Boble tip anemone - tentakler

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Boble tip anemone - tentakler

Indlæg af Allan M »

Jeg har en Rød Bobletip anemone og nu undrer jeg mig over tentaklernes mange forskellige former. Èn dag er de lange og tynde, en anden er de helt runde og en tredje er de runde med en lang tynd spids på. Er der noget "den prøver at fortælle mig"?
Kan jeg aflæse dens humor, ædelyst etc ud fra de meget forskellige former? Selve kroppen ændrer ikke sig så meget. Det er kun tentaklerne.
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Boble tip anemone - tentakler

Indlæg af Bingocaller »

Nope - i hvertfald ikke hvad jeg har lært - mine gjorde det samme - oftest ser man faktisk at når man får dem hjem er de bubbletip agtige men med tiden skifter de så form til mere crispa arme med kun små bobler ude ved spidserne.

Mine røde forblev bobler - min grønne skiftede til lange arme - samme forhold til dem begge - meget stenet
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af Allan M »

Spændende! Tak.
Min har vandret en del i det sidste, men har forhåbentlig sat sig nu. Den er heldigvis ikke aggressiv, for så havde alle mine Zoa været på skideren.
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Fyensgade
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Kbh N

Indlæg af Fyensgade »

Når den lige er kommet i akv er den i dårlig form og kan ikke 'brænde' andre koraller og ligeledes ikke klistre ordentligt til maden.. Men når den falder til i akvariet kommer den funktion tilbage og er et sundhedstegn.. Ved mine bubbletips er det altafgørende for om de bliver siddende at de har et sted hvor foden kan være godt skjult.. Flow og lys er mindre vigtigt bare der er en dyb sprække at gemme foden i..
Billede
...og 27L Softies fragmentakvarium
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"