Kirurgfisk?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
DrMonty73
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Kirurgfisk?

Indlæg af DrMonty73 »

Hej med jer

Jeg sad og læste en ældre bog om fisk. :f1:
Der skrev de at i mangel på alger, skulle man fodre sin kirurg med blancheret grøntsager.
Er det stadig reglen, eller er der nemmere alternativer?
Martin Larsen
Slagelse

Min tråd til mit 360 liters hjørneakvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=84789" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Kirurgfisk?

Indlæg af Bingocaller »

Noritang - nogen bruger bananer - jeg har haft succes med at lave mit eget foder med blandet spinat hvidløg og rejer - det gik rent hjem!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

Marti,m.h.t. Noritang ville jeg kun sætte et lille stykke på 4-5 cm i klemmen, og tage resten op igen efter en time. Det er jo et relativt lille akvarium, og der er vist pænt meget fosfat i.

Nu ved jeg ikke om du allerede har købt en kirurg, men vær også opmærksom på, at det hurtigt kan blive en stor fisk til 128L. Da jeg havde min Boyu købte jeg en blå palet. Den mindste jeg kunne opdrive. Jeg vidste den kun skulle gå der i ca. 3 måneder og jeg havde fået at vide den nok ville vokse til dobbelt størrelse på et år. Det holdt ikke. På kun et par måneder var den allerede blevet 3 gange så stor.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

blot for info nori er en röd alge i genus porphyra
http://en.wikipedia.org/wiki/Porphyra
DrMonty73
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
12
Postnummer: 4200 Slagelse

Indlæg af DrMonty73 »

Hej Poul

Jeg er klar over det med størrelsen på kirurgen.
Men jeg har ikke tænkt mig at have endet i end en kirurg og to klovnefisk.
Ville det ikke kunne gå, tror du?
Martin Larsen
Slagelse

Min tråd til mit 360 liters hjørneakvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=84789" onclick="window.open(this.href);return false;
mikkeljacobsen89
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
13
Postnummer: 2000 Frederiksberg

Indlæg af mikkeljacobsen89 »

Nok ikke til en voksen kirurg, men det kommer også an på arten?
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

Hej Martin,

Jeg er på linie med Mikkel. Det sagt, har jeg jo kun få måneders erfaring med akvariefisk, og der er desværre ikke et endegyldigt facit på spørgsmålet. Jeg vlle blot tilskynde, at du i al fald gav det en tanke.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
mikkeljacobsen89
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
13
Postnummer: 2000 Frederiksberg

Indlæg af mikkeljacobsen89 »

Jeg er også ret ny, men de 6 kirurg-arter jeg har, ser alle ud til at være meget svømmeglade og jeg kan ikke forestille mig at de ville kunne vænne sig til et mindre akvarie. men måske det er anderledes, hvis de er små når de kommer i baljen?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

De kirurger jeg havde blev fodret med helt almindeligt flagefoder. Ingen af dem kunne påstås at lide af nogle mangel sygdomme. Når jeg så en gang imellem gav dem noget noritang, spiste de det da men de kastede sig ikke over det som man kunne have forventet.
Mit råd er så at købe noget almindeligt flagefoder i en ordenlig kvalitet og bruge det.
Jeg brugte artemia,spirulina og almindeligt flagefoder. Og ikke i noget system, blot fik de det som stod tættest på
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"