Problemer med tunze 6105 - Nu repareret :)

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Problemer med tunze 6105 - Nu repareret :)

Indlæg af Schwensen »

Jeg har langt om længe fået vand i det nye akvarium, men selvfølgelig skulle det hele ikke gå nemt. Da det hele netop er fyldt, og der skal til at komme vand i sumpen, så har jeg min kæreste siddende, for at holde øje med at alle PVC-samlingerne holder tæt. Forinden har jeg lige tilkoblet den sidste af mine fire tunze 6105 på min multicontroller 7095. De er sat til at køre i interval 2, og kører skiftevis op og ned i styrke. Systemet et tæt, og det hele fungerer bare, lige indtil Louise råber STOP! Der kommer røg ud fra strømforsyningerne fra pumperne!

Jeg har nu siddet og testet dem allesammen individuelt (både pumper og strømforsyninger), og der er to af pumperne, som slet ikke kører, samt to af strømforsyningerne, som ikke får pumperne til at køre korrekt(enten hakker pumpen, eller også kører den bare utroligt langsomt). Er der nogen, som har oplevet lignende tilfælde, og i så fald fik I så pumperne til at virke igen, eller skulle det hele skiftes?

Det er så bitters, når nu der endelig er kommet vand i systemet :G Min eneste trøst er at alt er tæt, og fungerer efter hensigten.
Senest rettet af Schwensen tirs 27. nov 2012 19:35, rettet i alt 2 gange.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Re: Problemer med tunze 6105

Indlæg af Schwensen »

Jeg har lige kontrolleret at multicontrolleren stadig virker, og den virker fint med de to kørende pumper. Har samtidig kontrolleret de defekte pumper igen, og de kører ikke på trods af de kørende pumper. Desuden har jeg lige fundet ud af, at der lige præcis ikke er nok plads mellem akvariets bagvæg og den "klods", som sidder på pumpens ledning. Hvis den skal ud, skal bordet derfor rykkes ud fra væggen. OMG!
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

Lyder som en rigtig træls dag ;-) har du prøvet de strømforsyninger fra dem der kører på de andre pumper der ikke kører. Det er desværre et meget kendt problem af 6105 strømforsyning går i stykker
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Indlæg af AndersBoerglum »

Det er træls, men desværre et kendt problem med 6105, at strømforsyningen går i stykker.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Thue skrev:Lyder som en rigtig træls dag ;-) har du prøvet de strømforsyninger fra dem der kører på de andre pumper der ikke kører. Det er desværre et meget kendt problem af 6105 strømforsyning går i stykker
Ja, jeg har prøvet det, og der sker ingenting med de pumper ;S
Jeg havde godt læst det med strømforsyningen, men at pumpen skulle stå af også ?
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

Har du kontrolleret, at propellen kan køre rundt? Det virker godt nok lidt banalt men har selv prøvet på en mindre, at propellen sad fast - jeg lirkede til den med en skruetrækker, og så gik det
Har du prøvet uden kontrolleren?
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Jerslev skrev:Har du kontrolleret, at propellen kan køre rundt? Det virker godt nok lidt banalt men har selv prøvet på en mindre, at propellen sad fast - jeg lirkede til den med en skruetrækker, og så gik det
Har du prøvet uden kontrolleren?
Ja og ja :) Pumperne er godt nok købt brugt, men de er rengjorte, og nåede kun at køre i 5 min før de brændte af.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Jeg har været i kontakt med Tunze, som sagde at de gerne ville kigge på pumperne, og at de ikke gik så meget op i den 2-årige garantiperiode. Så de ville gerne kigge på pumperne!

Jeg har sendt pumperne derned, og går nu og afventer svar, som sandsynligt kommer i slutningen af næste uge.

FANTASTISK SERVICE! :)
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

ja service det er de ikke blege for at give.......
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Lige en lille opdatering skylder jeg både jer og ikke mindst Tunze :)
Jeg fik af vide, at de gerne ville reparere den ene pumpe kvit og frit, som bare skulle have skiftet strømforsyning. Den anden skulle have skiftet motorblok, og dette ville koste 1600 kr. Jeg svarede tilbage, at jeg ikke var interesseret i at betale for at få den anden repareret, da jeg mente at de tre pumper var rigelig til at give masser af flow i min nye balje. Da hun ikke havde svaret på denne mail efter en uge, så skrev jeg og rykkede den kære Kerstin :) Hun svarede hurtigt tilbage:
sorry for my late answering.........I did the repair now total "free on charges" !! I send it back to you tomorrow

Jeg var så lidt i tvivl om, hvad hun lagde i "now total free on charges". Men da jeg modtog pumperne igår var begge pumper lavet! Hvilket vil sige, at jeg fik en helt ny pumpe og to nye strømforsyninger :)
JEG KAN IKKE SIGE ANDET END UTROLIGT GOD SERVICE!!!!!!!
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"