Da jeg har startet en ny balje, starter jeg dermed også op for at skulle have nye fisk. indkøringen er overstået og der forestår dejong ture ! Her har jeg så besluttet mig for at der skal nogle kirurger i baljen. Jeg går derfor og overvejer om det ikke er smartest at indføre alle kirurger på engang i den nye balje.
Jeg har før hørt at det bedste er at isætte dem sammen. At man skal have mere end 3 af hver art, hvis de skal gå mere end en sammen.
De to typer af kirurg fisk jeg skal have, er den gule zebrasoma flavescens og af den blå Parachanthurus hepatus.
Jeg har før set disse fisk gå sammen i akvarier og også flere af samme art. Derfor har jeg tænkt mig at anskaffe 3 af hver slags til at sætte i sammen. Størrelsen på fiskene skal være i small, da vi nyder at se hvordan de vokser. Jeg er udemærket klar over at det er sværere at have dem i small, men det er ikke noget jeg er i tvivl om at jeg kan magte. Det er lykkedes før !
Mine spørgsmål er så om de to varianter kan gå sammen 2 og 2 eller om man skal have 3 af hver slags for at de trives bedst. Alle vil komme i baljen på samme tid.!
Kan min plan lykkedes med at holde dem