jeg står og skal bruge et akvarie i mit eget mål.. og tager ikke chancen at bygge det selv.. nogen der kan give mig nogle steder hvor det kan købes.. optisk front rude er et must..
Du fleste jeg har hørt om, har fået det lavet billigst ved Akvarieudstyr.dk , men ellers prøv at kigge på forhandler listen og ring rundt og spørg om priser, de sælger vidst alle specialbyggede akvarier, eller kan skaffe dem hjem, undtagen e-Akvariet og HQI Lavpris (ret mig hvis jeg tager fejl).
Klovnfisken og Tropeakvarier ville være mine bedste bud !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Mikkel E skrev:Du fleste jeg har hørt om, har fået det lavet billigst ved Akvarieudstyr.dk , men ellers prøv at kigge på forhandler listen og ring rundt og spørg om priser, de sælger vidst alle specialbyggede akvarier, eller kan skaffe dem hjem, undtagen e-Akvariet og HQI Lavpris (ret mig hvis jeg tager fejl).
Akvarieudstyr, er nok de billigste herhjemme, men tilgæld nok også de absolut langsomste - bortset fra den hurtige glarmester i Korsør.
Han kalder sig den hurtige glarmester!! Men han er flere måneder om at lave noget, og så er det ofte ikke ordenligt lavet når det så kommer.
har fået mit lavet ved trope akvariet med optisk glas i front synes virkelig han har lavet et flot akvarie
400l akvarie med optisk front ,sump 120l, ialt 520 .bubble king 200 mini , ATI powermodul 6x54watt +2x39 wattt5,Ghl profilux plus 2,3 tunze 6055 ghl styret
Jeg er også interesseret i priser hos danske leverandører. Alternativt så er der jo også det tyske marked.
Hvad størrelser skal I bruge?
Jeg selv ønsker mig et (LxBxH) 180x90x60 cm. = 972 liter.
Spørgsmål: Vil 15 mm. glas i alle sider og bund gøre akvariet mere holdbart? Vores stuegulv gynger en del når man går på det (gamle men _tykke_ træbrædder).
Christian: Er det standardmål du der har angivet? Kan man se deres prisliste et sted?
Weiss glas mener jeg er det samme som optisk glas. Pointen er jo at fjerne f.eks. blå eller grøn farve fra glasset, som især at virsuelle ved tykkelser over 10 mm.
Ja Diamantaquarien sælger til private. Som tidligere nævnt keder jeg til en som har fået det leveret og fragomkostningerne løb op i 176 euro for 960 liter.
Mikkel: Nu ved jeg ikke om vi snakker forbi hinanden, men jeg har ikke henvist til Tropeakvarier. Jeg startede med at henvise til Diamanaquarien. Priserne er at finde online på nettet via det link jeg refererede til. Her er det igen: http://stores.ebay.de/Cichlid-Power_W0Q ... idZ2QQtZkm
Kunne være man skulle overveje et specialbygget når man køber hus.
Vil meget gerne have et kæmpe et indbygget i væggen. Men det er der mange år til endnu.
Man skal jo lige oparbejde noget friværdi
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI