http://reefbuilders.com/2012/09/04/phan ... -sea-reef/
Phantom Clownfish ..... mig i

Så langt er vi enige. Det er almindelig udselektering af fiskene og ikke genmodificering.Moente skrev:Så længe det foregår ved normal opdræt og ikke ved genmodificering og lignende, så har jeg ikke noget imod det. Synes ikke netop disse klovnfisk er pæne, men andre kan altså godt være ret lækre.
Bryder jeg mig ikke om dem, køber jeg dem ikke, men så længe fiskene ikke lider overlast, så siger jeg bare
her er jeg så 100% uenig.Carsten skrev:Så langt er vi enige. Det er almindelig udselektering af fiskene og ikke genmodificering.Moente skrev:Så længe det foregår ved normal opdræt og ikke ved genmodificering og lignende, så har jeg ikke noget imod det. Synes ikke netop disse klovnfisk er pæne, men andre kan altså godt være ret lækre.
Bryder jeg mig ikke om dem, køber jeg dem ikke, men så længe fiskene ikke lider overlast, så siger jeg bare
Men priserne er også helt i skoven, for sådan nogen.
Så længe du stadig kan købe en almindelig Ocellaris klovnfisk, er der vel intet i vejen for denne selektive udvælgelse af opdrætsfisk? Om ikke andet mindsker det jo også fangsten af VF klovnfisk.LarsSteen skrev:her er jeg så 100% uenig.
det der er naturligt, og lever i naturen, har sin berettelse, alt andet, skal vi holde os fra.
nu ved jeg godt at der sker udvikling, især i ferskvands området, hvor det sker, så er det helt okay med mig, alt det andet `´sjove`´ kan vi ikke styre, det er der desværre alt for mange eksembler på, hvor naturen taber.
nææ næ overhovedet ikke, men når man laver om på farve, strørelse samt finner, så står jeg af.Moente skrev:Så længe du stadig kan købe en almindelig Ocellaris klovnfisk, er der vel intet i vejen for denne selektive udvælgelse af opdrætsfisk? Om ikke andet mindsker det jo også fangsten af VF klovnfisk.LarsSteen skrev:her er jeg så 100% uenig.
det der er naturligt, og lever i naturen, har sin berettelse, alt andet, skal vi holde os fra.
nu ved jeg godt at der sker udvikling, især i ferskvands området, hvor det sker, så er det helt okay med mig, alt det andet `´sjove`´ kan vi ikke styre, det er der desværre alt for mange eksembler på, hvor naturen taber.
Tror heller ikke Homo erectus var så vild med denne nye race, Homo sapiens.LarsSteen skrev:nææ næ overhovedet ikke, men når man laver om på farve, strørelse samt finner, så står jeg af.Moente skrev:Så længe du stadig kan købe en almindelig Ocellaris klovnfisk, er der vel intet i vejen for denne selektive udvælgelse af opdrætsfisk? Om ikke andet mindsker det jo også fangsten af VF klovnfisk.LarsSteen skrev:her er jeg så 100% uenig.
Helt enig, men naturen laver altså både smukke og visuelt dramatiske ting...Nolan skrev:Jeg ville aldrig have disse designer fisk gående i mit akvarium.
Jeg dyrker det naturlige og det er dét dér altså ikke. Så er jeg egentlig ligeglad med, om det er selektiv avl eller decideret modifikation.
Jeg forstår heller ikke de minimalistiske stenopsætninger med underlige søjler og broer. Det er blevet til en del dyk på koralrev efterhånden og jeg har sgu aldrig set noget sådant i naturen....
/Kim
Hvis vi skulle gengive naturen direkte, så ville det se noget kedeligt ud. Brun ville være den alt dominerende farve i akvariet. og max 1-2 fisk i et 1000 liters akvarie.Nolan skrev:Jeg ville aldrig have disse designer fisk gående i mit akvarium.
Jeg dyrker det naturlige og det er dét dér altså ikke. Så er jeg egentlig ligeglad med, om det er selektiv avl eller decideret modifikation.
Jeg forstår heller ikke de minimalistiske stenopsætninger med underlige søjler og broer. Det er blevet til en del dyk på koralrev efterhånden og jeg har sgu aldrig set noget sådant i naturen....
/Kim
De bliver ikke sprøjtet med noget, nej. Det er ren og skær selektiv avl, hvor en fisk med afvigelser i eks. mønster bliver avlet videre på. Så det er helt normale fisk, de ser blot anderledes ud.palamo123 skrev:Hvordan er det de rent praktisk gør det? sprøjter de dem med noget eller hvordan?
Afskyr det også
det ser/så heller ikke godt ud.jacob s skrev:de har jo gjort det i cichlide verden i mange år så det er jo klart det også kommer til saltvand dsv.
Nemlig, det foregår overalt i dyreverdenen. Har selv en morph af en kornsnog.andersboerglum skrev:Så skulle i sgu se i slange verdenen, og specielt Kongepythoner, det er vildt. Jeg synes til gengæld de morpher er mega fede
KongeMoente skrev:Nemlig, det foregår overalt i dyreverdenen. Har selv en morph af en kornsnog.andersboerglum skrev:Så skulle i sgu se i slange verdenen, og specielt Kongepythoner, det er vildt. Jeg synes til gengæld de morpher er mega fede
Prøver også at lokke konen til flere slanger, meeeen den er hun ikke så meget forandersboerglum skrev:KongeMoente skrev:Nemlig, det foregår overalt i dyreverdenen. Har selv en morph af en kornsnog.andersboerglum skrev:Så skulle i sgu se i slange verdenen, og specielt Kongepythoner, det er vildt. Jeg synes til gengæld de morpher er mega fede- Der er også mange fede af dem. Har selv haft et par stykker af dem, men havde flest Konger. Så flyttede konen ind, og så blev det bal lukket og slukket!!!!! - Meeeeen så fik man jo lige sneget et akvarie ind istedet
![]()
![]()
![]()