om man kan få for mange LS i akvariet, til at det kan fungere.
Jeg har set flere steder hvor det bliver antydet, at hvis man kommer over de 5-8 kg til et 54 liters, så begynder det lige så stille at blive problematisk, men kan det virkelig passe?
Min tanke er, at der vel kan komme så mange nitrificerende bakterier, at der ikke er nok for dem at leve af, men dette vil vel så bare medføre at nogle af dem dør, hvormed der igen bliver noget til de resterende. Men dette burde vel finde et stabil leje efter lidt tid?
Beklager hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg vil gerne være godt forberedt FØR jeg kommer alt muligt ned i tanken