Hej med jer igen Jeg står og har nogle almindelige grønne alger som er begyndt at hænge godt fast på ruden, samt nogle kalkalger. Vil høre om der er nogle gode råd til at fjerne dem, bruger selv bare fluvals almindelige alge magnet, men den tager kun lige det værste, og så bliver de hårde banditter siddende. any advice?
Jeg købte en Tunze algeskraber for ikke længe siden. Den har jeg ikke været andet til godt tilfreds med. Det er nogle godt hidsige magneter, så den tager godt fast
kortlink.dk/aquapro2000/bkv3
Jeg har både en magfloat og en håndskraber. Foretrækker helt klart håndskraberen.
Bladene ruster lynhurtigt i saltvand, og noget at det smarte ved magfloaten går fløjten, hvis den skal tages op efter brug. Med håndskraberen er det lettere at huske at rengøre bladet efter brug.
wondersurfer skrev:jeg tager min magfloat op hver gang og skyller den under hanen......
+1. Jeg skiller den så også lige ad.
Jeg synes også en håndskraber er god, men det kan være svært at se om man får der hele med når man samtidig står med armen i vandet. Derfor bruger jeg normalt magnetskraberen.
Jeg har dårlig erfaring med magfloat og har derfor købt det her og limet sammen
magnet + skraber ( betydelig kraftigere magnet end magfloat efter min mening )