HOLD nu med `disse`designer`´ fisk

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

HOLD nu med `disse`designer`´ fisk

Indlæg af LarsSteen »

er de ikke bare grimme, hvem f.... køber disse kunstige fisk !!!
http://reefbuilders.com/2012/09/04/phan ... -sea-reef/

Phantom Clownfish ..... mig i :wc: de er sgu da grimme :devily: :devily: :devily:
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: HOLD nu med `disse`designer`´ fisk

Indlæg af Carsten »

Det er bestemt ikke mig!! Synes lige som dig at de ikke er pæne.

Da jeg var på Interzoo, var der en fra et firma der solgte den slags der spurgte mig om jeg synes om dem.
Jeg kom "desværre " til at fortælle ham et jeg snes de var grimme. Underligt nok tog hen det ile op :)
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Moente »

Så længe det foregår ved normal opdræt og ikke ved genmodificering og lignende, så har jeg ikke noget imod det. Synes ikke netop disse klovnfisk er pæne, men andre kan altså godt være ret lækre.

Bryder jeg mig ikke om dem, køber jeg dem ikke, men så længe fiskene ikke lider overlast, så siger jeg bare :GO
Mvh Tobias
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Moente skrev:Så længe det foregår ved normal opdræt og ikke ved genmodificering og lignende, så har jeg ikke noget imod det. Synes ikke netop disse klovnfisk er pæne, men andre kan altså godt være ret lækre.

Bryder jeg mig ikke om dem, køber jeg dem ikke, men så længe fiskene ikke lider overlast, så siger jeg bare :GO
Så langt er vi enige. Det er almindelig udselektering af fiskene og ikke genmodificering.
Men priserne er også helt i skoven, for sådan nogen.
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af LarsSteen »

Carsten skrev:
Moente skrev:Så længe det foregår ved normal opdræt og ikke ved genmodificering og lignende, så har jeg ikke noget imod det. Synes ikke netop disse klovnfisk er pæne, men andre kan altså godt være ret lækre.

Så langt er vi enige. Det er almindelig udselektering af fiskene og ikke genmodificering.
Men priserne er også helt i skoven, for sådan nogen.
her er jeg så 100% uenig.
det der er naturligt, og lever i naturen, har sin berettelse, alt andet, skal vi holde os fra.
nu ved jeg godt at der sker udvikling, især i ferskvands området, hvor det sker, så er det helt okay med mig, alt det andet `´sjove`´ kan vi ikke styre, det er der desværre alt for mange eksembler på, hvor naturen taber.
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Moente »

LarsSteen skrev:her er jeg så 100% uenig.
det der er naturligt, og lever i naturen, har sin berettelse, alt andet, skal vi holde os fra.
nu ved jeg godt at der sker udvikling, især i ferskvands området, hvor det sker, så er det helt okay med mig, alt det andet `´sjove`´ kan vi ikke styre, det er der desværre alt for mange eksembler på, hvor naturen taber.
Så længe du stadig kan købe en almindelig Ocellaris klovnfisk, er der vel intet i vejen for denne selektive udvælgelse af opdrætsfisk? Om ikke andet mindsker det jo også fangsten af VF klovnfisk.
Mvh Tobias
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af LarsSteen »

Moente skrev:
Så længe du stadig kan købe en almindelig Ocellaris klovnfisk, er der vel intet i vejen for denne selektive udvælgelse af opdrætsfisk? Om ikke andet mindsker det jo også fangsten af VF klovnfisk.
nææ næ overhovedet ikke, men når man laver om på farve, strørelse samt finner, så står jeg af. :naughty:
Mvh. Lars Steen
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Moente »

LarsSteen skrev:
Moente skrev:
nææ næ overhovedet ikke, men når man laver om på farve, strørelse samt finner, så står jeg af. :naughty:
Tror heller ikke Homo erectus var så vild med denne nye race, Homo sapiens.

Men med disse designerfisk er der et hav af forskellige meninger, og man kan aldrig blive helt enig :beer: Min personlige mening er dog, at hvis fiskene ikke lider overlast, og at det bare er selektivt opdræt, så har jeg intet imod det.
Mvh Tobias
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

det fucking li saa aandsvagt som puddelhunde,aaah ja bliv fornaermet.LOL
og hvad man ikke gir for en lille farverig anemone paa störrelse med en femmer er lige saa hjerne dödt,hobbyen tar en underlig drejning
Hr. C
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Hr. C »

JA kønne er de ikke...
Med venlig hilsen
Nicolaj
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Jeg ville aldrig have disse designer fisk gående i mit akvarium.
Jeg dyrker det naturlige og det er dét dér altså ikke. Så er jeg egentlig ligeglad med, om det er selektiv avl eller decideret modifikation.

Jeg forstår heller ikke de minimalistiske stenopsætninger med underlige søjler og broer. Det er blevet til en del dyk på koralrev efterhånden og jeg har sgu aldrig set noget sådant i naturen....

/Kim
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Nolan skrev:Jeg ville aldrig have disse designer fisk gående i mit akvarium.
Jeg dyrker det naturlige og det er dét dér altså ikke. Så er jeg egentlig ligeglad med, om det er selektiv avl eller decideret modifikation.

Jeg forstår heller ikke de minimalistiske stenopsætninger med underlige søjler og broer. Det er blevet til en del dyk på koralrev efterhånden og jeg har sgu aldrig set noget sådant i naturen....

/Kim
Helt enig, men naturen laver altså både smukke og visuelt dramatiske ting...

http://gestgeology78a.blogspot.dk/2011/ ... anger.html
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Nolan skrev:Jeg ville aldrig have disse designer fisk gående i mit akvarium.

/Kim
Hvis vi skulle gengive naturen direkte, så ville det se noget kedeligt ud. Brun ville være den alt dominerende farve i akvariet. og max 1-2 fisk i et 1000 liters akvarie.
Så nogle principper må bøjes for at det ikke skal blive alt for kedeligt.
Min grænse går ved, fisk som ikke ville kunne findes i naturen.
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Indlæg af palamo123 »

Hvordan er det de rent praktisk gør det? sprøjter de dem med noget eller hvordan?
Afskyr det også
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
kmo
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af kmo »

Det er altid smukt når folk tager allemulige andre perspektiver med ind i vurderingen af om noget er pænt eller ej. Naturligt er altid det bedste, fx.
Naturligt er nu altså meget sjældent det smukkeste. Ellers så lad være med i det hele taget at have et akvarium - det er jo omkring så lidt naturligt som det kan være, sådan med skummer og kunstigt lys og pumper og glasruder og målesæt og tilsætninger og sten kunstfærdigt stillet i bunker og koraller limet fast und so weiter... :)

Lidt den samme diskussion der er omkring kosmetiske operationer... Det er som alt andet - sometimes it's nice, sometimes it aint. Men entydigt at tage afstand fra det alene på det grundlag, er jo en kende utopisk (eller rettere dystopisk) når man tager i kontekst med i betragtningen, ikke? :)

Det sagt, så er det jo helt fair at synes at noget - helt uafhængigt af hvorledes det er fremkommet - er tæskegrimt! Eller det omvendte ;)
Kristian :)

--
Breathes there the man with soul so dead
Who never to himself hath said
Fuck this shit I'm going to bed!
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Moente »

palamo123 skrev:Hvordan er det de rent praktisk gør det? sprøjter de dem med noget eller hvordan?
Afskyr det også
De bliver ikke sprøjtet med noget, nej. Det er ren og skær selektiv avl, hvor en fisk med afvigelser i eks. mønster bliver avlet videre på. Så det er helt normale fisk, de ser blot anderledes ud.

Skal dværge også udryddes fordi det ikke er sådan mennesker 'bør' se ud? Her er det bare fisk i stedet for mennesker. Og så længe der er et marked for disse fisk, så vil de blive opdrættet sådan.
Mvh Tobias
kmo
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 2770 Kastrup

Indlæg af kmo »

(jeg synes det er nogen meget pæne fisk... men tror ikke jeg ville betale synderligt meget mere for dem end alm. klovn)
Kristian :)

--
Breathes there the man with soul so dead
Who never to himself hath said
Fuck this shit I'm going to bed!
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Jeg kan heller ikke lide dem og ville aldrig vælge dem til mit eget akvarium - som nordjyde er jeg også alt for nærig til at give så meget for dem. :T

Naturen er 100 gange smukkere end det vi skaber ved fremavl. Sammenlign fx en ulv med chihuahua ;)

Men én af dem fascinerer mig nu alligevel: Lightning Maroon
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Lighting Maroon skræmmer mig specielt meget! Hver gang jeg kigger på fisken ville jeg tro den var syg!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
jacob s
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
13
Postnummer: 7700 Thisted

Indlæg af jacob s »

de har jo gjort det i cichlide verden i mange år så det er jo klart det også kommer til saltvand dsv.
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af LarsSteen »

jacob s skrev:de har jo gjort det i cichlide verden i mange år så det er jo klart det også kommer til saltvand dsv.
det ser/så heller ikke godt ud.
Mvh. Lars Steen
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af LarsSteen »

AndersGS skrev:
Men én af dem fascinerer mig nu alligevel: Lightning Maroon
:crybaby: :crybaby: du skuffer mig.
Mvh. Lars Steen
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Indlæg af AndersBoerglum »

Så skulle i sgu se i slange verdenen, og specielt Kongepythoner, det er vildt. Jeg synes til gengæld de morpher er mega fede :)
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

jeg skulle faktisk til at nævne lightning maroon... den er vildt fanget og IKKE fremavlet, det er den så selvfølgelig blevet efterfølgende, men oprindeligt altså fanget i havet. derfor er den jo stadig en afvigelse, om den så er smuk er jo individuelt.

hvordan tror i ellers alt det kød eller mælk vi får, bliver lavet, det er næppe fordi naturen har skabt os en malke ko, der giver gennemsnitligt 29 l om dagen :D ! det sker jo alle steder også i planteverdenen.. og selektiv udvælgelse har man gjort igennem tusindvis af år.. det er bare kun "for nylig" det er blevet gjort med klovnfisk og så kan man lige fokusere på det og glemme alle de andre ting i hverdagen hvor man ikke lige tænker over hvor meget man egentlig bruger selektiv udvælgelse..

Personligt synes jeg ikke den er specielt pæn lige nøjagtigt den her... men andre er da ret flotte..
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Moente »

andersboerglum skrev:Så skulle i sgu se i slange verdenen, og specielt Kongepythoner, det er vildt. Jeg synes til gengæld de morpher er mega fede :)
Nemlig, det foregår overalt i dyreverdenen. Har selv en morph af en kornsnog.
Mvh Tobias
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Indlæg af AndersBoerglum »

Moente skrev:
andersboerglum skrev:Så skulle i sgu se i slange verdenen, og specielt Kongepythoner, det er vildt. Jeg synes til gengæld de morpher er mega fede :)
Konge :D - Der er også mange fede af dem. Har selv haft et par stykker af dem, men havde flest Konger. Så flyttede konen ind, og så blev det bal lukket og slukket!!!!! - Meeeeen så fik man jo lige sneget et akvarie ind istedet :GO :GO :GO :GO
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Moente »

andersboerglum skrev:
Moente skrev:
Konge :D - Der er også mange fede af dem. Har selv haft et par stykker af dem, men havde flest Konger. Så flyttede konen ind, og så blev det bal lukket og slukket!!!!! - Meeeeen så fik man jo lige sneget et akvarie ind istedet :GO :GO :GO :GO
Prøver også at lokke konen til flere slanger, meeeen den er hun ikke så meget for ;) men indtil videre er Læske den eneste slange i huset; en lækker Hypo Lavender :)
Mvh Tobias
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"