Hej alle,
Jeg hentede sidst på dagen går 4 ret små Bartlett's . Jeg ville egentlig slet ikke have haft flere fisk i, men nogle af mine LPS lider efter sigende lidt af nærings mangel, og da Bartlett's fra starten stod højt på min ønskeliste måtte jeg købe dem da lejligheden endelig bød sig.
De fik en pæn aklimatisering og så ud til at have det ganske fint. De spiste endda alle 4 lidt cyklops allerede inden de kom i akvariet.
Efter de svømmede ud i akvariet blev de jagtet nogle minutter af min fridmani og min fløjlsklovn, men ikke så voldsomt, at det så faretruende ud. Alligevel gik der kun et få minutter inden alle Anthias havde klistret sig helt tæt op imod de levende sten i hver sit skjul. De var tydeligvis meget skræmte, men jeg tænkte af det jo nok ville gå over i løbet af natten.
En par timer senere lagde jeg imidlertid mærke til, at en af dem fik et par drøje hug af mine grønne gylte. Helt anderledes end bare den truende atitude klovfisken udviser. Den huggede virkelig hårdt til. Jeg jagede gylten væk, og holdt så øje med akvariet i et stykke tid, men episoden gentog sig tilsyneladende ikke.
Da jeg stod op her til morgen sidder min pænt store kardinal reje så og holder hele 2 døde anthias mellem benene. Merde!!!
De sidste 2 Anthias var ikke at se nogen steder. Endnu mere mærkeligt er det, at den grønne gylte heller ikke var at se nogen steder. Jeg har ikke haft den så længe men den plejer at stå op ca. 7:30. I dag er den først kommet frem nu kl. 10:45. Jeg tænker nu om den mon har været træt fordi den har været på jagt hele natten, og dræbt 4 anthias? Er det tænkeligt? Og hvis ikke hvad kan så være problemet?
Går grøn Gylte efter Anthias?
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Går grøn Gylte efter Anthias?
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Går grøn Gylte efter Anthias?
Det er noget skidt, når sådan noget sker. Men alle anthias arterne er sarte, ihverfald i begyndelsen. Og sådan en velkomst fra den grønne gylte er jo med til at gøre en sart fisk mere sart.
Hvor meget fisk sover, skal jeg ikke kunne svare på, men de har jo ikke helt samme behov for 7-8 timers søvn hver nat.
At den så idag først er kommet frem langt senere end sædvanligt, er nok mere et tilfælde.
Hvor meget fisk sover, skal jeg ikke kunne svare på, men de har jo ikke helt samme behov for 7-8 timers søvn hver nat.
At den så idag først er kommet frem langt senere end sædvanligt, er nok mere et tilfælde.
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Re: Går grøn Gylte efter Anthias?
Hej Poul,
Jeg kan fortælle dig at jeg kom op til samme scenarie her til morgen
næsten samtlige af mine nye smukke Anthias var døde - 5 ud af 6!
Talte med Carsten, og det lugter mere af at de har været giftfanget eller lignende - mine blev hverken jaget eller lignende -og havde spist meget hver eneste dag, 3-5 gange dagligt.
Han tager den med Dejong, så vi får nogle nye når tid er
Sur ræv.....
Mvh
Peder
Jeg kan fortælle dig at jeg kom op til samme scenarie her til morgen

Talte med Carsten, og det lugter mere af at de har været giftfanget eller lignende - mine blev hverken jaget eller lignende -og havde spist meget hver eneste dag, 3-5 gange dagligt.
Han tager den med Dejong, så vi får nogle nye når tid er

Sur ræv.....
Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium