Olsen - pas nu på - Det lyder mest som om du er igang at retfærdigøre dit eget valg - at påstå at Jesper og du har samme krav til kvalitet kan da kun være gætværk
Når man skal vælge et kompakt kamera, så er der faktisk kun ét valg der er vigtigt at gøre:
Vil jeg tage billeder med eller uden flash?
Hvis flash er fint, så kan man vælge næsten hvad som helst, men billeder bliver også derefter. dvs. uden dybde og med hårde farver (bare for lige at skære det ud i pap).
Hvis flash derimod ikke er ønsket indskrænkes muligheder en del. For så kommer det (udover glasset) så meget an på ISO "performance" - altså hvordan klarer kameraet sig i svagt lys.
Jeg ville aldrig nogensinde købe et kamera der højst kan køre iso 800 - 1000+ er et must og gerne med stabilizer (derfor jeg faktisk tør anbefale S3 selvom den kun kører til ISO 800) i optikken - Ikke noget med "software stabilizer" som i virkeligheden blot er et auto-iso program.
Kik evt. på (Ikke nogen form for prioriteret rækkefølge):
Panasonic Lumix DMC-LX2 (ISO 1600)
Fujifilm FinePix F31 fd (ISO 3200)
Canon PowerShot SD800 IS (ISO 1600)
Canon S3 IS (ISO 800 - men super optisk stabilizer)
Nikon Coolpix S7c (SIO 1600)
Olympus Stylus 1000 (ISO 3200 (6400 som 3mpix))
/Erik
p.s. Og bare for at slå min "uafhængighed" på plads, så bruger jeg ingen af de nævnte kameraer - men derimod DSLR udstyr