Hej,
Jeg har fået en xenia i mit akvarium (128l) for tre dage siden. Den er begyndt at få en brunlig belægning, der ligner alger, på nogle af armene. Er det normalt?
Den står på en sten helt nede på bunden: Skal den højere op, så den får mere lys (jeg har t5 rør)?
Den ser ellers rask og frisk ud.
Hilsen
har du mulighed for at lægge et billede op?? Umiddelbart lyder det lidt underligt da jeg aldrig har hørt om alger der vokser på denne koral, de plejer ganske enkelt at "smelte" når der er noget der ikke passer dem.
det er lidt svært at se min hvis ellers dine vandværdier er spidse nok og de stadigvæk pulserer ville jeg nok ikke bekymre mig særligt meget de er meget hårdføre og behøver ikke så meget lys. Hvis det breder sig meget ville jeg dog nok klippe de berørte stilke af, men se tiden an.
mit xenia har været ret lav i højden det meste af sommeren
men er begyndt at komme igen
jeg har hævet min kh forsigtigt med natron
og de står 2 cm under vandoverfladen omgivet af t5 lys
så det kan være din kh der lidt lav for lidt lys det er svert at sige
for som sagt tidligere så vokser det eller ikke
Jeg har vannverdier innenfor det som er anbefalt rundt omkring og mine xenias har 3-doblet seg i størrelse på 2 måneder.. Jeg må straks hive det ut, hvis ikke kommer det til å ta over hele baljen
Jeg har lige lagt et frisk billede af Xeniaen op i mit galleri; den ser lidt sløj ud, synes jeg. Tallene for nitrat har jeg ikke lige i hukommelsen, men jeg lægger dem ind i tråden, når jeg kommer hjem senere i dag.
mvh
Sarah
Det er da helt umuligt at vurdere noget ud fra de par billeder.
Farverne er mildest talt dårlige.
Hvad er indholdet af nitrat, fosfat, ca, kh og ikke mindst ph
Hvordan står de i cirkulationen?
Nogle kan bare ikke holde Xenia, hos andre exploderer det i vækst.
Xeniaen står i øjeblikket, der hvor der er mest cirkulation.
Vandværdierne ser sådan ud:
Saltindhold 1,027
pH 8,4
KH 9
Nitrit 0,00
Nitrat <1
Ammonium 0,05
Fosfat 0,25
mvh
Sarah