Hjælp til nyt kamara

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Hjælp til nyt kamara

Indlæg af Hvam »

Hey der er nogle her inde som tage nogle fantastiske billeder, hvad fan bruger i af kamara?

Jeg skal til at finde et kamara der ikke er for stort, tager gode billeder isæt af akv. + film optagelse. jeg har dog ingen krav til Zoom det skal selvføldig også være til at betale :wink:

Hvis i har et godt forslag evt. et billede som det har taget af baljen så lad mig endelig høre.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hjælp til nyt kamara

Indlæg af Hougaard »

seadooman skrev:det skal selvføldig også være til at betale :wink:
Det skal du nok specificere lidt, mit kamera er også til at betale (med en masse tusinde-kroner sedler!)

Men lige nu er Canon S3 IS et rigtigt godt bud på et kamera for folk der vil alt muligt.

/Erik
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Olsen »

Canon Ixus serien er fantastisk gode kameraer. Jeg brugte måneder på at undersøge hvilket jeg skulle have, og endte op med et Caonon Ixus 55. Det tager kniv skarpe billeder. Det har en god blitz. Det kan zoome mens du optager film (og selvfølgelig også når du tager billeder). Det er faldet en del i pris, (jeg gav 2800 kr. for det inkl. 512 MB memory card) - kender ikke dags dato prisniveau. Prøv evt. at tjekke det nye Canon Ixus 65 ud.

Og så er det ikke mindst rigtig stilet og pænt. Derudover kan jeg snildt have det med i inderlommen i jakkesættet, uden at jakken buler totalt meget ud. Rigtig godt når man er til "suppe-steg-is-fest" ;)
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

Måske burde jeg nævne at optikken er rigtig god - for det er i virkeligheden optikken der afgører hvor gode billederne bliver, og ikke så meget om det er på 2, 3, 4, 5, 6 7 eller 8 MegaPixels!
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

S3 eller Ixus
Her er vi så i to helt forskellige boldgader......

DSLR eller kompakt ?
Det kommer HELT an på, hvor meget du vil smide i det.

DSLR giver dig klart flest muligheder men du render også hurtigt i en udgift på mange tusinde kroner. Kompaktkameraet er nemt, hurtigt og billigt men mulighederne er begrænsede.

/Kim
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

De fleste nye kompakte kameraer er gode .. men skriv lige hvad du går efter og hvad du vil bruge af penge.
Starter du på Dslr skal du lige vide at det er ikke huset der er dyrt men objektiverne er du vilig til at købe brugt er der nogle penge at spare.
ellers er hougaard foreslag ikke noget dumt bud.
Steen.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Øhhh.. Nu er S3 IKKE et DSLR, men derimod i "super-zoom" gruppen. Jesper skrev at han gerne ville optage film, og det kan et DSLR ikke.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Mit 20D står i mere end mit akvarie så tænk dig godt om enden du vælger når du først er startet på Dslr bliver man grebet af det og mangler hele tiden noget nyt og det koster hurtigt 3000 - 7000 kr for et objektiv.

Steen.
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

Ja et prisniveau på banen, det gør valget lettere. Canon S3 koster ca. 4800 kr., mens Ixus 55 kan fåes får ca. 2000 kr.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Sorry jeg havde ikke lige set at han også ville tage film.

så er mit bud også et S3 IS.

Steen
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Re: Hjælp til nyt kamara

Indlæg af Olsen »

seadooman skrev:Hey der er nogle her inde som tage nogle fantastiske billeder, hvad fan bruger i af kamara?

Jeg skal til at finde et kamara der ikke er for stort, tager gode billeder... ...det skal selvføldig også være til at betale :wink:
Jeg tror stadigvæk på at mit bud er det bedste ;) De andre kameraer koster pæmt meget, er store - men tager selvfølgelig også rigtig flotte billeder. Vil dog vove at påstå, at du får dine krav til billedekvalitet opfyldt med et godt kompaktkamera som f.eks. Ixus. Sonys laver også nogle gode kompakt kameraer IMO).
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Olsen - pas nu på - Det lyder mest som om du er igang at retfærdigøre dit eget valg - at påstå at Jesper og du har samme krav til kvalitet kan da kun være gætværk ;)

Når man skal vælge et kompakt kamera, så er der faktisk kun ét valg der er vigtigt at gøre:

Vil jeg tage billeder med eller uden flash?

Hvis flash er fint, så kan man vælge næsten hvad som helst, men billeder bliver også derefter. dvs. uden dybde og med hårde farver (bare for lige at skære det ud i pap).

Hvis flash derimod ikke er ønsket indskrænkes muligheder en del. For så kommer det (udover glasset) så meget an på ISO "performance" - altså hvordan klarer kameraet sig i svagt lys.

Jeg ville aldrig nogensinde købe et kamera der højst kan køre iso 800 - 1000+ er et must og gerne med stabilizer (derfor jeg faktisk tør anbefale S3 selvom den kun kører til ISO 800) i optikken - Ikke noget med "software stabilizer" som i virkeligheden blot er et auto-iso program.

Kik evt. på (Ikke nogen form for prioriteret rækkefølge):

Panasonic Lumix DMC-LX2 (ISO 1600)
Fujifilm FinePix F31 fd (ISO 3200)
Canon PowerShot SD800 IS (ISO 1600)
Canon S3 IS (ISO 800 - men super optisk stabilizer)
Nikon Coolpix S7c (SIO 1600)
Olympus Stylus 1000 (ISO 3200 (6400 som 3mpix))

/Erik

p.s. Og bare for at slå min "uafhængighed" på plads, så bruger jeg ingen af de nævnte kameraer - men derimod DSLR udstyr ;)
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

Erik: Jeg tog skam bare udgangspunkt i at Jespers krav.

Han skrev at han gerne vil have et ikke alt for stort kamera. Dette tolker jeg som et behov for et kompakt kamera.

Han skrev at det "skal være til at betale": Dette tolker jeg som, at han egentlig ikke har lyst til at spendere "det vide ud af øjnene", men blot har et behov som langt de fleste forbrugere, dvs. mellem 1000 - 3000 kr.

Og så skriver han at han vil have et kamera der tager gode billeder: Hertil mener jeg bestemt at Ixus tager ganske glimrende billeder. (og det er der også MANGE andre kompakt kameraer der gør, f.eks. Sonys serie).

I øvrigt så valgte jeg selv ixus 55 frem for 750 (som er nyere) pga. prisen.

Jeg er ikke uafhængig, men det er du er bestemt heller ikke ;) Alene det at du har investeret i DSLR udstyr gør det jo meget naturligt at du ikke anbafaler manden et "prisbilligt" kamera, som f.eks. et kompakt kamera hehe!

Jeg synes det er lidt underlig at folk begynder at foreslå kameraer i prisklassen 4000 og op efter, når man kan se ud fra hans indlæg at han efterspørger en prisklasse der ligger væsentlig lavere (med mindre han da har sat sig for virkelig at tilegne sig den vildeste viden inden for foto-verdenen) ;)
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Nu koster S3 jo ellers "kun" godt 3000,- kroner. Men hvis han vil tage akvariefotos (og det må man jo gå ud fra) så er flash faktoren ret vigtig - et lille kompakt kamera der altid vil flashe er ikke særlig nem at tage akvariefotos med - beklager at jeg være den der kommer med budskabet.

FujiFilm F30 (som jeg foreslår) er faktisk helt nede i 2500,- og er også yderst kompakt ?? (Men kører stadigvæk ISO 3200)

Men han spurgte hvad vi bruger til de fantastiske billeder vi tager - jeg bruger DSLR, men da han også gerne vil tage film foreslår jeg derfor det næstbedste ;)
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

Hougaard: Jeg finder det ret nemt med mit komptakte kamera. Vælger blot "Flash off", og så tager det i mine øjne gode billeder ;)

Yep han vil netop gerne tage film - hvilket vel også er et væsentligt krav ;)

Jeg vil råde ham til at læse Forbrugerrådets "TÆNK". Her anmeldes følgende digitale kameraer fra august 2006:

Canon Digital Ixus 65

Canon Powershot A700

Casio Exilim EX-Z60

Fujifilm FinePix V10

HP Photosmart R927

Nikon Coolpix P4

Nikon Coolpix S6

Olympus FE-140

Olympus SP-320

Olympus µ 810

Panasonic Lumix DMC-FX01

Panasonic Lumix DMC-FZ7

Pentax Optio A10

Sony Cyber-Shot DSC-W50

.... jeg er 100 % enig i at man med DSLR kan tage fantastiske billeder, men sådan som jeg forstår behovet, så ligger der andre overvejelser end KUN billedkvaliteten til grund for hans valg.

Go' fornøjelse :)
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Olsen skrev:i mine øjne
Lige min pointe, slut herfra :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jeg er ufattelig glad for mit S3 lige som jeg var for mit S1 !

Man kommer ikke uden om manuel indstillinger og lege frem og tilbage men det er godt !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

Hej tak for svarne, jeg har nu et godt øje til cannon med ved bare ikke rigtig om hvilken der er best af de følgende:
Cannon s3
Cannon IXUS 65
Cannon ixus 750
Cannon Powershot 700 el 710is

Olympus som jeg har nu " 760 ultrazoom "er jeg dog ikke så begejsteret over men det er vel også snart 4 år gammel.

Brian: kan du ikke prøve at tage et billede af baljen med det nye som en slaks smadsprøve :D
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

Seadooman: Der er også den helt nye model fra Caonon som hedder Ixus 800. Den koster dog noget mere end feks. 65'eren. Forskellen på 800 og Ixus 65 er at 800'eren har billedestabilisator. IXUS 65 har en 3" skærm hvor et IXUS 800 har en 2.5". Derudover er designet også anderledes.

Se en test af ixus 800 her: http://www.dcresource.com/reviews/canon ... ndex.shtml

(ps. powershot_sd700 er den amerikanske model, men den er magen til ixus 800)

Du kan tilmeld læse denne tråd hvor andre snakker lidt om Ixus 800 og S3. http://www.hardwareonline.dk/traad.asp? ... 724&fid=20

Hvis det var mig ville jeg nok stadigvæk vælge 65'eren, men S3 er også et rigtig godt bud.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Har ikke nogle fra det nye endnu men her er lidt fra mit gamle S1 i nedscaleret endda !

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Optisk stabilizer er guld værd - når man først har prøvet det går man ikke tilbage til simpelt glas.

Tag evt. et kik på hvad Jørgen Wolek kan lave med et S3 på:
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=2628

/Erik
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Et Canon PowerShot S1 IS tager også bare rigtige gode billeder det Brian viser er også rigtig godt og ja med manuele instilinger kommer man rigtig langt og du udnøtter dit kamera til fulde i stedet for bare at skyde på auto.
Du kan så også få en mase extra udstyr til dit S1 - S3 kamera.
René Andersen har brugt sit under vand når han dykker og tager også rigtige gode billeder check dem her.
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=15470

ellers er der på fotokritik en kamera liste hvor man kan se billeder med de forskelige kamera modeler.

http://www.fotokritik.dk/kamera2.html?kam=1

Steen.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

Tak for billederne Brian TOP NICE :TH

S1-3 ser super fin ud men det er jo bare lidt stort.

Powershot A 700 er det ligesom Powershot SD 700 is og er der billede stablisator på A 700??

IXUS er der en lidt mindre model end 800 med billedestabilisator

Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

Mit forløbige valg er Cannon power shot A700 eller powershot A710is men det er ikke endelidt da jeg lige skal se størelsen.

Jeg har går efter en ISO på min 800 og Billedestablistator det er der vel på dette kamera!

Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

A700 har ikke stabilizer - men A710IS (IS betyder Image Stabilizer) har.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

Ok Tak Hougaard :TH

Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

mit valg vil så nok være Cannon power shot A710IS hvis konen kan godkende størelsen, ellers IXUS 800IS

Er der andre mærker som også har billedestablisator som cannon`s IS som jeg kan forstå er ret godt?

Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Det har Panasonic og Nikon også .. Du kan tage et kik på http://www.dpreview.com der er der specs på alle kameraer.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Er det ikke noget med at IXUS har fået mange huk for deres linser ?
Mvh
Brian

Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Brian skrev:Er det ikke noget med at IXUS har fået mange huk for deres linser ?
Det var de første, de senere er rigtig gode - den eneste anke der efterhånden er, er autofokus, men det er jo et generelt problem med alle kompaktkameraer.

/Erik
Besvar

Tilbage til "Billeder"